Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#207644
Vandaag bij de surinaamse toko zag ik ineens schapekoppen in de diepvries vitrine liggen :o
Ik heb er eentje gekocht voor 3,50 euro.
ik kwam thuis en zei tegen de visite: kijk eens wat ik heb ;D
Hahaha 8)

Hij weegt 1300 gram, dus ik moet hem in stukken hakken, het lijkt me verstandig dit in bevroren toestand te doen :-X

Zou ik mijn pup hier ook van mee kunnen laten eten?
Door lot25
#227593
brrr, klinkt als een lekkere horrorfilm,, ;D

Ik hielp van de zomer in engeland bij een schapenboer. Daar lagen enkele dooie lammetjes, en jawel hoor, een half uur later lagen de pootjes en koppies verspreid. De Borders waren ermee aan de haal gegaan..

Je hebt van die honden die álles vreten. Vooral in een roedel...
Door 202spots
#227655
Gotan schreef: Mijn slager kan ze door midden zagen, misschien kan je dat de volgende keer vragen.
Mijn slager is gestopt met koppen doormidden zagen,ik wil ze in de lengte gezaagd,maar dan moet ie ook door de tanden zagen en dat is nie zo best voor de zaag.
Hij wil wel net achter de kaak,de achterkop er af halen,maar dat vind ik niet eerlijk verdeeld,dus nou zaag ik ze zelf wel zoals ik wil.
Het zaagt trouwens effe schoner wanneer de kop nog 'n beetje bevroren is...
dan spettert 't niet erg :o

Oh..eventueel met 'n scherpe bijl en daar met 'n hamer op slaan,dat kan ook wel om te halveren.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 21 dec 2004, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#227669
Hij ligt nog steeds in de diepvries, ik weet niet waarom maar ik durf het niet te geven.
Hersenen mogen toch eigenlijk niet meer verkocht worden?
:-[
Door An
#227675
Geef hem toch lekker joh! Eergisteren hebben ze hier nog lekker schapekoppen gegeten en ze leven allebei nog hoor ;D
Door 202spots
#228107
Ik vind het vrij hard,het is geen probleem voor 'n ervaren kluiver,tijdens 't kluiven kunnen er ook vrij scherpe kantjes aan komen.
Dus ik zou liever 'n stukje hersen en 'n oog aan Zorro geven,en (nog) geen kop bot.
Door Eef+Stippels
#228632
Marion schreef:
ik kwam thuis en zei tegen de visite: kijk eens wat ik heb ;D
Hahaha 8)
Whahaha, das een goeie! Dat zal ik ook eens doen.
Ik moet van het weekend voor het eerst een konijn door midden snijden/hakken. Maar mijn man heeft al aangeboden het voor me te doen als ik het niet durf ;D
En dat terwijl hij het in het begin een vieze zooi vond! Hij heeft laatst zelfs heel trots aan onze da verteld dat wandor en yindra hele kippen etc krijgen, hihi.

Ik heb bij de islamiet lamsribben besteld, die ik morgen op kan halen, ik zal eens vragen of ze ook een schapenkop hebben. Is dit net zo hard als runderbot of wel iets minder?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 23 dec 2004, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#230431
An schreef: Ik geloof nooit dat je dat in stukken gehakt krijgt :-\
Met hamer en beitel en beetje zweet lukt dat best!! ;D

Groetjes,Anja.
Door 202spots
#230442
Evelyn schreef: Ik heb bij de islamiet lamsribben besteld, die ik morgen op kan halen, ik zal eens vragen of ze ook een schapenkop hebben. Is dit net zo hard als runderbot of wel iets minder?
De kop is wel hard ,maar niet zo hard als runderbot,en ook omdat het op sommige plekken veel dunner is,en makkelijker om te kluiven/eten.
Echte runderbotten zijn trouwens wel verschrikkelijk hard hoor!
Door Truus
#230472
Marion schreef: Hij ligt nog steeds in de diepvries, ik weet niet waarom maar ik durf het niet te geven.
Hersenen mogen toch eigenlijk niet meer verkocht worden?
:-[
Ligt hij nog in de vriezer Marion? ;D ;D
Dat heb je , als je van die kleine hondjes hebt zoals wij ::)....ik vind je wel stoer hoor 8) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door