Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1900473
Hier besluit Yuna inderdaad zelf af en toe te "vasten", of te wel miepen met dr eten.
De porties die ze nu krijgt per dag verzadigd volgens mij genoeg, wnat als ik meer voer dan haar normale hoeveelheid eet ze precies wat ze altijd eet en het overige laat ze staan.
Daarnaast als yuun een tijdje niet eet (kleine hondjes/chihuahua-ding) dan heeft ze kans op een te lage bloedsuiker en gaat ze zitten rillen, dus vandaar dat ik gewoon elke dag blijv voeren.
Door *Flip*
#1900560
dancingdaydream schreef: Hier besluit Yuna inderdaad zelf af en toe te "vasten", of te wel miepen met dr eten.
De porties die ze nu krijgt per dag verzadigd volgens mij genoeg, wnat als ik meer voer dan haar normale hoeveelheid eet ze precies wat ze altijd eet en het overige laat ze staan.
Daarnaast als yuun een tijdje niet eet (kleine hondjes/chihuahua-ding) dan heeft ze kans op een te lage bloedsuiker en gaat ze zitten rillen, dus vandaar dat ik gewoon elke dag blijv voeren.
gewoon nieuwsgierig: ooit is mij wijs gemaakt dat chihuahua's van origine insecteneters zijn, voer jij die ook?
#1900602
ooh? Niet puur insecteneters Lijkt mij dat ze gewoon kleine prooi eten en daarnaast óók insecten.. kleine hagedissen schenen ze ook te eten
Ik heb haar overigens wel eens geprobeerd een krekel aan te smeren (heb ook een baardagaam ;) ) maar daar moest ze niet veel van weten :P De agaam zelf zit ze dan wél weer heel "geinteresseerd" naar te kijken :P
Laatst gewijzigd door dancingdaydream op za 15 jan 2011, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#1900605
dancingdaydream schreef: ooh? Niet puur insecteneters Lijkt mij dat ze gewoon kleine prooi eten en daarnaast óók insecten.. kleine hagedissen schenen ze ook te eten
Ik heb haar overigens wel eens geprobeerd een krekel aan te smeren (heb ook een baardagaam ;) ) maar daar moest ze niet veel van weten :P De agaam zelf zit ze dan wél weer heel "geinteresseerd" naar te kijken :P

zoals ik al zei, het is mij wijs gemaakt/ooit verteld, heb eigenlijk nooit opgezocht of het echt waar is :-[
Agaam lijkt mij wat dure voeding ;D ;D
#1906011
3-4x Per week lijkt me op zich wel natuurlijk met een maag die zich uitzet en die grote hoeveelheden kan verwerken. Bodhi krijgt ook wel eens een dubbele portie en de volgende dag een vastendag. Want het is niet de bedoeling om de voeding van die dag over te slaan. Je geeft juist de dag daarvoor extra veel. Dan kan de hond de volgende dag lekker uitbuiken :biggrin2:
Door Wendi
#1910273
Ik voer in principe 4x per week, ze mogen zich dan helemaal vol eten, zo veel als ze willen.
De volgende dag is dan een vastendag. of eigenlijk niet helemaal...ik train die dag en dan zijn ze echt niet helemaal gek, maar goed geconcentreerd.
De eetdagen gebruik ik om wat meer voor mezelf te kunnen doen, dan liggen ze toch maar tevreden te boeren op de bank :biggrin2:

Op deze manier houd ik ze perfect op gewicht. Een tijdje terug schoot het vasten er wat bij in en voerde ik toch vaker, maar dan komen ze aan.
Ander opvallend detail is dat Pleun, een gecastreerde teef, nu veel minder hongerig op zoek naar eten is, en dat vind ik een pluspunt. Ze zeggen dat een lege maag minder hongergevoel geeft dan een beetje voer in de maag omdat er dan maagsappen aangemaakt worden en bij een lege maag niet. Weet eerlijk gezegd niet of dit inderdaad invloed heeft op het hongergevoel, anders zou je toch nooit meer eten?
Maar dat verzadigd gegeten hebben doet wel wat hoor, en het is ook nog eens heel erg leuk om te doen, zoooo tevreden!
Op de vastendagen zijn ze dan geestelijk voldaan van het trainen en komen wel even kijken als ik de katten voer, maar als er niks voor hun bij is zijn ze ook zo weer weg.

Waar ik wel in geloof is dat je door een volle uitgerekte maag af te wisselen met een gekrompen lege maag je de maag traint, het is immers een spier, en dat dit een preventie is tegen een maagtorsie.
Laatst gewijzigd door Wendi op zo 23 jan 2011, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#1918982
Wendi schreef:
Waar ik wel in geloof is dat je door een volle uitgerekte maag af te wisselen met een gekrompen lege maag je de maag traint, het is immers een spier, en dat dit een preventie is tegen een maagtorsie.
Nou dat zat ik dus te bedenken. Een volle uitgerekte maag, kans op maagtorsie!
Want alvorens je hierop de maag/hond hebt getraint, is de kans erg groot op een maagtorsie.
of wordt de hond dan stilgelegd?
Want het lijkt mij niet goesd om dan met de hond te trainen.
#1919140
mad_trapper schreef: En doordat wolven enkel mogen eten wat de leider hun zegt, eten die vaak enorm eenzijdig. Sommige zullen enkel lever of nier eten, terwijl andere enkel de huid en zachte beenderen mogen veroberen. Dat zet een vraagteken bij de noodzakelijkheid van die percentages. Heb ik hier al eens gezegd geloof ik.
Off-topic, maar ik blijf dat een vreemd verhaal vinden. Een roedelleider heeft geen enkel belang bij een zwakke roedel, en dus zal hij er toch op z'n minst voor zorgen dat ieder dier aan z'n trekken komt. Bovendien - dat heeft Lizzy destijds geloof ik ook al aangegeven - kan ieder dier toch zelf af en toe een konijntje of een fazant of iets anders klein verschalken, waardoor de balans van het dieet ook bewaard blijft?
Door tieneke
#1919143
Ik vind het echt niet normaal om je hond 4 dagen in de week te voeren/vol te stouwen om dan 3 dagen per week helemaal niets te geven.... en op deze lege dagen moeten ze ook nog eens trainen/presteren  :-X  Probeer dit zelf eens  ;)
Mijn honden eten gewoon iedere dag een komplete maaltijd net als ons.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door