Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1718580
Senna99 schreef: Er staat op het potje dat je na drie tot acht weken resultaat ziet...ik denk dat ik het nu wel een week of vier,vijf gebruik maar zie nog weinig verschil.
Nou ja, ik niet....de hond dan hé  ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1721966
Lodi schreef: Ik had juist begrepen dat ze met KVV minder tandsteen zouden hebben dan met brokken ? Vorig jaar Mandy aan tandsteen laten helpen toen kregen ze nog brokken. Vanaf die tijd krijgen ze door hun eten elke dag een heel klein schepje plaque off en dan nu kvv. Was ook met Mandy bij de DA voor haar jaarlijkse prik en kreeg komplimenten over hoe haar gebit er nu bij staat. Tandenpoetsen dat krijg ik hier niet voor elkaar.
Met kvv kun je beslist geen schonere tanden krijgen. Kvv is immers gemalen voedsel. De hond gebruikt hiervoor zijn gebit niet effectief.
Om je hond een schoon gebit te laten houden, zul je hem rauw met bot moeten geven en hele pens of penslappen. Pens vooral runderpens werkt als natuurlijke tandenborstel.
En dan nog heb je honden die toch nog aanslag krijgen. Zoals eerder hier in het topic genoemd: dat ligt aan de zuurtegraad van de bek van de hond of een gebrek of ziekte in de puppietijd als de tanden bruin verkleuren zoals bij mijn Estella (geadopteerd uit Spanje. of tioc
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 17 aug 2010, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door saluki
#1724252
Ik controleer elke week de tanden, als er wat opzit gebruik ik de krabber en anders even de tandenborstel zonder iets erop, is't weer lekker schoon.
Zag laatst een foto van een gapende leeuw, had ook wel bruine tanden. :biggrin2:
Door Sella
#1727631
Ik poets nu even om de 4 dagen diego zijn achterste kiezen.
de geur die uit zijn giecheltje kwam is werkelijk adembenemend.
Ik poets zelf met paradontax zonder fluor en ik gebruik die ook om even de holtes van de kiezen te reinigen.
Dat ruikt in ieder geval een stuk beter en zijn tandvlees ziet er ook meteen stukken beter uit.
Hij eet toch volledig barf en geen kvv en hij kan het niet schoonhouden.
Schijnt een epi ding te zijn.
Ik durf hem geen plauque off te geven omdat hij op de gekste dingen reageert met zijn pancreas van de rel.
Door Truus
#1727641
Tandenpoetsen lukt mij voor geen mogelijkheid, ze eten alles van de borstel af en doen hun bek niet open...zal wel aan mij liggen :-[
Door henneke
#1727745
Truus schreef: Tandenpoetsen lukt mij voor geen mogelijkheid, ze eten alles van de borstel af en doen hun bek niet open...zal wel aan mij liggen :-[
welnee je hebt gewoon veelvraten  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door dancingdaydream
#1742158
Truus schreef: Tandenpoetsen lukt mij voor geen mogelijkheid, ze eten alles van de borstel af en doen hun bek niet open...zal wel aan mij liggen :-[
hier zelfde probleem hoor... of mevrouw gaat op dr rug liggen rollen en in de borstel bijten...

Ik heb nu voor 6 euro een setje baby-tandenborstels gekocht. zitten 2 zacht rubberen borsteltjes in, voor het tandvlees, en 1 met hele zachte haren. Ben benieuwd.

http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d23 ... .html  bovenaan, ze hebben 2 verschillende soorten, ik heb de bovenste ervan.
Laatst gewijzigd door dancingdaydream op vr 03 sep 2010, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door