Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welke dier/vleesssoorten zouden jullie willen?

Kangaroevlees
42
13%
Antilopevlees
38
11%
Bisonvlees
50
15%
Struisvogelvlees
43
13%
Hazenvlees/schouders/bouten
39
12%
Wilde eend (panklaar)
18
5%
Hertvlees
49
15%
Hertorgaan
33
10%
Fazantkarkas/bouten
14
4%
Anders, namelijk;
6
2%
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1800687
Ik heb interesse in haasvlees, hertvlees en hertorgaan en misschien Bison.
Volgende maand heb ik nog niet genoeg plaats vrees ik, omdat de temperaturen weer omlaag gaan moet ik zorgen dat ik de 2 extra laden in de garage leeg heb (koel/vries combi, die houd ermee op in de winter  :-\)
In december zou super zijn!
Zo'n 10 kg per soort spiervlees, orgaan liefst wat minder.
Prijs maximaal zo'n € 3,- per kg.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1800719
1e plaats struis , verder kangaroe of bison
zou  mooi zijn als t pakketten waren van 5 kilo  :biggrin2: :biggrin2: , zo niet dan zou ik maar 2 soorten kiezen .
maximum 2,50 de kilo ................  nah , mischien 3,00 als ik de grootte van de kangaroelap zie :D
verder zit de vriezer nog behoorlijk vol  ::)
Door **Jolanda**
#1800720
Ik wilde maandag/vandaag gaan overleggen met de leverancier, maar helaas kan dit niet door gaan (geen vervoer)
Dus word het dinsdag dat ik ga babbelen met de beste man.

Het is de bedoeling dat ik voor volgende maand wilde eend en kangoeroe op de 'menukaart' ga zetten. Dan wil ik daar nog lamA-vlees bij doen (mits die voorradig is) omdat deze erg goed in de smaak is gevallen bij de honden en het vlees van een mooie kwaliteit is. (ben ik vergeten in de poll te zetten :-[ foto's van het lamAvlees volgen nog)
En natuurlijk ga ik proberen om minstens 1 van de vlees/diersoorten uit de poll er bij te kunnen krijgen tegen een mooie prijs (anders doe ik het niet natuurlijk ;))
Gebruikersavatar
Door nova
#1800728
Hierbij 2 plaatjes van het lamA vlees:
Afbeelding

Er zit nauwelijks vet aan het vlees, dat wit/geel is  vlies

Afbeelding

De maat van zo een plaat: 40x27 cm gewicht 5 kilo
Laatst gewijzigd door nova op ma 25 okt 2010, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1800796
vanaalst schreef: als het in blokken van 10 kg is, kunnen we het misschien wel delen?
o, had je het hierover  :D :D :D  ja natuurlijk kan dat !!!!
Door Bowdi
#1800818
Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Mijn max. prijs is ongeveer 3,00 euro voor een kilo.
Halverwege november zitten mijn vriezertjes denk ik nog behoorlijk vol. Dus dan denk ik dat ik zowieso een ronde oversla.
Door Benjy en Misty
#1800854
Ik mis nog (wilde) gans en hertenstrotten heb ik ook eens bij Lupa gezien, die zou ik ook wel eens willen testen. Nou ja, ik niet maar voor de honden dan. :biggrin2:

Van gans kan ik nog wel 5 kilo gebruiken
Haas ook 5 kilo
Fazant 5 kilo
Hertenvlees 10 kilo dan zit de vriezer echt nokkie vol.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op ma 25 okt 2010, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wijkje
#1800861
Ik heb geen idee wat mijn honden allemaal lusten  :-[ :-[
Een groot aantal soorten hebben ze nog nooit gehad....
De wilde eend en kangoeroevlees vonden ze niet geweldig...Dus die zou ik niet snel aanschaffen..Maar als bizon wel bevalt bij veel honden, dan ga ik er vanuit dat ze die wel lusten..Overigens vonden ze hier de fazantbouten wel geweldig !

Maar ik heb een verbod om vlees te kopen  :'( ..Mijn vriezer zit echt weer bomvol dat ik pas over een anderhalve maand weer beetje ruimte heb...

Dus de volgende ronde sla ik waarschijnlijk over...
Laatst gewijzigd door wijkje op ma 25 okt 2010, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door