Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1849345
Wat lief dat jullie allen meeleven, dank jullie wel.

Het verdriet/ pijn van de dood van Doddel is enorm. Dit hadden we echt niet verwacht gister na de eerste goede berichten van DA.
Ik heb gezien wat voor klein stukje rotbot haar dwars heeft gezeten, een klein stukje kipperug. En helaas heeft deze de darm heel veel schade aangebracht, zo erg dat een flink stuk darm(slijm) vlies kapot was van binnen en niet meer te herstellen bij de tweede operatie. De hele darm was ook flink gaan ontsteken;-(   Wat zal ze pijn hebben gehad.  'k Ben nu echt huiverig geworden om bot te geven. Voor onze andere hond ga ik het malen, misschien voor hem niet nodig, maar wel voor mijn gemoedsrust. Ik wil niet dat jullie nu allemaal schrikken en geen bot meer geven, want dat is niet mijn bedoeling , maar het is wel goed om te weten wat er kan gebeuren als het misgaat.
#1849388
rosmin schreef: Wat lief dat jullie allen meeleven, dank jullie wel.

Het verdriet/ pijn van de dood van Doddel is enorm. Dit hadden we echt niet verwacht gister na de eerste goede berichten van DA.
Ik heb gezien wat voor klein stukje rotbot haar dwars heeft gezeten, een klein stukje kipperug. En helaas heeft deze de darm heel veel schade aangebracht, zo erg dat een flink stuk darm(slijm) vlies kapot was van binnen en niet meer te herstellen bij de tweede operatie. De hele darm was ook flink gaan ontsteken;-(   Wat zal ze pijn hebben gehad.  'k Ben nu echt huiverig geworden om bot te geven. Voor onze andere hond ga ik het malen, misschien voor hem niet nodig, maar wel voor mijn gemoedsrust. Ik wil niet dat jullie nu allemaal schrikken en geen bot meer geven, want dat is niet mijn bedoeling , maar het is wel goed om te weten wat er kan gebeuren als het misgaat.
Ik ervaar je berichtjes zeker niet als 'bang makerij'. Dat dit wel is wat het doet, ligt niet aan jou, maar aan hetgeen jou is overkomen.
Ik ben blij dat je het met ons deelt, ook de toelichting wat voor onnozel klein stukje geleidt heeft tot dit drama. Vergelijkbaar met de situatie bij Harmony van Red Hunter. Het maakt ons allemaal alert en we kunnen er van leren.
Het is een schrale troost, maar maakt het verlies van jouw Doddel ietsje minder zinloos.
Nogmaals héél veel sterkte!
#1849391
Oh jakkes, wat afschuwelijk, zit hier met tranen achter de PC  :'( :'( wat een ongelofelijke rotmanier om je lieffie kwijt te raken  :'(

Geen wonder dat je nu de zenuwen hebt! Malen/kvv lijkt me een prima idee, je doet er je hond niet mee tekort en voor je eigen gemoedsrust is het idd een heel stuk beter.

Ik schrik er idd van dat dit gebeurd is maar ik geef evengoed zelf wel bot. Het gaat hier al 9 jaar prima, nooit een probleem, maar het drukt je wel weer met de neus op de feiten. Het kan ook mis.
#1849446
jee wat vreselijk zeg, heel veel sterkte met het verlies van je maatje, ik zit hier met tranen, vreselijk. :'(

Ik snap er alleen weinig van, dat botje had toch al verteerd moeten zijn in de maag ? Wat een enorme pech voor je hond, je was er snel bij en ben meteen in actie gekomen en jullie hebben er alles aan gedaan..
ik heb dit gedichtje eens gekregen en het gaf me troost:

Wanneer een dier sterft, dat heel dierbaar is voor iemand hier, dan gaat dit huisdier naar de Regenboog-Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Daar is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en behaaglijk.
Alle dieren die ziek of oud waren worden weer gezond en vitaal, zij die gewond of verminkt waren worden weer heel en sterk, net zoals wij hen herinneren in onze dromen van de dagen en tijden die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden, behalve voor een kleinigheid, ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest blijven.

Allemaal rennen en spelen ze samen, maar er komt een dag wanneer er plotseling een stopt en staart in de verte. Zijn heldere ogen staan gespannen, zijn enthousiast lichaam beeft. Plotseling begint hij weg te rennen van de groep, vliegend over het groene gras, dragen zijn benen hem sneller en sneller.

Jij bent gezien en als jij eindelijk je speciale vriend ontmoet, omhels je elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht, je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijk opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die al zolang uit je leven weg was maar nooit uit je hart.

Dan gaan jullie samen over de Regenboog-Brug.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door