Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1736908
Mijn vriezers staan in huis dus geen problemen met weersinvloeden.

Mijn moeder had een kist in een schuur staan. Die is 30 jaar meegegaan en heeft er nooit problemen mee gehad. Het vriest er in de winter heel hard en in de zomer is het er echt heel warm. Nu heeft ze er een kast staan en ook geen problemen mee.

Invriesvermogen van onze vriezer is 20 kilo en daar kom je met gemak aan!
Door Nyncke
#1737024
Mijn kist, 80 liter en dan vriesvakje van de koelkast.
Daar past voor Cadiz ( 1 kilo pd ) voor ruim anderhalve maand in.
Dus als jou pup groter is, kun je dan voor plm 1 maand inkopen en geen verslavingsgekte.

Maar als ik nu een vriezer zou kopen zou ik een grotere kopen en naast het volume op het energieverbruik letten.
Door Nyncke
#1737033
Een kist is niet zo handig...roep ik uit ervaring....want je stapelt het er mooi in....maar de eerste weken haal je er iets uit en hij kan nooit meer dicht....
Voordeel van lades is, is dat het overzichtelijker is en je kunt voor alles een aparte lade maken ( bot, spier en karkas en bv voor pens ) Je husselt het al door elkaar en pakt iedere keer van bovenaf eruit...dat is mijn barf-droom!
#1737213
Nyncke schreef: Een kist is niet zo handig...roep ik uit ervaring....want je stapelt het er mooi in....maar de eerste weken haal je er iets uit en hij kan nooit meer dicht....
Voordeel van lades is, is dat het overzichtelijker is en je kunt voor alles een aparte lade maken ( bot, spier en karkas en bv voor pens ) Je husselt het al door elkaar en pakt iedere keer van bovenaf eruit...dat is mijn barf-droom!
Precies de reden dat wij voor een kast hebben gekozen maar ook hier gaat een la wel eens met heel veel moeite open omdat hij te vol was maar ik ben dan ook verslaafd aan leuke koopjes. Ga je een la opnieuw indelen? Meestal niet zo'n goed idee omdat je dan bij een volle la inderdaad gebrek aan ruimte krijgt.
Door hubbabubba
#1737443
Hmm oké!

Ik dacht dat een kast met lades alleen maar onhandig zou zijn met ruimte, maar vond het inderdaad ook al een kunst om een vrieskist zo in te gaan ruimen dat je niet constant alles overhoop moet gaan halen.
Zal al te denken ieder apart soort in een AH zak te stoppen en dan in de kist.
Ik ga morgen dan wel op pad voor een kast met 7 lades, zo'n hoge!
Mocht het niet bevallen kan ik hem alsnog verkopen en een vrieskist daarvoor in de plaats nemen.

Een nieuwe AA+ label vriezer zit er momenteel financieel niet in dus ga even voor een tweedehands kast.

Bedankt allemaal!
Door Butch
#1737956
Ik heb een vriezer met lades voor de pens/groente/vlees (2 lades)/orgaan/zalmkoppen, elke la is gevuld en dan heb ik een kist staan waar ik door elkaar gehusseld alle vleesbotten in heb zitten, zodat ik gewoon van bovenaf kan pakken en dan elke dag wat anders heb ongeveer. In de lades met vlees doe ik dat ook, gewoon 5 of 6 verschillende soorten in porties en de zakjes door elkaar gehusseld invriezen.

Ik zou inderdaad ook zorgen dat je een zo groot mogelijke neemt, anders blijf je aan de gang met bestellen en portioneren. Ik heb met één hond van 43 kilo aan een kleine kist en een kast met 6 laden genoeg ruimte voor ongeveer vier maanden vlees.
#1738585
Ik heb een kast en een kist, beide hebben hun voors en tegens vind ik. De kist is zuiniger met de elektriek en er kan relatief meer in; de kast is overzichtelijker en handiger qua vloergebruik.
Ik gooi meestal de spullen in grote boodschappentassen in de kist, zo kan ik toch bij wat onderin zit. In mijn vorige kistje had ik klapkratjes, da's helemaal handig als het qua formaat goed past. Maar als de oogjes weer groter waren dan de vriezers is het wel fijn dat ik de kist gewoon tot aan de nok toe vol kan storten, voor nood. Als de beessies dan weer wat ruimte gegeten hebben verdeel ik alles alsnog over tassen.
Door hubbabubba
#1738696
Nou ik heb een VET grote kast gekocht!
2de hands van marktplaats, een Bauknecht met 8 grote lades!

Maar lees nu dus over NO FROST... waar kan ik dat zien dan???

*edit* ik heb de mevrouw even gemailt of zij mij dit kan vertellen...
Laatst gewijzigd door hubbabubba op ma 30 aug 2010, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1738894
Ik heb een kist en een kast.

In de kist zit alle voorraad en ik heb in mijn kast voor 4/5 weken de menu´s liggen.
Als de kast leeg is maak ik de nieuwe menu´s vanuit de kist.
Is af en toe wat werk maar zo kan ik wel veel kwijt  :D :P
Gebruikersavatar
Door Else
#1740658
We hebben 1 hond van 40 kg en een vrieskist van 250 a 300 liter, weet 't niet precies. Hij is i.i.g. 1,25 meter lang.
Dit gaat prima maar hij had niet veel kleiner moeten zijn.
En ik barf vrij netjes (d.w.z. dat ik de vriezer leeg maak voordat ik nieuwe haal) en bestel per 10-12 weken voor ongeveer 80-100 kg per keer.
Ik kan dus niet eindeloos nog aanbiedingen tussendoor halen want dat past niet.
Ik heb 6 plastic bakken (xenos) gekocht die er precies in passen (3 naast elkaar, 2 op elkaar) en op de deksel heb ik een geplastificeerd papier gemaakt met wat erin zit. Zo blijft het voor mij en vriend (anders snapt die niet wat wat is) overzichtelijk. Had in het begin alles er gewoon ingekieperd met als gevolg dat alles er onderin zat vastgevroren aan elkaar vast wat ik zowat niet los kreeg en dat ik geen overzicht had hoeveel er nog van wat was.
Een laden kast is denk ik makkelijker maar ik vraag me af of er net zoveel in kan?? Of je moet een enorme nemen (die ook best wel prijzig zijn).
Die van ons staat gewoon in een niet goed geïsoleerde schuur en gaf afgelopen koude winters geen krimp.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door