Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1429459
Wij hebben een Nova-Scotia die een jaar geleden (was toen negen maanden oud) een hersenvliesontsteking kreeg als gevolg van de auto-inmmuun ziekte die het afgelopen jaar voor nog veel andere vreselijke aandoeningen zorgde.
Drie maal hebben we op het punt gestaan hem een zachte dood te gunnen.
Tot we op BARF overgingen.....ik ben nog een leek maar leer snel. Heeft iemand ooit gehoord (of WEET) dat BARF dat bewerkstelligen kan? Onze Rijkco krijgt nu absoluut geen koolhydraten meer. Verteerd karkassen met bot en al tot onze grote verbazing. Hij is een jaar niet zo fit geweest als nu.
Wat moet ik allemaal weten? Vertel!!!
Vraag 2: Is BARF alleen verkrijgbaar in diepvries? (hoe doe je dat met vakantie???)
#1429472
In de zoekfunctie vindt je al een hoop info over auto immuun ziekte zag ik.
Heb er zelf geen ervaring mee, dus daar kan ik niets over zeggen  ;)

Ja rauw vlees is alleen in de diepvries verkrijgbaar of vers.
Op vakantie zou je uit de supermarkt vlees/vis kunnen kopen.
De 1e dagen zou je dan van thuis wat mee kunnen nemen in een koelbox bv.
Een hond loopt niet zo snel tekorten op, dus een weekje op kip bv is geen probleem.
#1429481
wat fijn om te horen, is niet zo vreemd, hij krijgt nu het meest gezonde en natuurlijke wat er is.
Je kan beginnen met de beginners documentatie te lezen en beginnersbotjes aan te bieden(kippennekken, karkas van parelhoen, konijn , kwartel. verteerd hij dit allemaal goed dan kun je langzaam steeds meer toevoegen, zoals haas, zalmkop, lamsribben(zachte)sardientjes kan je alvast voeren, dan heb je ook al wat vette vis.
wb vakantie, ligt eraan waar je naar toe gaat, in Frankrijk bijv. ligt konijn zo in de supermarkt, is meestal niet zo moeilijk, kip is overal te verkrijgen en anders kvv(kant en klaar versvlees).
veel succes en stel je vragen gerust.
Henriette
#1429492