Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1413097
De rest van het gezin vind het allemaal wel best. Wil ik brok voeren is het goed, kvv of barf is ook prima, ik mag het helemaal zelf weten.  ;)

Jongste dochter vind het vers voer nog wel eens stinken en zal daar dan ook altijd iets van zeggen. Ze heeft vroeger zeker nooit aan een bak met brokken geroken. :P  Maar als wij er niet zijn geeft ze keurig kvv.
Moyra krijgt alleen barf als ik er bij ben, de rest van het gezin voert kvv.

Mijn schoonmoeder gaf haar eigen teckeltjes ook geen brokken, die leefden op gekookt vlees, rijst en andijvie. Manlief heeft geen moeite met barf, hij staat met plezier vleesbot en zalmkoppen te knippen. We doen het altijd samen; hij hakt en ik verdeel de boel. Gezellig!  ;D
#1413157
Heer K vond het in het begin maar onzin, de beessies deden het toch goed op brok  ::) helaas, de katzels niet en zodoende ben ik vers gaan voeren. Tara at standaard haar brokken niet op en zag er uit als een hysterisch gratenpakhuis. Ach, en wat goed was voor de poesjes was toch vast ook goed voor de hond ... nog nooit zo'n blije hond gezien  ;D eindelijk fatsoenlijk voer! Elke dag feest!
Dat ziet heer K wel maar hij vindt het een hoop gedoe en heeft geen zin om zich erin te verdiepen. De beessies zijn sowieso mijn afdeling, hij heeft er niet zoveel mee. Als ik weg ga zorg ik ervoor dat de maaltijden netjes per dag en per beest gerangschikt in de vriezer liggen, hij moet er alleen aan denken om ze er bijtijds uit te trekken en uit te delen. Met koppen e.d. heeft hij verder geen moeite trouwens, hij wil er alleen geen tijd in steken.

Hij heeft ooit wel lamskoppen gehakt en karkassen gemalen maar het kost zoveel tijd en moeite om hem zover te krijgen dat ik het gewoon zelf doe, dat schiet tenminste op  :D

Hij schept trouwens wel tegen Jan en alleman op over dat onze honden zo 'natuurlijk' eten  ::) ::)

Zus vindt het een goed idee maar te veel moeite om haar ouwe katten over te zeten, de jeugd eet wel vers dat ik voor ze meebreng. Schoonfamilie vindt het griezelig en eng (geen vego's trouwens, dat zijn wij  8)) en veel vrienden vinden het onzin en vertellen vol trots dat ze de goedkoopste brokken van de Welkoop voeren want de da had gezegd dat alle brokken goed waren  :P Die kosten trouwens nauwelijks minder dan mijn luxe barfmenu's  ::)
#1413192
Mijn Wim staat er helemaal achter, hij haalt vlees als het moet met veel 'liefde' !! Verder geef ik de honden eten en maak en zet het klaar.

Mijn familie vindt 3 honden veel en reageert matig maar ik zie ze denken: "ons Will doet altijd wat anders al anderen, brokken zijn goed volgens de DA dus waarom barf of kant en klaar versvlees !!"

Maar ze weten dat ze hier hun mening mogen zeggen en dat  'ons Will'  toch doet waar ze achter staat  :biggrin2:

groetjes
#1413199
bloemetje schreef:

Maar wat Nynke al zei; dat fora geklets en die wandelingen vind hij maar stom  ;D. Maar Nynke zelf is in zijn ogen dan weer een uitzondering. Ook al was het dan maar omdat hij Gunnar toch zo lief vind  ::) ;D
::) ::) ::) ::) ::) ::)            :) :) :)                        :-* voor manlief !!!!
#1413457
Martijn is er 100% van overtuigd dat het beter is en is ook zeker niet te beroerd om her en der wat voor me op te halen. Maar het verpakken en geven is mijn afdeling. Dus heb hem net op de man afgevraagd wat nou als mij wat zal overkomen en ik ben tijdelijk uit de running. Toen kreeg ik als antwoord eerst kvv om de dag te overbruggen en dan heb ik wel wat telefoonnummers van mensen die me kunnen helpen met het ontleden wat in de vriezers ligt. Met 9 vriezers is dat namelijk nogal veel :)
#1413661
Manlief weet dat ze er beter uit zien sinds ze rauw krijgen, hij belt op om te zeggen dat hij bij het IC in de buurt is, steekt een preek af over hoe goed het is tegen iedereen die het maar horen wil.
Er is echter 1 ding wat hij niet doet, en dat is de honden eten geven of iets uit de vriezer halen. Als ik het met naam en toenaam klaar zet dat wil hij het wel in de bakken doen en geven maar als ik niet thuis ben en dit dus niet gedaan heb dan krijgen ze niets >:(
#1413755
Vriendlief was toen ik overstapte van KVV op Barf wel wat huiverig dat z'n prinses wat tekort zou komen. Tot hij erachter kwam hoeveel ik me hier heb ingelezen  ;D ;D
Hij promoot ook barf aan collegas etc maar als de vragen te lastig worden belt hij mij  :) en moet ik het afmaken ;D
Van de week heeft ie voor het eerst staan helpen met vlees snijden voor het drogen en al snel kwam z'n broer er bij en stonden ze om de beurt een kipfilet te snijden en dan hoorde ik weer: ik ben  ;D Dus daar heb ik nu ook hulpjes voor gevonden.
Het menu samenstellen, inkopen en uit de vriezer pakken doe ik maar als ik weg ben geeft hij haar wel de bak  ;)
#1413773
Hier geen partner maar wel een vriendin waar ik mee samen woon en met onze 6 honden uiteraard. Ze ziet de noodzaak er nog niet zo van in...de da geeft ons ook complimentjes voor de brokhonden. Ze vind het ook te duur voor 6 honden en te veel werk. Maar okee ze wilde het dan wel vast proberen met de teckel en de rest ook af en toe wat vers barf voer. Ze ziet echt wel hoe tante Veer smikkelt en hoe leuk is als de rest van de bende vers eet. Dik genieten. Maar het is alvast een stap in de goede richting. Toen het vlees voor de tante kwam heeft ze zelfs geholpen met dagpakketjes maken en de anderen honden zijn al over van alleen brok naar eerst het weekend vers en nu 4 dagen in de week wat vers. Wat ik zei...het is een eerste stap.
De tante moet dus gaan bewijzen waarom barf en dat heeft ze al aardig voor elkaar. :biggrin2:
#1413786
Toen onze vorige Leonberger Kobus zo vreselijk ziek was en heel erg opknapte na te zijn begonnen met rauw vlees hebben wij meteen het licht gezien....hierna zijn we alleen maar fanatieker geworden en lopen alle koopjes af of verschillende diersoorten wat hier in de Cz moeilijker is te verkrijgen,gaan rustig een partij vuile pens halen waar bij elkaar toch zo'n kleine 3 uur voor gereden moet worden en dit alles zonder te klagen want we zijn als kinderen zo blij dat we eraan kunnen komen.
Sinds vorige week hebben we een nieuw adres waar hele kippen en allerlei organen plus eendennekken plus allerlei organen gewoon aan huis worden bezorgd omdat het op de naam van ons bedrijf is aangemeld en voor veel lagere prijzen dus op jaarbasis scheelt dit best veel.
Volgende week weer een nieuw adres waar alle kalkoennekken plus kalkoenvlees en organen afgehaald kunnen worden,dit tegen heel lage prijzen,er moet wel ruim 1 uur heen voor worden gereden maar dit combineren we weer met de makro waar we de Nieuw-Zeelandse lamsstukken kopen....en zo rijden we eens in de 3 a 4 maanden voor eten voor de honden/katten... gelukkig staan hier een paar zeer grote vriezers dus laat de winter maar komen.
De kleine kittens vreten momenteel zoveel dat ik er gek van word....ik sta een keer of 5 per dag kleine maaltijdjes zoals:kippennekken,rundgehakt,rundvlees,kipfilet,makreel,pens,lam en allerlei soorten orgaantjes,etc te snijden.
En wat een ander ervan vindt heb ik lekker helemaal maling aan  ;)
#1413887
Tja..Ik heb hier in huis wel wat commentaar gehad van zuslief op de extra vriezertje die ik speciaal heb aangeschaft...Ze vind dat ik een beetje doorsla ..Het enige is dat we ook gezamelijke vriezer hebben waar ze liever niet heeft dat ik ik mijn eigen laden vlees voor honden doe omdat haar spullen er ook in liggen (weliswaar in andere laden).
Maar met beetje creatief indelen ga ik mee in haar wens en vul ik de andere vriesruimtes wel met voer......Ik ben degene die nu de honden voert...Mijn moeder die af en toe op de honden past is er ondertussen aan gewend en doet er niet moeilijk over. Wel vond ze (net als ik) het eng dat ze botten kregen..Dus op de oppasdagen krijgen ze in ieder geval KVV.

Commentaar van met name familie heb ik genoeg gehad maar heeeeel langzaam worden ook de voordelen duidelijk. De honden zitten beter in de vacht, minder haaruitval, geen schilfers meer, stinken minder, minder last van anaalklieren en produceren minder poep en andere poep waardoor de drollen die om huis liggen minder opvallen  :) En over hondendrollen kon zuslief helaas wel eens klagen dat ik het op moest ruimen..Dat doe ik ook maar ze vallen nu veel minder op..

Over het algemeen krijg ik van vrienden en kennissen verbaasde gezichten maar eigenlijk doen ze er niet moeilijk over. De overstap naar volledig Barf is hier nog een stap te veel..Maar dat komt nog wel.. ;)
Laatst gewijzigd door wijkje op wo 11 nov 2009, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#1413895
de puber reakties van onze larven en die van vrienden en vriendinnen die over de vloer komen:

'ohw, was dat nu weer?'

'duif ?'

neej, da's een kwartel....

'ohw'

'en dat dan?'

jah, dat mag je raden....

(giechel) 'uhhh, kweet niet?'

iets van tussen de benen...

(giechel) ' huh, wat heeft er zulke ballen?' (schater)

een lam...

(schaterdeschater) 'die zijn groter dan de jouwe...' (wijs)
~
nah, de pubers vinden 't heel normaal dat 'n mini-tijger gewoon vlees enzo krijgt,
ze geven ze ook wat ontdooit ligt uit de koelkast, mocht ik er niet zijn en de tijgers uiten zich wat hevig...m'n ega vindt 't allemaal best; voert ze ook mocht dat nodig zijn, zelfs de oma's vinden 't heel normaal, en dragen soms ook vlees naar onze vriezer, of wijzen op aanbiedingen
de vakantie-oppas dacht nog even om alle botjes uit 't vlees te pluizen, maar dit bleek toch wel veel werk, en verdomd; de katten vraten 't gewoon op!...of dit de bedoeling was??  'ja!' (en dacht 'k 't goed uitgelegd te hebben....)

m'n vriendin (met 2 jonge castraat katten)  heeft helaas nog steeds de stelling: 'ze doen 't hier op brok toch goed?'
'zucht' , en dan denk ik: wacht maar...

en voeren 'sse ook wel heel simpel hier: pak elke dag van de week een zakje met ander kleurig plakbandje , en tis een gevarieerd menu ....
'k zorg zelf idd voor de samenstelling en voorraad, met wat uitleg zou ook een ander dit zo kunnen, maar 's meer mijn ding,
de vreetspullen komen allemaal uit de buurt, dus daar kan 'k zelf op 't stalen ros achteraan, maar 'k kan m'n kinders ook zo naar de markt sturen om 'n BARF-voorraadje in te slaan....
 
#1414337
Nynke F schreef: Rik gelooft zeker dat het beter is en dat ze het hardstikke lekker vinden ziet hij ook. Maar ik verdeel het eten en doe de medicijnen voor Gunnar erbij. Hij wil ook best meerijden om vlees te halen, maar meewandelen en alleen maar rauw ouwehoeren, nee, dan maakt ie liever het huis schoon  :suck_kr: :suck_kr: :suck_kr: :roflmao: :roflmao:

wat een mazzel voor mij  ::) ::) ::) ::)
Je hebt het toch niet over míjn Rob? :biggrin2:
Ik denk dat die de volgende keer ook liever het huis schoonmaakt. :-\
(Doet ie nu ook al, maar niet op zondag. ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door