Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bedaan
#1550597
Ik voer NRV, Daan doet het goed op die percentages en groente eten heeft hij niet uitgevonden. Ik volg niet meer echt een menu maar kijk vooral naar zijn ontlasting en voer aan de hand daarvan iets meer of minder bot.
Ik denk dat je naar je eigen hond moet kijken en aan de hand daarvan moet voeren en of dat nou BARF of NRV is maakt in mijn ogen niet veel uit.
Door Exect
#1550629
:D ;D :)
dank mensen voor al de nodige inf  , Ik zal julie ook even iets vertelen nog,,, ik heb een pup van 7 weken nu  SHI <SHY,,, pas sinds afgelopen vrijdag 12 maart 2010
Die is bij zijn fokker groot en afgespeend met Rechal dat is volgens  als je  brokken  geef top voer uit America kost een beetje maar dan heb je ook wat  :biggrin2: Nu ben ik dus zelf weer begonnen met zoals ik het nu bekijk barf  met de andere 3 honden  2 shu,shu,s vn 2 jaar en dus de Duitseherder 7 maanden  die eten geweldig  alleen  groenten gaat niet zo , ,  maar de pup van 7 weken heb ik nu dus gisteren  ook wat geven van barf  nouuuuuuuuu  ze mocht zelf kiezen ik zette haar gewende voer voor en daarnaast een bakje met wat  klein gesneden beef en 1 kipvleugeltje  ze dook op het bakje met barf of ze het het niet ander wist /heb gegeten,,,  dus in mijn ogen  staat  en ik heb nu ook bewijs dat ook al is het ver weg  ,,, de huishond  die hond nog steeds van zijn voorvaderen de gene heb  met het eten.
dank voor de raectie,s Henk et Thailand
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1551034
Interessant stuk Lizzy!  :)

Ik denk dat inderdaad het belangrijkste is om van alles wat je leest datgene eruit te halen waar je voor je zelf wat mee kan en verder heel goed naar je hond te kijken om te zien op welke percentages enz. hij het het beste doet. En of je dat nou NRV of BARF noemt... tsja, dat maakt denk ik niet zoveel uit.
Door Exect
#1551047
Het enige waar ik nog mee zit dat is toch het groente  het schijnt dat toch het moeilijks te zijn van het barf  .. fruit pureer ik (laat ik doen ahah) en doe er dan veel water bij en driken ze wel op oja ook doe ik er dan gemallen kipkarkas door

dank jullie voor de reactie,s  grt henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1551050
[quote="vasco"]
de prijzene welk ik noem zijn markt prijzen en ik koop het zelf niet als buitenlander nee mijn vrouw koop het dus en die is thais alleen de lam en de ayerib die moet ej in de groet supper mark kopen de retst op ed gezellig ab avond markjes waar alles vers aan komt     maar even  WOON JIJ OOK IN THAILAND DAT JE ER ZO VEEL VAN AFWEET  RAYONG IS NIET ZO VER 89 KILO  VAN BANGSAEN  en even op de prijzen terug et komen e  dus 90 bath is ,niet zo duur ,,, je krijgt heden terdagen 44 bath for 1 euro  grt Henk
[/quote]

Nee ik woon niet in Thailand, maar ben er een paar keer voor langere tijd geweest en heb daar zowel Nederlandse als Thaise vrienden wonen  ;)
Door Exect
#1551057
[quote="Aquillo"]
Nee ik woon niet in Thailand, maar ben er een paar keer voor langere tijd geweest en heb daar zowel Nederlandse als Thaise vrienden wonen  ;)
[/quote]
Ok ik dacht al jij weet zoveel van dat alles dat je wel veel in iedergeval bent geweest hier . Maar jij barf in holland dus  het enieg is moeilijk dat zijn de groente,s  en dan nog het naar binnen krijgen bij de pup,s
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1551092
Groentes als je die wil geven kun je kijken wat ze lusten. Je kunt de groene bladgroenten als je dat wilt geven eventueel pureren en mengen met gepureerde lever en een geperst knoflookteentje. Door de knoflook willen honden het dan wel graag eten. Sommige honden houden van zuur dan kun je ook een halve eetlepel citroen of limoensap doorheen doen. Oosterse kruiden vinden de honden meestal niet lekker. Die van mij lusten geen Hollandse en ook geen thaise bascilicum, geen korianderblad. De smaak kun je ook iets veranderen door er fijngemaakte gedroogde zeewier door heen te doen. (zit veel jodium in) niet meer dan een half theelepeltje per hoeveelheid gepureerde massa. Liever niet verdunnen met water, dan passeert alles de maag en darmen wel heel snel en dan is de kans klein dat daar iets van wordt opgenomen,  omdat de lengte van de darmen veel korter is dan die van de mens.
Ook je vruchten zou je liever niet met water moeten vermengen. geef ze dan liever een zuiver vruchtensapje op basis van meloensap, banaanmoes, en mangamoes. of de vruchtenpuree mengen met wat dikke yoghurt (tenminste als je dat daar kunt krijgen.) yoghurt vinden de meeste honden namelijk wel lekker.

Succes daar met het nieuwe dieet voor je honden. ;D
Door Exect
#1551101
[quote="Aquillo"]
Groentes als je die wil geven kun je kijken wat ze lusten. Je kunt de groene bladgroenten als je dat wilt geven eventueel pureren en mengen met gepureerde lever en een geperst knoflookteentje. Door de knoflook willen honden het dan wel graag eten. Sommige honden houden van zuur dan kun je ook een halve eetlepel citroen of limoensap doorheen doen. Oosterse kruiden vinden de honden meestal niet lekker. Die van mij lusten geen Hollandse en ook geen thaise bascilicum, geen korianderblad. De smaak kun je ook iets veranderen door er fijngemaakte gedroogde zeewier door heen te doen. (zit veel jodium in) niet meer dan een half theelepeltje per hoeveelheid gepureerde massa. Liever niet verdunnen met water, dan passeert alles de maag en darmen wel heel snel en dan is de kans klein dat daar iets van wordt opgenomen,  omdat de lengte van de darmen veel korter is dan die van de mens.
Ook je vruchten zou je liever niet met water moeten vermengen. geef ze dan liever een zuiver vruchtensapje op basis van meloensap, banaanmoes, en mangamoes. of de vruchtenpuree mengen met wat dikke yoghurt (tenminste als je dat daar kunt krijgen.) yoghurt vinden de meeste honden namelijk wel lekker.
het nieuwe dieet voor je honden. ;D

dank je voor deze uitleg  ,, wat jij opnoemd als vruchten dat is wat ik a l geef maar dan wat verdund  ken jij kelp of iemand die weet wat het is  ik heb van een Thai een paar capsules met kelp gekregen hij zegt dat het een soort gedraagd zee wier is>?? ,  grt Henk
[/quote]
Door Exect
#1551643
[quote="Aquillo"]
Groentes als je die wil geven kun je kijken wat ze lusten. Je kunt de groene bladgroenten als je dat wilt geven eventueel pureren en mengen met gepureerde lever en een geperst knoflookteentje. Door de knoflook willen honden het dan wel graag eten. Sommige honden houden van zuur dan kun je ook een halve eetlepel citroen of limoensap doorheen doen. Oosterse kruiden vinden de honden meestal niet lekker. Die van mij lusten geen Hollandse en ook geen thaise bascilicum, geen korianderblad. De smaak kun je ook iets veranderen door er fijngemaakte gedroogde zeewier door heen te doen. (zit veel jodium in) niet meer dan een half theelepeltje per hoeveelheid gepureerde massa. Liever niet verdunnen met water, dan passeert alles de maag en darmen wel heel snel en dan is de kans klein dat daar iets van wordt opgenomen,  omdat de lengte van de darmen veel korter is dan die van de mens.
Ook je vruchten zou je liever niet met water moeten vermengen. geef ze dan liever een zuiver vruchtensapje op basis van meloensap, banaanmoes, en mangamoes. of de vruchtenpuree mengen met wat dikke yoghurt (tenminste als je dat daar kunt krijgen.) yoghurt vinden de meeste honden namelijk wel lekker.

Succes daar met het nieuwe dieet voor je honden. ;D

Hallo het enige wat ik nu geef  is  kip zowel karkas als poten -vleugels drumstik,s of gemallen karkas  gemakelijk om een pup calcium te geven  --eend geheel kan ik kopen kost wel wat maar ach --- beef dan wel geen tbonesteak,s  dan kan ik allerlij vis kopen ik woon aan de kust dus alles vers uit de zeeeeeeeeeeeeee elekdag vers...garnalen lusten ze niet  ook geen krab  ...
kijk nu nog naar lam,s  anders ga ik toch maar een keer naar bangkok islamslagers . verder  de groente,s en vruchten. fruit  alleen ik weet echt e,d percen%  Ik hou het op z,n 500gram bot/vlees  per dag en z,n 300 gram spier of orgaan per dag en probeer 2 x per week dus groente en ik denk wel elkedag fruit  voor de jonge herder en op z,n 200 gram botvlees en dan 100gra spiervlees/orgaan =ook groente fruit per shishu,s  perdag
dank je voor je hulp  ,, gek eh ik lijk wel een nieuwetje  ahha ik geef in gaf in Holland 8 jaar alleen carnibest  was makkelijker ahhah :biggrin2:
[/quote]grt henk et Thailand en wanneer kom jij die kant weer op haha
Door Exect
#1556344
[quote="Aquillo"]
dat gaat nog even duren
[/quote]

Lol het gaat nu gweldig met het Barf    ik heb nu ook een Makro gevonden  via een Thai  met pasje wat je wel moet hebben,  maar pfff duur maar kan wel meerder soorten  vlees  lam. zelfs hert kopen  van
Jij weet een Thai eet alles van een dier  dus je betaald ook voor alles van het dier gewoon de volle pond  kip kost hier nu op de markt of carvoir bic C  90 bath l kilo  ook de niertje harte  lever  1bath staat nu 44 for 1 euro
Rund kost per kilo nu zelfde  150 bath ook alles  he pens wel schoongemaat stink nog wel hahahaha  hart is nog duurder  160 bath i kilo  alleen vis spotgoedkoop . Ik woon IN Bangsaen bad plaats  met mijn Thais vrouw  en baby van 1 jaar  van ons 2

als je dez ekant op komt hoor ik het wel kan je mijn hondenkomen bewonderenn    jij kan  eten gratis bij mij

grt Henk et Thailand
Door ~anna~
#1558163
in Thailand heb je een schat aan groenten, zou het zeker als ik daar was zeker 3 keer per week geven gewoon gestoomd en prakken door wat je aan je honden geeft.
Door Sella
#1558817
Ik hang geen schrijven aan zoals mogens of lonsdale.
Mijn klonk het logisch om zoveel mogelijk hele prooidiertjes te voeren. Meer omdat dit me logischer leek.
In de praktijk is dat niet zo eenvoudig om aan wilde prooidiertjes te komen( als je zelf niet jaagt en ook geen jagers kent) en voer ik dus een combinatie van hele prooidieren en zelf zo compleet mogelijk gemaakt.

Ik merk dat mijn herder heel specifiek naar bepaalde dingen lonkt dus op de markt koop ik de groente en fruit waar hij heel erg naar staat te snuiven en die krijgt hij dan in de loop van de week.
Maar echt iedere dag een mix mag ik zelf opeten van hem :-\
Ik ben niet zo dol op een groentemix dus dat hebben we afgeschaft.
Ik voer gewoon wat mij logisch lijkt en wat goed voelt en waar mijn lievelingen het goed op doen.
We hebben nu een aanloop kat en die eet pertinent geen hele prooidieren maar wil wel wat jatten van Diego zijn paard of kalkoen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door