Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suri&Bohdi
#1497290
hier hebben ze van kotsen nooit last gehad na het eten
van rauwe aardappels....
Niet dat ik het toe juich dat ze ze eten,maar last tot nu toe gelukkig nooit
Door 202Spots
#1497446
brunhober schreef: hier hebben ze van kotsen nooit last gehad na het eten
van rauwe aardappels....
Niet dat ik het toe juich dat ze ze eten,maar last tot nu toe gelukkig nooit
Misschien wel rauw...maar geen verrotte aardappels  ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1538649
Voor een hond die op leverontlastend dieet staat, kun je daar wel aardappel aan geven? En dan rauw (geschild) of gekookt?
Ik moet nu moeite doen om haar de havermout te laten eten, maar aardappel vind ze wel lekker.
Ze moet koolhydraten binnenkrijgen, ivm dat dieet, dus dacht dat dit misschien een oplossing is om haar van koolhydraten te voorzien.
Door 202Spots
#1538732
choopy schreef: Voor een hond die op leverontlastend dieet staat, kun je daar wel aardappel aan geven? En dan rauw (geschild) of gekookt?
Ik moet nu moeite doen om haar de havermout te laten eten, maar aardappel vind ze wel lekker.
Ze moet koolhydraten binnenkrijgen, ivm dat dieet, dus dacht dat dit misschien een oplossing is om haar van koolhydraten te voorzien.
Geen rauwe aardappels geven..
Misschien heb je hier wat aan?
Dit diet word aangeraden door Dr.Jean Dodds, ik weet hiet hoe je engels is?
Maar het heeft dus gekookte aardappel en gekookte bataat
en vis.

Liver Cleansing Diet

•White potato + sweet potato (50/50) cooked
•White Fish lightly cooked eg: cod, halibut, mackeral, smelt, snapper etc
Ratio is 2/3 of potato mix with 1/3 of fish . Season with mixed Italian Herbs or fresh parsely, salt and pepper. Later chopped carrots and green beans ( both cooked) can be added as can scrambled eggs. Yellow squash can also be added. Give a liquid childs multivitamin or a supplement such as Missing Link ( source of calcium)

Note from Dr Dodds :- I have some patients that have been on the diet for 7 years now-- that were near death before-- and are thriving ! Testimonials are numerous, without one negative comment other than some won't eat fish and so we give chicken to them.

W. Jean Dodds, DVM


Hier nog 'n paar menu's van de B-Natural list...ook in engels :-\
http://www.b-naturals.com/newsletter/liver/
Gebruikersavatar
Door choopy
#1538830
202Spots schreef: Geen rauwe aardappels geven..
Misschien heb je hier wat aan?
Dit diet word aangeraden door Dr.Jean Dodds, ik weet hiet hoe je engels is?
Maar het heeft dus gekookte aardappel en gekookte bataat
en vis.

Liver Cleansing Diet

•White potato + sweet potato (50/50) cooked
•White Fish lightly cooked eg: cod, halibut, mackeral, smelt, snapper etc
Ratio is 2/3 of potato mix with 1/3 of fish . Season with mixed Italian Herbs or fresh parsely, salt and pepper. Later chopped carrots and green beans ( both cooked) can be added as can scrambled eggs. Yellow squash can also be added. Give a liquid childs multivitamin or a supplement such as Missing Link ( source of calcium)

Note from Dr Dodds :- I have some patients that have been on the diet for 7 years now-- that were near death before-- and are thriving ! Testimonials are numerous, without one negative comment other than some won't eat fish and so we give chicken to them.

W. Jean Dodds, DVM


Hier nog 'n paar menu's van de B-Natural list...ook in engels :-\
http://www.b-naturals.com/newsletter/liver/
Dank je wel hiervoor. Dit is nog redelijk begrijpelijk.
Witvis krijgt ze nu ook al, afgewisseld met kip, kalkoen en konijn. Dit heb ik van het menu wat hier op Barfplaats staat.
Ik zat dus alleen met die havermout, want dat eet ze echt niet meer. Maar gekookte aardappelen mag dus wel, zal ze fijn vinden.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1540897
Ik zou het denk ik als 'gebakje" doen. Wij mensen eten eigenlijk ook veels te veel koolhydraten.
Door 202Spots
#1541004
choopy schreef: Dank je wel hiervoor. Dit is nog redelijk begrijpelijk.
Witvis krijgt ze nu ook al, afgewisseld met kip, kalkoen en konijn. Dit heb ik van het menu wat hier op Barfplaats staat.
Ik zat dus alleen met die havermout, want dat eet ze echt niet meer. Maar gekookte aardappelen mag dus wel, zal ze fijn vinden.
Probeer wel de 50-50 aan te houden, dus de helft gewone aardappels en de andere helft de bataat..
Je kan eventueel ook 'n eetlepel havermout door de aardappels mengen..
Door Borke
#1541025
Gekookte bataat geven ervaar ik wel als een probleem... ik vind het zelf veel te lekker  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door choopy
#1541868
Borke schreef: Gekookte bataat geven ervaar ik wel als een probleem... ik vind het zelf veel te lekker  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik hou zelf helemaal niet van aardappelen, dus dat zal wel lukken omdat aan de hond te geven.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1542511
Okee, ik had er nog nooit van gehoord. Is daar een verschil, buiten het verschil van smaak dan, tussen bataat en een gewone aardappel?
Is het niet beiden gewoon een vorm van koolhydraten?
Door 202Spots
#1542923
Aradia schreef: Okee, ik had er nog nooit van gehoord. Is daar een verschil, buiten het verschil van smaak dan, tussen bataat en een gewone aardappel?
Is het niet beiden gewoon een vorm van koolhydraten?
In 't engels op op eerst page van deze topic...
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1489441
Vrij vertaald...
Gekookte aardappels:
Hoe donkerder van kleur de aardappel is (zoals geel en paars) hoe gezonder .
Rode en bruine aardappels zijn voor de hond moeilijker te verteren,
maar zoete aardappels,dat eigenlijk geen aardappels zijn,maar de wortel van 'n bloeiende plant,bevat veel Vit A.
voedingswaardes:
        200 gram  Aardappel met schil          200 gram  Bataat
                              220 calories,                208 calories
                              5g protein,                   3.5g protein
                              51g carbs,                    49g carbs
                              20mg calcium,             56mg calcium
                              115mg phosphorus,    110mg phosphorus
                               2.8g iron,                   1g iron,
                              16mg sodium,             20mg sodium
                              844mg potassium,      693mg potassium
                             4g fiber,                       5g fiber
                             22mg thiamin,              14mg thiamin,
                             07mg riboflavin,           13mg riboflavin
                              3.3mg niacin,              1.2mg niacin
                            16mg vitamin C             49mg vitamin C                                  
                                                              4350 RE vitamin A
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 07 mar 2010, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1542965
Dank je voor het uitvoerige antwoord. Je kunt hem dus als aardappel gebruiken, maar het is geen aardappel. Interessant!!!!

En gezonder volgens mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door