Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1705607
Jakkes joh, wat akelig! Ik duim iig dat het snel beter met Sascha.

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat er enige relatie is tussen kvv en een hartkwaal. Dan zouden er hier op BP tientallen zo niet honderden honden met hartkwalen moeten rondlopen. Ik zou ook echt niet weten hoe vv in 's hemelasnaam een slecht hart zou moeten veroorzaken. Kvv is gewoon kompleet voer, precies zoals brokken en blikken 'kompleet' zijn, het voldoet aan dezelfde standaarden qua voedingsstoffen dus ik geloof er echt niks van dat er een relatie is.

Ik zeg dan altijd maar: als ik bij de kapper ben geweest, naar buiten stap en een boom op m'n kop krijg zeg ik toch ook niet dat dat komt doordat m'n haar geknipt is. Er bestaat zoiets als toeval of co-incidentie, het feit dat twee gebeurtenissen in de tijd op elkaar volgen dan wel samenvallen betekent beslist niet dat er een oorzakelijk verband tussen is of moet zijn. Vandaag heb ik bv geitenkaas op en daarna gaat het regenen. Gebeurtenissen volgen op elkaar in de tijd maar het lijkt me niet dat de geitenkaas de regen heeft veroorzaakt.

Een infectie met een bacterie of een virus kan ook schade aan het hart veroorzaken, er kunnen erfelijke faktoren in het spel zijn, de da kan de vorige keer niet goed geluisterd hebben, er zijn legio mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door Helen44
#1707010
Hallo,
bedankt voor je reactie en je hebt helemaal gelijk!! Ik zie gewoon spoken...
Woensdag gaan we naar de cardioloog in Urecht. Ben erg benieuwd wat eruit komt. Ik zal het jullie laten weten!!
groetjes van helen
Door _Sandra_
#1707157
Ander eten kan niet ineens zo snel een hart slecht laten worden, dat kan geen enkel voedsel.

Wel erg zeg... het eerste dat mij tebinnen schoot was een (epileptisch) insult, want hoofd achterover bij een beroerte past niet. Bij een beroerte worden bepaalde spieren juist slap. Maar zuurstoftekort klinkt inderdaad geloofwaardig aangezien ik dat soort dingen daarbij ook gezien heb (ben verpleegkundige).

Succes verder met je hond, laat je weten hoe het verder gaat?
Gebruikersavatar
Door pike
#1707718
_Sandra_ schreef: Ander eten kan niet ineens zo snel een hart slecht laten worden, dat kan geen enkel voedsel.

Wel erg zeg... het eerste dat mij tebinnen schoot was een (epileptisch) insult, want hoofd achterover bij een beroerte past niet. Bij een beroerte worden bepaalde spieren juist slap. Maar zuurstoftekort klinkt inderdaad geloofwaardig aangezien ik dat soort dingen daarbij ook gezien heb (ben verpleegkundige).

Succes verder met je hond, laat je weten hoe het verder gaat?
Geldt dat ook voor de fietsbewegingen? Want die passen ook bij een epileptische aanval.

Succes volgende week met Sascha, hopelijk komen ze er achter wat er aan scheelt en kunnen ze haar goed helpen. Een ding is wel zeker, aan de verse voeding ligt het niet!
Gebruikersavatar
Door Helen44
#1716687
Hallo,
nou, we hebben een paar spannende dagen achter de rug met Sascha. Woensdag naar de cardioloog geweest in Utrecht, na een hartfilmpje, bloedonderzoek, echo en rontgenfoto kwam er uiteindelijk uit dat haar hartboezems wel goed functioneren, maar haar hartkamers niet, door een complete 3e graads AV blok. Er wordt een bepaalde zenuw/prikkel niet goed doorgegeven. Op de echo zag je ook duidelijk dat haar hart al vergroot is, het heef het de laatste tijd best zwaar gehad... Gelukkig geen vocht achter de longen en geen ontsteking of tumor in/op het hart!
Haar glucose was nu trouwens goed!!! Dus de te trage hartslag is de reden geweest van de flauwtes!!
De cardioloog stelde voor om haar daar te laten en om de volgende dag , donderdag ochtend, gelijk te opereren ; Sascha kon een pace maker krijgen...
Slik....daar gelijk achter laten,  :nerves:... pace maker?? Maar wat doe je, als je niks doet is ze er misschien over een paar maanden al niet meer. Dus ja... we hebben haar daar gelaten......snik... manlief is nog snel naar de dichtstbijzijnde supermarkt gereden om wat kip en kalkoenfilet te halen, zodat ze nog wel even wat kon eten die woensdagmiddag, anders zou ze daar brokken krijgen...
Geen oog dichtgedaan van woensdag op donderdag, ze ligt normaal naast ons bed,.. wat een leegte en dan het idee dat ze daar zo alleen in een hokje zit en de volgende dag een operatie zal ondergaan met wel wat risico's natuurlijk.
De volgende dag van 8.00- 13.00 lopen ijsberen, waarom belt de cardioloog niet na de operatie, zal er iets mis gegaan zijn? Komt ze niet meer uit de narcose?? Toch maar zelf bellen dan, en natuurlijk, precies op het moment dat ik mobiel bel naar utrecht, belt de cardioloog op ons vaste nummer naar ons... Alles is goed gegaan met Sascha, ik mag haar komen ophalen. Nou, dan "rustig" naar Utrecht rijden... een uurtje....en ja hoor dan mag je haar weer zien. Echt fantastisch natuurlijk!!
De cardioloog vertelde wel dat ze tijdens de narcose nog maar een hartslag van 35 per minuut had, wat ook verklaard dat ze de flauwtes steeds kreeg vanuit rust toestand. De pace maker zal het nu tussen de 70 en 90 houden. Echter is er nog gedurende een maand een kritieke situatie :  het zou nog kunnen gaan ontsteken, het kan zijn dat de elektrode, die met weerhaakjes in/aan het hart zit, losspringt als Sascha zich niet rustig houdt etc. Dus dat wordt nog een hele spannende maand. Trap, bankstel etc zijn al afgezet, en ik slaap voorlopig beneden...... Regelmatig haar hartslag opnemen, als het onder de 70 per minuut komt is het foute boel... En hopelijk haalt ze de hechtingen er niet uit, wat ze na de sterilisatie wel had gedaan ondanks een lampenkap,.. misschien maar zo'n mooncollar zien te scoren. Maar voorlopig laat ik haar geen seconde alleen...
Ik vond het ook heel eng om haar gisteren in en uit de auto te tillen, zo bang dat er iets losschiet.
Maar dat dat allemaal kan vandaag de dag, moet het ook allemaal nog even verwerken hoor...  Ze krijgt nu trouwens antibiotica kuur synulox.
De pace maker is trouwens tweede hands, uit een overleden persoon... doen we ook nog aan recyclen... ;D....
Ze ligt nu rustig te slapen met een hartslag van 80, heeft al weer wat gegeten en even een plasje gedaan buiten..
Nou, we kunnen weer lachen, maar zijn er nog lang niet. Duimen jullie voor Sascha dat het allemaal goed komt..
Groetjes van Helen, poot van Baloe en Sascha.. :smitten:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1716746
wow!! wat een verhaal zeg!!
wat gaaf dat ook hondjes een pacemaker kunnen krijgen!!
en wat goed dat ze dat op deze leeftijd nog mag meemaken.. :)
ik hoop dat sasha snel opknapt en dat ze het met haar pacemakertje nog een hele tijd mag doen!!
Gebruikersavatar
Door pike
#1717573
Zo hej dat is niet niks zeg  :o Ik wens je veel sterkte toe de komende maand met Sascha, hopelijk lukt het zonder al te veel problemen om haar lekker rustig te houden zodat ze goed kan herstellen en nog een lang en lekker leventje kan leiden  :).
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1717708
Beterschap voor de patient en hopelijk blijft ze er er goed vanaf. Wel mooi zeg, dat ze op deze manier pacemakers recyclen!
Gebruikersavatar
Door Helen44
#1724351
Hallo,

bedankt allemaal voor jullie hartverwarmende reacties.
Het gaat best goed met Sascha, ze is alweer aardig op de been en wil eigenlijk al weer veel meer dan dat ze voorlopig mag, zoals rennen, trap lopen en met Baloe, onze andere hond, spelen. Haar hartslag is mooi regelmatig en rond de 80, dus die pace maker doet het goed en werpt al zijn vruchten af!!
Bovendien heeft ze geen flauwtes meer gehad en ook de kortademigheid is weg!!!  :biggrin2:
We zijn zo blij en hopen zo dat het herstel verder ook voorspoedig blijft verlopen.
Hieronder nog even een foto van de dag van alle onderzoeken in de dierenkliniek Utrecht. Hier was ze alvast kaalgeschoren voor de operatie die de volgende ochtend om 08.00 gelijk zou beginnen en geven we haar nog even wat te eten : kipfilet en kalkoenfilet wat manlief even snel gehaald had bij de dichtstbijzijnde supermarkt. Zo kon ze die dag toch nog even wat eten, anders zou ze brokken krijgen op de verpleegafdeling waar ze die nacht heeft geslapen......

Groetjes van Helen, poot van Baloe en Sascha!!

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door