Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#1686389
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde wat de DA zei over andere honden die daar waren geweest.
Want Kenzi moest niet braken hoor. En diarree had ze alleen een paar dagen gehad toen het 35+ graden was. Maar dat was ook al weer helemaal beter. Alleen dat ze zo weinig eet..

Hopelijk gaat dat strax ook weer allemaal goed komen als ze genezen is.
Door Robian
#1686561
Ik heb het ook gehad met mijn jongste hond, die liep ook continue te miepen.
Diagnose.....ik gaf hem teveel te eten  :-[

Ik ben nu de richtlijn van 2% van het lichaamsgewicht gaan geven. Dat zou voor jouw hond op 380 gram komen.
Door Biancatje88
#1686614
Ja ik zal het eens proberen.. Alleen ligt mijn vriezer nog vol voor 3 weken, met zakjes van 500g  :)
Dus ik zal zien wat ze van deze lading nog op eet. En dan bij de volgende lading de porties kleiner maken.

Ze is trouwens absoluut niet te dik, daarom heb ik ook echt nooit het idee gehad dat ze te veel eten kreeg.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1686636
Sterkte met de patiente, gelukkig is alles goed daar van binnen.
Het lijkt er nu wel op dat ze een tegoed kosthuis heeft !
Straks zal ze wel meer honger gaan krijgen, de meeste gecastreerde honden krijgen meer eetlust en neiging tot te dik worden.
Door Robian
#1686906
Biancatje88 schreef: Ja ik zal het eens proberen.. Alleen ligt mijn vriezer nog vol voor 3 weken, met zakjes van 500g  :)
Dus ik zal zien wat ze van deze lading nog op eet. En dan bij de volgende lading de porties kleiner maken.

Ze is trouwens absoluut niet te dik, daarom heb ik ook echt nooit het idee gehad dat ze te veel eten kreeg.
Jack is ook een slanke den, dus ik had ook niet het gevoel dat ik teveel gaf.
Maar hij mutste echt omdat hij teveel kreeg. Hij krijgt nu aanzienlijk minder en nu gaat alles er weer met smaak in.

En dat je vriezer nog vol ligt met zakjes van 500 gram.....mijn 3 honden eten samen 520 gram per dag en ik heb 1 kilo verpakkkingen in de vriezer  :D
Oplossing; gedeeltelijk laten ontdooien, snijden en weer invriezen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door