Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fige
#1573219
Gisteravond kregen ze hier voor het eerst parelhoenvleugeltjes. Deze had ik in de hoek wel al doorgeknipt. Nu kauwen de dames hier heel goed, maar toch ging er bij ééntje een flink stuk in één keer naar binnen. Hier had ze wel al op staan kauwen. Ik schrok hier best van en had het idee dat het bij haar ook niet zo goed viel. (dit zat meer tussen mijn oren denk ik, want niemand viel wat op).

Is dit normaal dat ze toch zo doorslikken of kan ik haar beter geen vleugel meer geven. Kip- of eendkarkasjes gaan goed.
Door Emmanuelle
#1573241
trimsalon schreef: is dat je eerste bot wat je geintroduceerd hebt? Niet eerst wat kip proberen (karkas, nekken)
Didge heeft altijd geschrokt, weet niet hoe snel hij het van begin naar einde moet krijgen.
Ja dat is het eerste wat ik geprobeerd heb.
Kippennekken heb ik overgeslagen omdat het volgens mij helemaal geen zin heeft om dat te proberen, dat is zo weg.
De anderen kluiven de eendennekken heel goed.
Ik denk dat ik wat kippennekken ook zal kopen, en die eventueel malen als hij zo blijft schrokken.
Maar ik zal de volgende keer eens kippenkarkassen proberen.

Groetjes,

Emmanuelle
Door **Jolanda**
#1574070
Wat je ook kunt doen is hem eerst goed voeren met spiervlees en orgaan en als laatste de vleesbotten geven. Dan is de grootste honger namelijk al weg en heb je kans dat hij niet meer zo snel wilt eten. Je zult dan wel 1x per dag moeten voeren als je dat wilt doen.
Door mettrop
#1574143
heb ik laatst ook gedaan, nekken slikt ie zo door (pup 19,5 wk) dus ik denk, hier heb je een zalmkop.
uur mee bezig geweest, en toen gaf ie het op, het watje ;D
toen heb ik hem er maar mee geholpen.

wilco
Door Emmanuelle
#1574365
Kan ik ze dan die 2 dagen in de week 1x voeren door eerst vlees en groenten te geven en dan vleesbot of moet ik dan echt altijd naar 1x overschakelen? Ik zal dat dan misschien eerst eens proberen om te zien of hij dan minder gulzig is.
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op ma 05 apr 2010, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1574374
je kunt alle voeding door 2 delen (voor 2 porties per dag) , geen probleem ......wel kom je dan weer terecht op t feit van t gulzig eten.
dit alles KAN verminderen doordat de honden na een tijdje barf zich meer verzadigd voelen , waardoor ze weer rustig gaan eten. ( de tijd zal t leren ;))
Door Emmanuelle
#1574801
Mevroi Kruim schreef: Fazant is vrij hard, en veel honden vinden het niet te knagen.
ok dank je. Is eendenkarkas dan misschien beter? Ik haal het hier in de buurt maar de kipkarkas die ze heeft is nogal kaal dus kies liever iets met veel vlees.
Door tieneke
#1575055
Mevroi Kruim schreef: Fazant is vrij hard, en veel honden vinden het niet te knagen.
Zelfs na de koekenpan-verhitting lusten sommige honden het nog niet...he Syl?  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door