Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door siempie73
#1810633
Hoihoi,

In goed overleg met Chantal/ Jolanda lupa heb ik ipv paardenvlees snippers nu paardenvlees gemalen gehad.
Prima, geen probleem.

Toch net voor de securite even Jolanda gebeld of het gemalen spul ook alleen spiervlees is wat de snippers (neem ik aan ) zouden zijn.
Nu blijkt dat in de gemalen versie ook orgaan zit. Spiervlees met orgaan dus. Jolanda wist niet precies hoeveel orgaan.

Weet iemand de verhouding hiervan? Ik kom een beetje in de knoop met m'n menu, heb alles namelijk al voorverpakt pd (controlfreakje....)

Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1810638
Dat is nieuw voor mij dat gemalen paardenvlees orgaan bevat.
Ik heb dit voorheen ook wel gekocht, maar wist dus van niks.

Lijkt me er lastig omdat je niet weet of er 5% of 40% orgaan in zit.
5% zou ik me niets van aantrekken, maar 40% wordt een ander verhaal.
Kan Jolanda dat niet navragen bij haar leverancier?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1810794
Ok, dat wist ik dus ook niet.
Ging er altijd vanuit dat dit gewoon spiervlees was...
mmm, das minder, want ik gebruik de gemalen paard voor Djilly en die mag bijna geen orgaan hebben ivm haar lever ontlastend dieet.
Door BubbaBling
#1810889
Weet je dat wel zeker?
Vind het een beetje raar moet ik zeggen.
Wat ik ook vind is dat de kvv / barf leveranciers wat duidelijker moeten zijn met wat er in de producten zit!
Door BubbaBling
#1811037
ulla schreef: Daarom heb ik zo,n hekel aan gemalen spul,je moet maar vertrouwen op de mooie blauwe ogen van de producent/verkoper.

Nou als t hele mooie blauwe ogen zijn ben ik zo over stag  ;D
Door siempie73
#1811129
vanaalst schreef: raar er staat paardenvlees gemalen en apart paardenorgaan gemalen, dan zal ik er ook vanuit gaan dat gemalen paardenvlees enkel spier is........
klopt, heb ik haar ook gevraagd. Ze dacht dat dat al veranderd was op de site omdat dit dus niet goed zou zijn. Ze ging het nu snel wijzigen.
Maar in paardenvlees gemalen zit dus ook orgaan. Zal anders nog maar eens bellen of ze er achter kan komen hoeveel orgaan erin zit.
Dit product is een vd weinige producten die ze kant en klaar verpakt aangeleverd krijgen.

Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Door choopy
#1811220
siempie73 schreef: klopt, heb ik haar ook gevraagd. Ze dacht dat dat al veranderd was op de site omdat dit dus niet goed zou zijn. Ze ging het nu snel wijzigen.
Maar in paardenvlees gemalen zit dus ook orgaan. Zal anders nog maar eens bellen of ze er achter kan komen hoeveel orgaan erin zit.
Dit product is een vd weinige producten die ze kant en klaar verpakt aangeleverd krijgen.

Groetjes Simone
Ok, dat wordt hier dus geen gemalen paard meer, anders krijgt Djilly veel te veel orgaan binnen.
Geen zin i dat ze weer een acute leverontsteking krijgt, dan maar snippers of ander vlees. Nadeel bij haar is dat ik er medicatie door moet mengen, aangezien madam dat niet blieft als ik dat los in de bak of over het vlees heen strooi.
Door siempie73
#1811247
choopy schreef: Ok, dat wordt hier dus geen gemalen paard meer, anders krijgt Djilly veel te veel orgaan binnen.
Geen zin i dat ze weer een acute leverontsteking krijgt, dan maar snippers of ander vlees. Nadeel bij haar is dat ik er medicatie door moet mengen, aangezien madam dat niet blieft als ik dat los in de bak of over het vlees heen strooi.
Jamaarjamaar  ik weet dus niet hoeveel orgaan erin zit. Mss is het wel te verwaarlozen. Maar jij moet dat natuurlijk wel zeker weten....
Gebruikersavatar
Door choopy
#1811579
siempie73 schreef: Jamaarjamaar   ik weet dus niet hoeveel orgaan erin zit. Mss is het wel te verwaarlozen. Maar jij moet dat natuurlijk wel zeker weten....
Juist, Djilly mag "officieel" alleen nog maar een flintertje hart hebben. Nu krijgt ze best wel eens wat anders, maar als ik haar al af en toe wat anders geef en ze krijgt nog orgaan door het paardenvlees...dan wordt het teveel.
Aan de andere kant, dit vlees krijgt ze nu al een hele geruime tijd...."klopt op ongelakt hout"...en heeft nu al een jaar geen ontsteking meer gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1811667
siempie73 schreef: Hoihoi,

In goed overleg met Chantal/ Jolanda lupa heb ik ipv paardenvlees snippers nu paardenvlees gemalen gehad.
Prima, geen probleem.

Toch net voor de securite even Jolanda gebeld of het gemalen spul ook alleen spiervlees is wat de snippers (neem ik aan ) zouden zijn.
Nu blijkt dat in de gemalen versie ook orgaan zit. Spiervlees met orgaan dus. Jolanda wist niet precies hoeveel orgaan.

Weet iemand de verhouding hiervan? Ik kom een beetje in de knoop met m'n menu, heb alles namelijk al voorverpakt pd (controlfreakje....)
Groetjes Simone
Als controlfreakje zou je dan beter altijd voor ongemalen kiezen :biggrin2:. Als een leverancier al niet weet hoeveel erin zit, dan kun je er als gebruiker dus weinig mee. Weten wat je voert = ongemalen kopen.
Door siempie73
#1811683
Angelique schreef: Als controlfreakje zou je dan beter altijd voor ongemalen kiezen :biggrin2:. Als een leverancier al niet weet hoeveel erin zit, dan kun je er als gebruiker dus weinig mee. Weten wat je voert = ongemalen kopen.
ga ik hierna ook zeker doen. Maar de bestelde snippers waren er niet. Als ik dit had geweten had ik het ook niet genomen, maar ja achteraf kijk je een koe......aldoende leert men, door schade en schande enz enz
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door