Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1714935
Buiten.

Ik heb hier fanatieke hamsteraars die zodra ze genoeg hebebn het overgebleven deel begraven. Binnen wordtd at in de bank, onder het kussen of dergelijke  :o
Geen succes dus.... maar buiten kunnen ze lekker vetzakken!  ;D
Door Lizzy
#1715025
Ons Elftal schreef: Als jullie de honden op verschillende plaatsen laten eten, hoe doen jullie dat dan met opletten?
Dat is namelijk nog steeds de reden dat ik maal voor mijn honden: ik kan ze niet allemaal in één ruimte eten geven, want dan gaan ze bij elkaar jatten en heb ik geen overzicht meer wie wat gegeten heeft.
Aan de andere kant wil ik er ook bij zijn als ze eten, want stel dat ze een te groot stuk in één keer door proberen te slikken en het gaat fout........ Ik lees toch wel eens dat dat gebeurt.

Ik zal ze hoe dan ook twee aan twee eten moeten geven, want ik heb (helaas) geen huis met 9 kamers, maar dat vind ik geen probleem. Ze zullen niet vechten, want ze hebben geen voernijd en twee zijn goed in de gaten te houden qua jatten. Maar 9 zie ik niet zo zitten  :(
Ik heb een klein huis die overzie alles :biggrin2:. Ja nee serieus, ons huis is echt 100% op de honden ingericht. Zo zit er geen deur tussen mijn woonkamer en keuken. Maar er zit wel een afscheiding. Een halve deur, zeg maar. Waar ik dus overheen kan kijken. De deur van de woonkamer naar de hal, daar zitten ruitjes in. Dus zo spiek ik of alles goed gaat met Linga. Vanuit de keuken kan ik weer de tuin in kijken en zie ik Brutus.

Ze eten hier dus ook binnen, op hun rubberen kleedje en ze halen het niet in hun hoofd om van dat kleed af te gaan. Niet omdat ik anders boos wordt maar puur omdat dit gewoon zo lekker zacht ligt en anti-slip biedt aan de vleesbotten.
Door Ons Elftal
#1715209
Lizzy schreef: Ik heb een klein huis die overzie alles :biggrin2:. Ja nee serieus, ons huis is echt 100% op de honden ingericht. Zo zit er geen deur tussen mijn woonkamer en keuken. Maar er zit wel een afscheiding. Een halve deur, zeg maar. Waar ik dus overheen kan kijken. De deur van de woonkamer naar de hal, daar zitten ruitjes in. Dus zo spiek ik of alles goed gaat met Linga. Vanuit de keuken kan ik weer de tuin in kijken en zie ik Brutus.

Ze eten hier dus ook binnen, op hun rubberen kleedje en ze halen het niet in hun hoofd om van dat kleed af te gaan. Niet omdat ik anders boos wordt maar puur omdat dit gewoon zo lekker zacht ligt en anti-slip biedt aan de vleesbotten.
Wij wonen in een ouderwets huis wat is gemoderniseerd (niet door ons) waardoor alle overzicht door het weghalen van ruiten en openslaande deuren naar de tuin weg is.

Maar ik vind die kleedjes een heel goed plan. Ik heb wel vaker gelezen van honden die op kleedjes eten, maar nooit bedacht dat ik ze uiteraard aan kan leren op hun eigen kleedje te blijven.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1715511
Hier 5 buiten, eerst krijgen de borders eten, ze krijgen dan een voorsprong op de herders waarvan er nog weleens wat wil eten wat haar niet toebehoord.
Ik blijf er meestal even bij. Maar bij lamskoppen of ribben waar ze langer over doen, ga ik naar binnen, kan ze dan nog wel zien door het raam.
Pup eet in de bench.

Voorheen at er 1 border binnen, gewoon op haar kussen, een afwasbaar kussen. Dat werkte ook goed.
Door Hertog
#1715862
Hondje eet altijd buiten. Als het giet ban de regen onder het afdakje tussen de fietsen. Zelfs in Oostenrijk eet hij in de sneeuw buiten achter de caravan. Toen ik net begon met barfen heb ik het hondje eens een zalmkop in de woonkamer (bench) gegeven. Het rook 24 later nog naar vis............
Als ik meerdere honden zou hebben en er zou baknijd zijn dan zou ik ze op verschillende tijden eten geven.
Door Ons Elftal
#1716133
Hertog schreef:
Als ik meerdere honden zou hebben en er zou baknijd zijn dan zou ik ze op verschillende tijden eten geven.
Gelukkig hebben ze bij mij geen voernijd. Ze krijgen nu op een oppervlakte van 2 vierkante meter (ik heb maar een hele kleine keuken van 1 x 2 m) met 7 tegelijk eten.
2 eten apart omdat die graag rustig eten.

Dus voernijd is het probleem niet, nu niet in ieder geval. Maar ze eten nu uit een bak en hebben geleerd dat de anderen daar niet aankomen. Ik sta er altijd bij, dus mocht er eentje toch eens in de verleiding komen dan kan ik die terug sturen.
Ze zullen ook met het grotere werk niet vechten om het eten, want er hebben wel eens een aantal honden tegelijk in de tuin een lap pens gekregen. Toen merkte ik wel dat ze neiging tot schrokken hadden.
Door Gilmour
#1716147
Hier krijgen ze bij mooi weer buiten te eten en bij slecht weer in hun eigen kamer.
De oudste barf nu deels mee en mevrouw neemt de kippennekken graag mee de woonkamer in. Dit hebben we direct af moeten leren, nu wordt er netjes naast elkaar in de hondenkamer gegeten en anders beiden buiten.
Tijdens de vakantie wordt er eigenlijk alleen maar buiten gegeten ook met slecht weer, dan maar onder de luifel. :D
Door Benjy en Misty
#1720376
Ik ben blij met de uitvinding plastic kleedjes. Even een doekje er over en klaar. We hebben grindtapijt zonder coating waar echt alles tussen kan kruipen. Na een bloederige ganskarkas was het dus schrobben op 2 plekken, nu niet meer!

Misty heeft ook baknijd maar toch krijgen ze samen eten. Ze weet heel goed dat ze pas in de bak van Benjy mag als hij erbij weg gaat maar ik let ook wel heel goed op. Een botje samen eten was in het begin een probleem want dan wilde Misty nog wel eens uitvallen. Gelukkig neemt haar baknijd dus ook wel af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door