Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindybijl
#1428811
ik ben mij nog steeds aan het verdiepen in barf, heb mn hondjes als begin al kippennekjes gehad(naast de kvv) en met succes! maar vroeg me af:
Kwartels kun je met -en/of zónder huid krijgen toch? nu ben ik heel bang voor gevogelte, dus wil graag zonder hebben is dat ook goed? en zitten de organen nog in zo'n kwartel?en hun kop, kan toch ook zonder?
Echte beginnersvragen ik weet het....
Door Mevroi Kruim
#1428819
Grote rubber handschoenen aan, veiligheidsbril op, stevig plastic schort aan ... en de hondjes lekker kwarteltjes geven  ;)
De kwartels die je bv bij de Makro kunt kopen zijn kop- en veerloos, loopvoeten zijn er af en de meeste inhoud is er uit. Alleen hun vel hebben ze wel aan. Gewoon met die grote handschoenen oppakken en aan de hondjes geven, die weten er wel weg mee  :D
Door Nadia
#1428821
Ik heb hele kwartels zonder vel/veren. Met kop, met ingewanden, zonder de looppootjes.

Ik heb ze 1x zonder kop gehaald.. Maar daar was Kain niet blij mee. Hij vind het koppie het lekkerst.
Ik geef ze iig als prooidier dwz, compleet.

Om het echt zeker te weten zou ik even navraag doen, waar je ze haalt.

Wel respect dat je dit voor je hondje overhebt terwijl je bang bent voor gevogelte!
Door cindybijl
#1428826
ik bedoelde inderdaad zonder veren, kop en poten. en is het de bedoeling dat je ze met of zonder ingewonden geeft? als alles er nog in zit, moet ik er dan iets uithalen? dus ergens rekening mee houden?
Ik wil hem 1x in de week geven als maaltijkvervanger, dat kan toch wel? hondjes krijgen 200 gr per hond per dag
(haha hij is al dood dan he, en zonder vel dus dat is dan anders  8) )
Laatst gewijzigd door cindybijl op wo 25 nov 2009, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1428933
Als alles er nog in zit dan hoef je er niks uit te halen hoor. De darmen en poepjes zijn er wel al uit. Een kwarteltje zal iets meer als 200 gram wegen. Dus aan de hand van hoeveel meer kun je wellicht de dag erna iets eraf halen.

Ik weet niet wat je verder voert, maar je kunt een heel kwarteltje met ingewanden gewoon van het totaal afhalen. Dus als ze 200 gr per dag krijgen, krijgen ze (als je niet vast) 1400 gr per week haal het gewicht van een kwartel eraf en de rest houd je over om zelf samen te stellen.

Ik weet niet hoe andere honden de kopjes vinden, maar Kain vind ze het lekkerst.. Was wel even wennen voor mij, maar oke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door