Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1923444
Ja hoor, konijn kun je van vlees ontdoen en het botwerk aan je hond geven. Ik zou er wel extra pens of spiervlees bij geven. Kalkoendij vind ik persoonlijk te hard. Ik vind die botten net glas :-X. Maar ja goed, ken zat mensen die ze wel voeren, ik hoor alleen zelf niet tot die categorie.
Door Too
#1923457
Maarre je nmag natuurlijk ook t nijn inclusief vlees aan de hond aanbieden, scheelt jou een hele bult werk  :biggrin2:
Door Paquita
#1923642
Lizzy schreef: Ja hoor, konijn kun je van vlees ontdoen en het botwerk aan je hond geven. Ik zou er wel extra pens of spiervlees bij geven. Kalkoendij vind ik persoonlijk te hard. Ik vind die botten net glas :-X. Maar ja goed, ken zat mensen die ze wel voeren, ik hoor alleen zelf niet tot die categorie.
Dan ga ik geen kalkoen doen, klinkt niet goed!
Door Paquita
#1923646
Too schreef: Maarre je nmag natuurlijk ook t nijn inclusief vlees aan de hond aanbieden, scheelt jou een hele bult werk  :biggrin2:
Nee hoor! Ik kijk de poelier wel lief aan, hij Barft zelf ook (nou ja, zijn hond dan! ;))
Dan ga ik wel een beetje wegen hoeveel vlees en hoeveel bot het is en wat er nog bij moet aan bot of spiervlees.
Door Paquita
#1926996
Het valt me op, dat sinds een week of 2, mijn hond echt ongelofelijk stinkende winden laat!
Ik dacht eerst dat het misschien haar vacht was, maar ze ruikt juist minder 'honderig", schoner juist.
Maar die darmgassen......een enorme lucht van zwaar rottend vlees.
Is dit normaal?
Voor de rest geen diaree oid.
Maar die winden....gruwelijk echt! :o
Door Paquita
#1932228
Vandaag bij de poelier weer parelhoenkarkassen (2 kg voor 2 euro!!), hij vindt me aardig, de schat,  ;)  en een in stukken gehakt konijn meegenomen, alswel hert en kalkoenvlees.
Alleen, madam hond heeft geen last meer van winderigheid, maar laat nu haar rundvlees staan!!! >:(
Haar vleesbotten (kip en parelhoen) eet ze als eerste op, het spiervlees van paard, hert, lam en geit en de groentemix is ook zo weg, maar voor rund trekt ze sinds kort haar neus op!!! (het monster, op dr oude dag nog een grote mond krijgen..... ;))
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Overigens, als ik het goed begrijp is het van belang dat ze aan 5 soorten vlees komt inclusief vleesbot, toch? En zou het dus niet uitmaken als ik haar geen rund meer geef omdat ze qua vleessoorten toch wel aan de 5 komt? (Runderhart eet ze wel, btw)
Laatst gewijzigd door Paquita op do 10 feb 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door