Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1788530
gemmaa schreef: ik  dacht dat bij een acute pancreatitis een hond sowieso niet mocht eten om de pancreas rust te geven :-\. Wel eventueel infuus ivm vocht.
In dit (duits) artikel op pag.3 staat iets over de behandeling http://www.idexx.de/tiergesundheit/educ ... _0209a.pdf
Ja met acute pancreatitis is hier 'n paar dagen aan infuus  in ieder geval wel als de eerste behandeling, de pancreas kan alleen genezen wanneer 't niet hoeft te werken,
wanneer er alleen vocht via de infuus naar binnen gaat, hoeft de pancreas geen vaste voeding te verteren en kan tot rust komen.
Daarom schreef ik ook in m'n eerste reactie dat ik niet wist of het met chroniesche onsteking anders is..
Ik ben ook blij dat Jake in ieder geval iets heeft gedronken, en hoop dat 't elke dag iets beter gaat.!!
Door Ellen44
#1788548
Die duimen draaien echt heel hard voor Jake...onze dank hiervoor!!

Hij heeft weer wat gedronken.....HOERA!!!

Hij heeft een hapje blikvoer genomen...speciaal voer......maar goed.....het is een grote hond en 1 hapje....tja....

In ieder geval drinkt hij iets...maar hij is erg slaperig en sloom nog steeds!!

We blijven positief!!!

ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Ellen en natuurlijk Jake
Door 202Spots
#1788556
Heb je Hills ID?
Zolang hij wat eet en het binnen houd, maakt het niet uit dat het blikvoer is hoor! ;)
Hij is nu verzwakt en heeft z'n energy nodig om te eten, dan word ie vanzelf weer actiever,
doe maar rustig aan en laat 'm maar lekker slapen als ie 't nodig heeft.
Door Ellen44
#1789761
laatste nieuws Jake!!!!!

Hij heeft een heel blikje id gegeten van 360 gram...uiteraard te weinig maar het is een begin waar we heel blij mee zijn!
Meestal stopt hij weer met eten dus ik ben nog steeds huiverig, maar blijven zeker positief!!!!

Al dat duimendraaien van jullie helpt echt!!!!

GA DOOR AUB!!!!
;)
GROETJES eLLEN
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1789801
Ik lees dit topic nu pas, maar ons oudste hondje is pas hersteld van een alvleesklierontsteking...
Erg pijnlijk voor de hond en ook zij heeft een paar dagen aan het infuus gelegen, ook zij heeft een dieptepunt gehad van echt helemaal niets meer eten ( gek wordt je ervan).
Maar het opdringen heeft ook geen zin..

Cheyenne kreeg maagzuurremmers, maagwandbeschermer, en AB ( Metrazol ) verder heeft ze Zymoral dat is pancreaspoeder door haar voer...
Er is een uitgebreid bloedonderzoek en een voor de pancreas gedaan.
Het is niet alleen de klier zelf die is ontstoken, maar ook de omgeving krijgt een tic aan, bij Cheyenne was de wand van de dunne darm ook verdikt en had ze een lichte buikvliesontsteking en haar leverwaarde waren tehoog, maar ze had geen koorts.
Er is ook een echo gemaakt waar duidelijk op te zien was dat er een ontsteking zat..daar is het hele verhaal meebegonnen..
Pijnstilling helpt heel erg weinig, Chey heeft tot morfine gekregen maar het hielp niet, de maagwandbescherming en zuurremmers wel !
Voor de alvleesklier zelf is geen medicatie, die moet uit zichzelf genezen.

Haar menu heeft voor een heel tijdje uit vetarm gekookt vlees met koolhydraten bestaat uit gepureerde/gekookte groenten en rijst met pancreaspoeder erbij in meerdere maaltijden per dag..

Sterkte met je mannetje, toen Chey weer begon te eten ging het snel een stuk beter met haar !!
Laatst gewijzigd door de Meiden op do 14 okt 2010, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1789864
Ellen44 schreef: laatste nieuws Jake!!!!!

Hij heeft een heel blikje id gegeten van 360 gram...uiteraard te weinig maar het is een begin waar we heel blij mee zijn!
Meestal stopt hij weer met eten dus ik ben nog steeds huiverig, maar blijven zeker positief!!!!

Al dat duimendraaien van jullie helpt echt!!!!

GA DOOR AUB!!!!
;)
GROETJES eLLEN
Wat dacht jij! Zeker weten!

Kom op Jake :-*
Door Ellen44
#1790033
Geweldig zoals jullie reageren...dat doet me goed!...en Jake ook hoor!!!

Jake heeft de kleine maaltijden die we hem overdag aanbieden geweigerd...hij wil niet eten...ondanks pijnstilling!

Zo rot om hem zo mee te maken! Als hij ligt te slapen zie je zijn ribben zo erg........ook bij het wandelen op straat zie je zijn ribben al!!

Even een reactie op het berichtje van de meiden...... Jake heeft een chronische alvleesklierontsteking...AB heeft geen zin omdat hij verder in orde is..geen ontstekingswaarden o.i.d.

We maken ons nu vreselijke zorgen....het kan echt 2 kanten op gaan......Goed of Slecht!!

chronische alvleesklierontsteking gaat nooit meer over...........helaas........we kunnen hem hopelijk nog een fijne tijd bieden!.

Wel moeten we nadenken...stel dat hij vreselijke pijnen blijft houden???? of dat hij totaal niet opknapt???? en zo ziekjes blijft???

Hij is sloom, slaapt de hele dag.......en EET LIEVER NIETS!!!

Morgen weer overleg met DA en internist....hij krijgt al maagzuurremmers en pijnstillers...misschien een ander pilletje erbij?

Ik bericht jullie morgen weer!

Groetjes Ellen en Jake
Door Lizzy
#1790354
Ik hoop zo dat het de goede kant op zal gaan voor Jake :-\ :-*! We blijven gewoon duimen. Ben benieuwd of de internist nog wat nuttigs zegt. Succes!
Door Ellen44
#1790432
Hallo allemaal

Net contact gehad met de internist en hij is erg eerlijk geweest! Het ziet er niet goed uit voor JAKE!!! :'(

We gaan nu nog pancreasenzymen erbij geven...alhoewel honden met een ontstoken pancreas.....die enzymen verliezen.....vrijwel altijd diaree hebben.

Jake heeft beslist geen diaree en af en toe helemaal niets!!!

Sterkere pijnstiller, pancreas enzymen, maagzuurremmers.....nu maar hopen dat er iets moois gaat gebeuren!

Vanmorgen wederom eten geweigerd.............

Mijn positieve instelling begint iets af te nemen........en maakt plaats voor somberheid en een rottig voorgevoel!

Mijn duimen zijn bijna versleten.......toch duim ik door!

Ik hou jullie op de hoogte!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door