Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1429459
Wij hebben een Nova-Scotia die een jaar geleden (was toen negen maanden oud) een hersenvliesontsteking kreeg als gevolg van de auto-inmmuun ziekte die het afgelopen jaar voor nog veel andere vreselijke aandoeningen zorgde.
Drie maal hebben we op het punt gestaan hem een zachte dood te gunnen.
Tot we op BARF overgingen.....ik ben nog een leek maar leer snel. Heeft iemand ooit gehoord (of WEET) dat BARF dat bewerkstelligen kan? Onze Rijkco krijgt nu absoluut geen koolhydraten meer. Verteerd karkassen met bot en al tot onze grote verbazing. Hij is een jaar niet zo fit geweest als nu.
Wat moet ik allemaal weten? Vertel!!!
Vraag 2: Is BARF alleen verkrijgbaar in diepvries? (hoe doe je dat met vakantie???)
#1429472
In de zoekfunctie vindt je al een hoop info over auto immuun ziekte zag ik.
Heb er zelf geen ervaring mee, dus daar kan ik niets over zeggen  ;)

Ja rauw vlees is alleen in de diepvries verkrijgbaar of vers.
Op vakantie zou je uit de supermarkt vlees/vis kunnen kopen.
De 1e dagen zou je dan van thuis wat mee kunnen nemen in een koelbox bv.
Een hond loopt niet zo snel tekorten op, dus een weekje op kip bv is geen probleem.
#1429481
wat fijn om te horen, is niet zo vreemd, hij krijgt nu het meest gezonde en natuurlijke wat er is.
Je kan beginnen met de beginners documentatie te lezen en beginnersbotjes aan te bieden(kippennekken, karkas van parelhoen, konijn , kwartel. verteerd hij dit allemaal goed dan kun je langzaam steeds meer toevoegen, zoals haas, zalmkop, lamsribben(zachte)sardientjes kan je alvast voeren, dan heb je ook al wat vette vis.
wb vakantie, ligt eraan waar je naar toe gaat, in Frankrijk bijv. ligt konijn zo in de supermarkt, is meestal niet zo moeilijk, kip is overal te verkrijgen en anders kvv(kant en klaar versvlees).
veel succes en stel je vragen gerust.
Henriette
#1429492
Wat goed om te horen dat het nog steeds zo goed gaat met Rijkco, ik heb jullie gesproken, 2 weken geleden op een feestje.....

Je haalt de auto immuun er niet mee weg, maar Barfen kan er zeker voor zorgen dat je hond meer weerstand krijgt en zich beter en fitter gaat voelen.

Ik zou zeggen..... ga eerst maar eens een dag of wat in de bibliotheek lezen, daar staat zoveel informatie, en ik leer hier iedere dag weer bij...
#1429537
Dikkertjedap schreef: Wij hebben een Nova-Scotia die een jaar geleden (was toen negen maanden oud) een hersenvliesontsteking kreeg als gevolg van de auto-inmmuun ziekte die het afgelopen jaar voor nog veel andere vreselijke aandoeningen zorgde.
Drie maal hebben we op het punt gestaan hem een zachte dood te gunnen.
Tot we op BARF overgingen.....ik ben nog een leek maar leer snel. Heeft iemand ooit gehoord (of WEET) dat BARF dat bewerkstelligen kan? Onze Rijkco krijgt nu absoluut geen koolhydraten meer. Verteerd karkassen met bot en al tot onze grote verbazing. Hij is een jaar niet zo fit geweest als nu.
Wat moet ik allemaal weten? Vertel!!!
Vraag 2: Is BARF alleen verkrijgbaar in diepvries? (hoe doe je dat met vakantie???)
In principe genezen auto-immuunziektes niet door BARF. Maar ik vraag me wel af welke auto-immuunziekte jouw hondje heeft! Want voeding heeft op de ene meer invloed dan de andere.

Koolhydraat-vrij voeren kan inderdaad al genoeg zijn om de vreselijkste kwalen bij de hond weg te nemen. Het is niet de eerste keer dat ik dat hoor. Koolhydraten in grote hoeveelheden (zoals in brokken en blik en diner) zijn echt de pest voor de gezondheid van de hond. Honden met epilepsie, suikerziekte, kanker,  ziekte van crohn-achtige-darmziektes, etc. ik heb ze zien verminderen of als de sneeuw voor de zon zien verdwijnen of honden er nog jaren mee zien leven met een grote kwaliteit van leven.

BARF = vleesbot, vlees, orgaanvlees enzo. Waarmee je het menu zelf samenstelt. En dat kun je wel vers kopen. Maar ja, je moet het vanwege de houdbaarheid toch in de vriezer bewaren.... Op vakantie houd ik het simpel. Ik koop bijv. bij de Aldi elke dag een kip. En die verdeel ik over mijn drie honden. En de ene dag doe ik er een blikje zalm bij. En de andere dag een beetje runderhart of kippenlever of runderpoulet dat ik in een supermarkt heb weten te scoren. En ik maal er niet om dat ze dan 2 weken alleen kip eten. Als ik thuis kom wisselen we wel weer af en geef ik ze gewoon 3 weken geen kip.
#1434909
Hier ook een toller met AM (hersenvliesontsteking).
Caja is inmiddels 3,5 jaar en doet het heel goed op rauw.
Denk dat Caja er op brokken ook anders aan toe was geweest.
Zou inderdaad eens rustig op fora gaan lezen over rauwe voeding.

Op vakantie haal ik gewoon ook dagelijks iets bij de supermarkt.
Thuis krijgt ze daarna wel weer voldoende afwisseling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door