Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Too
#1824404
@Gaby  Buran in Rheden gaat regelmatig voordelige kip en eend halen [ook voor meebestellers], ze plaatst dan altijd een oproepje
Wellicht iets om in de gaten te houden, Zutphen - Rheden is nog te doen

Runderlip is gewoon spiervlees
Door sella
#1824557
Mijn pup valt af als ik minder voer, dus iedereen zijn mening, maar een magere pup minder voeren en af laten vallen is in mijn opinie geen voeden, of opvoeden.
Ik wens mijn pup normaal te kunnen opvoeden en niet helemaal over de zeik van de honger moeten zien te kalmeren.
Door orinake
#1824659
sella schreef: Mijn pup valt af als ik minder voer, dus iedereen zijn mening, maar een magere pup minder voeren en af laten vallen is in mijn opinie geen voeden, of opvoeden.
Ik wens mijn pup normaal te kunnen opvoeden en niet helemaal over de zeik van de honger moeten zien te kalmeren.

doe mij een plezier en ga eens bij een andere DA en vraag eens een 2de opinie.
Ik voel me hier alles behalve gerust bij een pup die zoveel eet en niet bijkomt en wel in de hoogte gaat...
Jelcka ging ook in de hoogte want toen ze ingeslapen werd op 13 weken oud was ze even hoog als broer en zus, alleen woog ze ongevee de helft...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1824690
tja daar ga ik ook met mee..
ingrid, als een pup omvalt van de honger terwijl die zoveel krijgt dat klopt gewoon niet...als die over de zeik gaat van de honger is er echt iets anders aan de hand, kalmeren als ie honger heeft...nah dat klopt niet hoor!
hij kan met zoveel eten geen honger hebben en zeker niet mager zijn!
of je moet een andere opvatting hebben wbt een gratenpakhuis.....
daarbij was de pup toch kwa hart niet helemaal gezond?
Door sella
#1824715
Hij heeft nog steeds een hartruis, er wordt hier alleen maar mager gevoerd omdat Diego en hij allebei geen lam en geit verdragen.

16 november is er weer een controle, de hartruis is iets minder geworden.
Ik kan niet meer laten onderzoeken dan ik nu al doe, hij is onderzocht op levershunt, epi, giardia, en zijn bloed en urine zijn onderzocht en opgestuurd.
Hij gaat wel de hoogte in, maar komt heel weinig aan.

De internist zegt dat hij  te jong is om verder te kunnen onderzoeken.

Onder gratenpakhuis versta ik je vingers vallen diep in de ribben, de rugwervels steken uit en de heupbotten zijn duidelijk te voelen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1824722
hoe zijn zijn ouders, klein, rank.......hoe gaat het met zijn broers en zusjes-zijn die hetzelfde..
het is toch bizar een pup van 15 weken zo veel te voeren en een da te hebben die wil dat je hem nog meer voert
Door sella
#1824772
Ma rank, pa zelfde bouw als Diego.
Meneertje lijkt te superzisen.
Hij had iele pootjes toen hij hier kwam, dus zou hij niet zo groot worden, hij heeft nu een paar brede boerenstampers, en een forsere kop.
Nu lijkt het erop dat hij een grote herder gaat worden dus eerder richting 68 cm dan richting de 60 cm zoals het eerst leek.
Door orinake
#1824782
persoonlijk zou ik toch eens een andere Da vragen om zijn mening :s
Mijn DA vond het ook niet gek dat ze wel ind e hoogte ging en niet ind e breedte, de Da van de fokker daarentegen vond het heel raar...
baad het niet schaad het niet....
Door sella
#1824872
Ik ben toch al bij 4 artsen geweest met hem.
1 gewone da, 2 internist, 3 holistische da, 4 een da die veel weet van duitse herders.

Ik zou niet weten naar waar ik nu nog heen zou kunnen gaan en wat er nog onderzocht kan worden :-\
Door Antonia
#1825251
vanaalst schreef: tja daar ga ik ook met mee..
ingrid, als een pup omvalt van de honger terwijl die zoveel krijgt dat klopt gewoon niet...als die over de zeik gaat van de honger is er echt iets anders aan de hand, kalmeren als ie honger heeft...nah dat klopt niet hoor!
hij kan met zoveel eten geen honger hebben en zeker niet mager zijn!
of je moet een andere opvatting hebben wbt een gratenpakhuis.....
daarbij was de pup toch kwa hart niet helemaal gezond?
De focus in de tracties op de berichten van Sella ligt nu grotendeels op Buffel, de pup. Ik heb geen ervaring met herders, maar ook de hoeveelheid eten die Diego lrijgt lijkt mij erg hoog. Diego is een volwaasen reu van 50 kg, die herstellende is van een rugoperatie dus niet overdreven veel beweegt. Toch lees ik dat hij 1500 gram spiervlees krijgt naast zijn orgaan en vleesbotten.
Enya, mijn Ierse Wolfshond weegt 65 kg, ze beweegt (heel) veel. Zij eet 1200 a 1300 gram in totaal per dag. Ik weet dat je de behoefte van grote rassen niet kunt vergelijken met die van wat minder grote rassen, maar voor mijn gevoel is het verschil wel heel groot. Dat kan natuurlijk ook aan mijn gevoel liggen  :-\ :-\ :-\
Door sella
#1825253
reactie verwijderd, ik stop met deze discusie, jullie hebben geen zicht en inzicht op mijn dieren dus wat jullie vinden boeit niet!
Laatst gewijzigd door sella op zo 14 nov 2010, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#1825274
sella schreef: reactie verwijderd, ik stop met deze discusie, jullie hebben geen zicht en inzicht op mijn dieren dus wat jullie vinden boeit niet!
Dit vind ik een heel jammere uitspraak.
Ik ken inderdaad je dieren niet, maar mijn reactie was heel eerlijk uit men hart...
Ik bedoelde er niets slechts mee.
Gewoon door men eigen ervaring ben ik sneller geneigd om te zeggen van vraag eens een andere DA...

Moest je er voor open staan (eventueel via PB) wil ik hier wel even op doorgaan.
Laatst gewijzigd door orinake op zo 14 nov 2010, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1825276
ik denk ook niet dat die mensen je neer willen halen , maar proberen te helpen een eventuele oplossing te vinden.
Laatst gewijzigd door lauraV op zo 14 nov 2010, 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1825285
Gaby, waarom wil je zo graag wildorgaan?
Als je minimaal 4 diersoorten geeft + vis zit je goed. Daar hoef je niet perse wild bij te geven. Het zou mooi zijn, maar hoeft niet ;)
Er is ook iets te krijgen als wild vlees...houd de verzamelplaats in de gaten!! ;)

Orinake heeft nu een topic lopen waar ze struis en antiloop aangeboden heeft. Maar daar kun je nu niets meer bestellen, het aantal kilo wat te vervoeren valt is al besteld. (als ik het goed heb)
Nou is dat dan wel een duur vleessoort en ligt mijn grens onder dat bedrag, maar als Orinake dat nog eens aanbied zou je dat best kunnen bestellen en dan bijv maar 1x per week of per 2 weken voeren om de kosten te drukken. Of je moet er al heel goedkoop ander spiervlees bij geven waardoor het gemiddelde omlaag gaat ;)

Als het om kosten gaat is het gewoon kijken welk onderdeel (vleesbot, spiervlees, hart, lever, nier, pens) het goedkoopst is en dat bestel je dan. Zo was mijn kalkoenhart/lever eerder het goedkoopste wat ik kon krijgen van hart/lever. Nu kan ik andere diersoorten goedkoper krijgen en neem ik die. Om toch wat variatie te houden neem ik dan kalkoennekken erbij, zijn ietsje duurder, maar met mijn gemiddelde prijs vind ik dat dat best mag ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door