Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1816069
Ik vind 6% ook veel. Dat ze het voorheen wel at en niet dik werd betekent niet dat het nu in dit groeistadium ook nog de juiste hoeveelheid is. De groei kan vrij plotseling afnemen en dan heeft ze gewoon veel minder nodig.
Ik snap dat je niet wilt dat ze afvalt maar vaak is dat de grote valkuil. Bazen die proberen meer in hun hond te proppen dan die hond nodig heeft en wil. Dan wordt het eten een stress-moment waardoor de hond nog slechter gaat eten, de baas nog meer moeite gaat doen enz. enz vicieuze cirkel. Hoe langer dit gebeurt en hoe meer truken de baas uit de doos trekt, hoe moeilijker het gaat worden om het weer te doorbreken.

Als de hond gezond en energiek is en er geen medische reden is om niet te eten (en als ze botten eet zal het met het gebit wel meevallen) dan ga ik zelf altijd rigoreus minderen, voorafgegaan door een paar dagen vasten. Daarvan is nog nooit een hond van de graat gevallen, integendeel  ;) Elke lijner kan je vertellen dat het veel tijd en ruimschoots te veel eten kost om aan te komen en helaas meestal evenveel tijd en ruimschoots te weinig eten om het overschot er weer af te krijgen. Een periode van een paar weken om het eetpatroon weer te normaliseren kan absoluut geen kwaad en kan een boel narigheid in de toekomst voorkomen.
#1816321
hubbabubba schreef: Ik heb een eigen hondenuitlaatservice waarmee ze iedere dag mee gaat, dus beweegt gewoon erg veel voor zo'n jonge hond, dus wil graag dat ze genoeg binnen krijgt.
Kijk je wel uit dat ze met haar 6 maanden nog niet te lang wandelt? Een half uur is lang genoeg voor jouw beessie. Dit i.v.m. haar skeletontwikkeling.
#1817816
Nou na een weekend met nagenoeg geen vlees en iet wat biogarde stond madame vanmorgen alweer te trappellen om d'r zalmkoppie (geen hele uiteraard  ;) )

Ik heb haar teruggebracht naar 4% van d'r lichaamsgewicht in de hoop dat ze nu wel lekker blijft smikkelen!

Dank voor jullie advies!!!


@ Jasmin, ik weet inderdaad dat ze officieel nog niet lang mag lopen, maar helaas is dit met een eigen hondenuitlaatservice onmogelijk en ik kan haar echt niet in de bus laten terwijl al haar vriendjes wel mogen spelen.
Het is een risico... ik weet het...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door