Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aradia
#1613947
sowieso kreeg hij nu alleen orgaan en vleesbot en geen vlees.
Bij bandhu doe ik tegenwoordig alles in tweeën en krijgt hij dus 's morgens vleesbot, vlees en orgaan en 's avonds ook.

Dat gaat bij Bandhu beter als 's morgens orgaan en 's avonds karkas of omgekeerd.
Door Benjy en Misty
#1614101
Het is alleen vreemd dat zijn lichaam opeens anders reageert op hetzelfde menu. Je zou denken dat wanneer hij 's avonds karkas heeft gehad zijn 2e deel ontlasting steviger zou zijn en niet andersom.  :-\
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1614143
Misschien is dat nog van de vorige dag. Ik merk dat het bij Bandhu best lang duurt eer alles "verwerkt" is.
Door Benjy en Misty
#1614150
Dat zou best kunnen ja. Ik merk het wel eens wanneer ze een snack hebben gehad waar ze niet tegen kunnen. Misschien inderdaad eens een andere verdeling maken of elke dag inderdaad compleet geven.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1614159
Ik heb toevallig vanmorgen per ongeluk zijn visbotmix in ene keer gegeven ipv het in tweeën te delen.
Er zaten ook kippenmaagjes bij en een halve portie van zijn vlees.

Dus vanavond vlees, groentemix en nog 1 eetlepel rijst die ik nog over had. Normaal krijgt ie geen rijst hoor!!
Als ik wat in verschil van zijn ontlasting merk, meld ik het je.

Misschien heb je er wat aan. Normaal verdeel ik sinds een week of zo alles netje in tweeën.
Dus hij krijgt iedere dag, 2x per dag vleesbot, vlees, orgaan en 1x per dag groente mix erbij.
Door Daphne&Jayden
#1614538
Tellington Touch werkt ook heel goed bij honden met stress. Ik vind het echt geweldig hoe Tellington Touch bij zoveel problemen en klachten kan helpen.
Teambuilding met je hond - Linda Tellington-Jones is een heel goed boek waarin het allemaal heel goed (met foto's) uitgelegd staat.
Hondenmassage - Brunhilde Muhlbauer is ook een goed en duidelijk boek met foto's, gaat onder andere over TTouch, acupressuur, reflexzonemassage en Reiki.
Acupressuur voor kleine huisdieren - Dr. Roger Dalet, is wel een ouder boek (1980), maar ook ook een duidelijk boek.

Heb zelf ervaring met TTouch, reflexzonetherapie (voornamelijk bij mensen, mijn vader is reflexzonetherapeut en heb al van jongs af aan daar van meegekregen, ondervonden en toegepast) en Reiki, ook in 'gevallen' van stress en zijn zeker methodes die ik kan aanraden.
Ik hoop dat er iets aan hebt en sterkte met de lieverd.
Door Benjy en Misty
#1615547
De TT methode is me zeer bekend!

Vandaag was het weer slappe ontlasting. Het bloed was eenmalig, gelukkig. Misschien toch de de harde ontlasting daarvoor. De slappe ontlasting lijkt vaker voor te komen en is nu vrijwel dagelijks. Ergens gaat er iets fout en dat terwijl het eerst zo goed ging.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door