Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1632345
Zelf koop ik ook altijd lappen pens, scheelt een heel stuk. Vis moet ik betalen. Voor €5,- heb ik 3 kilo zalmbuiken. De koppen (eten ze hier niet) kosten €0,50 per stuk en de hele grote zelfs €1,-

Een bakje Smuldier heeft de laatste keer €0,56 gekost, de pens van Smuldier €0,48 beiden 400 gram
Door orinake
#1632428
Ik zit met mijn komende bestelling (doe ik ergens half juli of zo) aan gemiddeld 1.21€/kg.
Er zitten enkele gratis spulletjes tussen wat de prijs natuurlijk wel omlaag trekt.
Ik probeer niet boven de 4€/kg te gaan (en dat is dan bvb hertenspiervlees als ik op men ander adresje  niet kan bestellen...).
Aangezien ik hier 4 grote honden en 2 katten heb gaat er hier 4kg per dag de deur uit :)
Chipsy: rottweilerteef van 8 = 36.6kg = 650gr/dag
Centa: Rottweilerteef van 7 = 31.9kg = 1000gr/dag (momenteel staat ze op zoveel omdat ze nog gewicht moet bijkomen na haar operatie)
Tristan: Rottweilerreu van bijna 7 = 40.7kg = 850gr/dag (staat op dieet)
Isack: rottweilerreu van 7 maand = 29.5kg = 1000gr/dag + op vraag van de fokker 400gr puppybrok/dag (is co - ownerschap)
Mira & Jane: Straatkatten :p = eten samen +/- 500gr/dag
Ik kom dus op net geen 5€/dag voor de hele bende
Gebruikersavatar
Door nova
#1636541
Ik ben aan het  rekenen gegaan en ik heb uitgerekend wat ik in een week geef aan een hond die 1 kilo per dag eet.
Ik heb 1 pensdag gerekend, ik heb 4 verschillende spiervleessoorten gerekend, en 5 van andere diersoorten  waaronder 1 vissoort heb ik vleesbot gerekend. Hart en lever ook gerekend, kopjes idem, nier kom ik moeilijker aan
Met 2 eitjes erbij, maar zonder groentes of zuivel kom ik op ong.  7 euro uit per week, voor 7 kilo barf  :D :D
Ik zou zelfs voor 4,50 euro per week een hond van 50 kg kunnen laten barfen, maar dan gaat het wel ten koste van het assortiment, al heb dan  nog steeds  4 diersoorten ex vis. maar wel  2 eitjes zitten in die prijs, geen zuivel
Aangezien ik vind dat ik niet duur voer, ga ik niet in  leveren aan assortiment. :D :


Mijn vlees is absoluut niet van slechte kwaliteit en mijn vleesbotten zijn verre van kaal.
Ik ga wel zelf shoppen en laat niks meer bezorgen. En door wat te doen voor een ander komt ook vaak wat leuks terug
Uitkijken  en rondbellen is de boodschap, en ja, je hebt wel verdeel en portioneer werk. Bovendien  moet ik er ook wel eens een eind voor rijden maar dat neem ik maar voor lief.

PS mijn honden wegen 45-50 kg
Laatst gewijzigd door nova op ma 31 mei 2010, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Adrie.k
#1636981
Zelf weet ik niet zo hoeveel ik per dag betaal, maar wel dat ik tot 150 euro per maand betaal voor 3 honden met gewichten van 30, 60, 70 kilo. Het zijn sint bernards en labrador.
Ene sint krijgt voer van 70 kilo omdat ze aan moet komen.

Alles probeer ik onder 1.60 euro per kilo te kopen behalve spiervlees, die is wat duurder.
Zalmkoppen koop ik 0.25 cent per kop, gewichten zijn 500 gram per stuk.
Barf combineer ik met kivo, dus 4 dagen barf en 3 dagen kvv.

Groetjes Adrie
Laatst gewijzigd door Adrie.k op di 01 jun 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door