Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1889869
WendyE schreef: Help!! Hoe maak ik toch die mensen wijs dat botten van kippen/ eenden/ enz enz. geen kwaad kan?
Ik plaatste deze foto op een ander forum:
Afbeelding

En er wordt gereageerd alsof ik bezig ben met dieren mishandeling. Nadat ik duidelijk gemaakt heb dat rauwe botten geen kwaad kan krijg ik dit:
"Hoi Wendy ik ben het niet met je eens ook rauwe kip of eende botten kunnen heel scherp zijn als ze breken alleen kalfs botten doen dat niet. Ik heb al 40 jaar windhonden en heb van mijn DA nooit anders gehoord, en ik ben alleen maar bezorgt hoor. Ik snap dat ze het geweldig vinden"


Sjonge jonge jonge... Iemand tips??
Trouwens mooie windhonden heb je. leuk ook om ze samen te zien eten. Die van mij eten ook naast elkaar maar heb ze nog geen prooi samen gegeven. Ik weet namelijk dat Estrella meteen met het hele prooi wegloopt en dan kan Aquillo er niet bij totdat zij klaar is.

Geef ze lekker een paar links van diverse rauwvoer fora kunnen ze lekker zelf kijken hoe "slecht" rauw met bot voor de honden is.  Vooral de fora met de openbare fotohoekjes zijn handig om in de link te zetten. Ook een leuke link naar de sites van de da's Billinghurst, Tannetje koning (OASE) en Tom Lonsdale "Raw meaty Bones" . Kunnen ze het zelf zien of niet zien. Mogen ze zelf bepalen. Ik heb dat ook wel eens op een forum gedaan waar alleen maar geadopteerde windhonden en podenco eigenaren kwamen. Er zijn er altijd wel die naar aanleiding van je posts eens goed gaan nadenken en daadwerkelijk overstappen op rauw. Ik bedoel maar ;)
En gelukkig zijn er al steeds meer windhonden eigenaren die wel op rauw overgegaan zijn. Wat heel erg gelukkig en fijn is voor die beestjes.
En de rest moet maar lekker aan de brok blijven. Ik hoop dat die mensen zelf ook elke dag een vitaminepil en scheepsbeschuit eten. Daar blijft een mens toch ook op leven?
En tja als we het van het advies  de meeste da moesten laten afhangen dan had er nooit iemand met rauw begonnen. 
#1890290
Onze chihuahua's krijgen ook gewoon botten... vinden ze helemaal geweldig...

Moeder van mijn zwager... die breekt zelfs de brokjes (van een vreselijk merk...)  omdat ze bang is dat ze stikken...  :-\
Altijd leuk om hun filmpjes te sturen als ze hier aan een kluif raggen...  :biggrin2:
Ik ga een discussie niet eens meer aan... vaak zijn het ook nog mensen die alleen brok voeren die zulke dingen zeggen... naja.. denk ik heb je wel eens gekeken wat daar in zit!!!???
#1890294
ramoontje79 schreef: Onze chihuahua's krijgen ook gewoon botten... vinden ze helemaal geweldig...

Moeder van mijn zwager... die breekt zelfs de brokjes (van een vreselijk merk...)  omdat ze bang is dat ze stikken...  :-\
Altijd leuk om hun filmpjes te sturen als ze hier aan een kluif raggen...  :biggrin2:
Ik ga een discussie niet eens meer aan... vaak zijn het ook nog mensen die alleen brok voeren die zulke dingen zeggen... naja.. denk ik heb je wel eens gekeken wat daar in zit!!!???
Ik heb volledig beeld met die tijgers aan hun bloederige botjes  ;D
#1905487
_Sandra_ schreef: Gewoon zeggen dat ALLE gekookte, gerookte en gebakken botten splinteren, maar RAUWE botten juist niet. Het ligt niet aan het diersoort, maar aan rauw of niet. Wellicht enkele foto's plaatsen.


Maar zeggen dat het helemaal GEEN kwaad kan is ook niet waar, het ligt genuanceerder.
Ik heb hier twee keer bij een hond gehad dat het bot wel overdwars vast kwam te zitten. Het is niet voor niets dat je erbij moet blijven als ze botten hebben. Maar ze kunnen zich ook in een brok verslikken, welke manier van voeding dan ook heeft altijd een ieniemienie risico in zich ;)
Ze barfen hier al jaren probleeemloos, ik verdedig me niet als mensen opmerkingen maken, mijn honden zien er super goed uit en dat spreekt voor zich.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door