Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#179819
Lizzy schreef: Ja, die botten vind ik inderdaad ook te hard hoor Ine. Mijn honden mogen hooguit "recreeren" op kalfswervels, maar dat vind ik tegenwoordig echt het matje.
Ik ook, maar dat krijgt ze goed weg. Boegbouten krijgt ze niet. En de wervels krijgt ze max twee keer per maand.
Door Nelly
#180457
En hier hebben ze nog nooit recreatiebotten gehad, alleen lamsbotten en kipkarkassen, nekken en vleugels. Toch zijn Ashley z'n tanden behoorlijk sleets - waren ze al toen-ie 6 was - maar ja, hij is inmiddels ook 11 jaar. En hij kraakt z'n botjes nog of het niks is hoor :D Tandplak had hij vroeger - in de brokkentijd - ook behoorlijk veel last van, is nu stukken minder geworden, maar niet helemaal weg. En Angel heeft met haar 5.5 jaar een stralend wit en gaaf gebit. Denk dat het idd. ook met aanleg te maken heeft. Enne volgende week krijgen ze voor het eerst een recreatiebot! Ik gun ze die lol gewoon! 8)
Door MarijeJoanne
#181626
Wat ik gemerkt heb, is dat ze ongeveer vanaf/rond hun 2e jaar last kregen van tandplak.

Gizmo had altijd hele mooie witte tanden, maar ongeveer vanaf zijn 2e jaar kreeg hij last van tandplak :'(.
Max is nu 2 jaar en kreeg er ook al een beetje last van.

Nu zijn ze over op vers, dus hoop dat de tandplak niet verder gaat en misschien zelfs verminderdt.
Zo niet, dan moet ik er zelf mee aan de slag.

Botten krijgen ze allebei, en voor pens moet ik nog even achteraan.
Door Charlotte
#182011
Afgelopen weekend was ik op een rasloze honden keuring. Ik deed met Sandro mee in de veteranen klasse. (Sandro is negen jaar) De keurmeester zei: Goh, je hebt zeker veel moeten poetsen om de kiezen zo wit te houden ;D ;D ;D

Ik heb nog nooit de tanden van mijn honden gepoetst, dus ik was best trots toen ze dat zei.
Door Lisa
#182012
Wat zei je? Ik heb Sandro geleerd om zijn eigen tanden te poetsen :P ;D
Door Kick4Toi
#187323
Mijn reu Toi - nu 7,5 jaar oud - heeft op 2-jarige leeftijd al(!!!) een tandsteenbehandeling gehad. Toen hij 3 jaar oud was ben ik overgestap op natuurlijke voeding. Afgelopen augustus moest ik naar de DA voor rabiës prikken. Ik kreeg volop complimenten voor de mooie gebitten van mijn honden. Bij Toi wordt het wel wat geler, maar alles is brandschoon. Mijn teef Kick (3,5 jaar) heeft nog parelwitte tanden en kiezen, kan zo meedoen in een tandpasta reclamespot. Ik had wel de DA op z'n staart, het is zo'n Hill's TDI-promotor. Hij vroeg nog hoe ik de gebitten zo schoon hield, waarop ik zei dat bij mij geen brokkentroep in huis komt. Kon gelijk naar de assistente om voor de prikken te betalen.
Door Jolly
#187406
Kick4Toi schreef: Mijn reu Toi - nu 7,5 jaar oud - heeft op 2-jarige leeftijd al(!!!) een tandsteenbehandeling gehad. Toen hij 3 jaar oud was ben ik overgestap op natuurlijke voeding. Afgelopen augustus moest ik naar de DA voor rabiës prikken. Ik kreeg volop complimenten voor de mooie gebitten van mijn honden. Bij Toi wordt het wel wat geler, maar alles is brandschoon. Mijn teef Kick (3,5 jaar) heeft nog parelwitte tanden en kiezen, kan zo meedoen in een tandpasta reclamespot. Ik had wel de DA op z'n staart, het is zo'n Hill's TDI-promotor. Hij vroeg nog hoe ik de gebitten zo schoon hield, waarop ik zei dat bij mij geen brokkentroep in huis komt. Kon gelijk naar de assistente om voor de prikken te betalen.
ja erg he dat ze dan meteen allemaal op hun pik( sorry voor de uitdrukking) getrapt zijn, zouden ze nou echt zo dom zijn. Het geeft mij dus echt niet meer een hoge pet op van een Da .
Door lot25
#235658
Toen mijn hondjes nog aan de brokken waren gaf ik ze evengoed wel eens een botje, gewoon een rib, die ze helemaal opaten. En na zo'n kauwsessie was het tandstaan al grontendeels weg.
gaaf toch??
nu ze aan het vlees blijven blijven de tandjes ook mooi wit.
Door tieneke
#236282
Ook hier hagelwitte gebitjes van de nollebakmonsters ;D
Vanavond hebben ze weer even een bot(je) naar binnen gewerkt :P :P
Door Truus
#236290
tieneke schreef: Ook hier hagelwitte gebitjes van de nollebakmonsters ;D
Vanavond hebben ze weer even een bot(je) naar binnen gewerkt :P :P
Hier liggen ze klaar voor morgen! ;D ;D ;D
Door Helen
#239525
Ik geef Balou zeer weinig grote botten meer. Ze is te fanatiek en haar tanden slijten er zichtbaar van. Haar eten krijgt ze in dergelijk grote stukken dat haar gebit ook stralend wit blijft.
Door Nelly
#239530
Och, voor Ashley maakt 't allemaal zoveel niet meer uit op zijn leeftijd, hij heeft geen last van z'n gebit, dus ik laat hem lekker genieten van z'n bot. Zoals gezegd is Angeltje haar gebitje nog prima en Andor heeft nog melktandjes, dus dat is nog ff afwachten. Ga trouwens met Andor wel ff voorzichtig zijn, want wil misschien nog weleens een showtje met hem lopen ;D
Door Helen
#239532
Nelly schreef: Och, voor Ashley maakt 't allemaal zoveel niet meer uit op zijn leeftijd, hij heeft geen last van z'n gebit, dus ik laat hem lekker genieten van z'n bot. Zoals gezegd is Angeltje haar gebitje nog prima en Andor heeft nog melktandjes, dus dat is nog ff afwachten. Ga trouwens met Andor wel ff voorzichtig zijn, want wil misschien nog weleens een showtje met hem lopen ;D
Ik duim ook dat Kuma een mooi gebitje krijgt!! Hoe is het met Andor eigenlijk Nelly. Groeit hij ook zo hard!! Kuma is nu iets groter dan Balou. Een centimetertje of 41 dus en weegt een kleine 12 kg. Ze krijgt ook al duidelijk een volwassen hondenvacht. De puppyhaartjes laten langzaam maar zeker los :(
Door Nelly
#239539
Met Andor gaat het heel prima! Hij groeit momenteel idd. ook erg hard, maar wel mooi regelmatig, daarmee bedoel ik niet ieens van voren een scheut en dan van achteren weer, of andersom. Komt volgens mij toch door het kvv. Ook heeft hij al ruim een week een streep nieuw haar op z'n rug die overigens fijn soepel aanvoelt.En ja je weet het inmiddels, wegen en meten is niet m'n sterkste kant ;D Weet wel dat Dorretje loeizwaar is als ik hem in de auto moet tillen (neem hem zoveel mogelijk overal mee naar toe), en een paar onwijs lange poten begint te krijgen, net zoals een paar onwijs grote oren ;D Maar dat is normaal op deze leeftijd. Qua karakter ben ik helemaal weg van hem; dit hondje heeft zo'n innerlijke rust, dat hou je niet voor mogelijk, hij barst ook van het zelfvertrouwen, stapt overal op af (behalve op Syl dan, maja ;D :-*) Ook op plekken waar-ie nog nooit is geweest geen tekenen van angst. En nu ligt dat heerlijke pupgeval naast me op z'n matrasje met alle 4 die wanstaltig grote voeten (nee nIEt zo groot als die van Boris! ;D) op een kluitje te slapen :) Zo lief!!!!! :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door