Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1638724
Je zou ook geweekte Psyllium Husk-vezels over het voer kunnen geven. Als die zich voordat ze worden ingenomen goed nat worden gemaakt, zuigen ze zich vol met water. Ze worden dan een soort gelei-achtig papje dat de ontlasting zachter en volumuneuzer maakt. Een beetje drilpudding achtig. Geef je de vezels droog dan onttrekken ze juist vocht uit de ontlasting waardoor diarree steviger wordt, je moet ze dus wel goed natmaken. En ik zou echt kiezen voor de vezeltjes, de 'vliesjes', niet voor hele zaadjes. Ik kan uit eigen hand vertellen...ik ben zwanger en één van de bekendste kwaaltjes is obstipatie... Ik drink elke dag een glas jus d'orange met Psyllium en ik heb werkelijk nergens last van. Werkt hier dus als een tierelier, ook als de dames hond eens wat hebben/hadden.
Door *Natasja*
#1640746
Hond is vanmorgen teruggeweest bij de DA. Er zit een voorwerp in de maag (wat van de week niet te zien was, omdat er dus toen ook ontlasting in de maag zat). Ze krijgt nu een prik om over te geven; als het er niet uit komt, gaat ze eind van de ochtend naar de operatiekamer...
Door Fido
#1640757
*Natasja* schreef: Hond is vanmorgen teruggeweest bij de DA. Er zit een voorwerp in de maag (wat van de week niet te zien was, omdat er dus toen ook ontlasting in de maag zat). Ze krijgt nu een prik om over te geven; als het er niet uit komt, gaat ze eind van de ochtend naar de operatiekamer...
Zit niets anders op  :-\
Altijd weer spannend.
Door Lizzy
#1640767
*Natasja* schreef: Hond is vanmorgen teruggeweest bij de DA. Er zit een voorwerp in de maag (wat van de week niet te zien was, omdat er dus toen ook ontlasting in de maag zat). Ze krijgt nu een prik om over te geven; als het er niet uit komt, gaat ze eind van de ochtend naar de operatiekamer...
Gatver, dus toch :( :( :(. Ik hoop dat het er met braken uit komt!
Door *Natasja*
#1640779
Lizzy schreef: Gatver, dus toch :( :( :(. Ik hoop dat het er met braken uit komt!
Ja, het kon natuurlijk bijna niet anders dan dat er iets in de weg zat. Ik vermoed dat het er al heel lang zit, omdat ze een week of 5/6 geleden grint en worteldoek is gaan eten. Dat doet een hond natuurlijk niet voor niets...  :-\
Door *Natasja*
#1640784
Het zou trouwens de 2e keer worden dat ze opengemaakt moet worden wegens het eten van een vreemd voorwerp: 2 jaar geleden (ze was toen net bij mijn vriendin, het is een herplaatser) moest ze geopereerd worden na het eten van een plastic zak, die er niet uitkwam...
Door *Natasja*
#1641074
Ik heb net mijn vriendin gesproken, ze mag haar hond om 7 uur weer ophalen. In zowel de maag als de darmen is nog grind, zand en stokjes aangetroffen. De maag is leeggehaald, en de darmen zijn schoongespoeld. Mijn vriendin overweegt om haar hond voortaan een muilkorf om te doen tijdens het wandelen (vooral met het loslopen dan) om een 3e keer te voorkomen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door