Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#163717
Elke magnetron heeft z.g HotSpots....
het word heter op de ene plek dan de andere,en je wilt niet dat de vlees gebakken word,maar helemaal niet dat de bot verhit word!
Wanneer je 't eten ingepakt in warm water legd,dan is het binnen 20 min.ontdooid,en als je vergeten bent om eten uit te leggen dan wachten ze maar effe toch?
Door java
#164652
Ik leg het eten uit de diepvries in de koelkast, s'avonds voor s'morgens...voor ik het geef 30 sec. in de magnetron...dan is het koude eraf.
Kan niet indenken dat die 30 sec. slecht zou kunnen zijn !!!! ??
Door 202spots
#164684
java schreef: Kan niet indenken dat die 30 sec. slecht zou kunnen zijn !!!! ??
Ik kan het me WEL indenken...
Ligt er misschien aan wat voor oven je hebt ???
Ik heb pas 'n nieuwe en ik kan je alleen vertellen dat in 30 sec. niet alleen de kou eraf is....nee 't is HEET!!!
Dus ik zou 't beslist niet in MIJN magnetron zetten.
want met 5 sec is iets al warm en met 30 sec is 't heet.
Door MarijeJoanne
#164933
Magnetron en oven is wat anders he?!
En dan heb je bij de magnetron ook nog de verwarmstand en de ontdooistand (en nog vele andere standen).

Maar wat jij in je eerdere berichtje zei, kan ik me nog wel indenken.
Laatst had ik het vlees blijkbaar net iets te lang in de magnetron gehad, toen was het wel iets verhit.

Als ik het vlees zo uit de diepvries haal, gooi ik het meestal heel even in de magnetron, zodat het iets ontdooit.
En daarna, bij bijvoorbeeld gehakt, met de vork plat drukken/ uit elkaar halen, zodat het binnenste ook kan ontdooien (op het aanrecht).

Als vlees iets verhit raakt, is natuurlijk niet de bedoeling (komt ook niet vaak voor, een keertje nog maar), maar ook niet zo heel erg voor een keertje lijkt me.
Botten is iets anders, maar ik voer nog geen botten aan mijn honden (behalve dan wat in de versvleesvoeding zit).

Wij hebben een paar bewaardozen van Rodi, en daarop staat hoelang je een bepaald aantal schijven moet ontdooien in welke situatie.
Nu blijf ik onder het aantal minuten dat op de doos staat en het is altijd nog goed gegaan.

Maarruh, bij onze magnetron heb je het vlees echt nog niet heet bij 30 sec in de ontdooistand hoor (en ook niet bij 2 minuten bij bevroren vlees).

Maar ik zal de tip van het in warm water zetten onthouden.
Gaat het sap dan niet verloren?
Als ik het gehakt een middag op het aanrecht laat staan, in een zakje wat in een bakje ligt, dan ligt er op het eind van de middag toch altijd wat sap in het bakje (sijpelt door het zakje, snap je het nog? ;D ).
Dat kan ik dan nog zo overgieten.
Maar dat lijkt me dus wat onhandiger als dat in het water terecht komt...
Door 202spots
#164935
MarijeJoanne schreef: Magnetron en oven is wat anders he?!
Nee,eigenlijk niet ...hier heet 't Microwave Oven....dus ik bedoel echt wel 'n magnetron oven. ;D
En dan heb je bij de magnetron ook nog de verwarmstand en de ontdooistand (en nog vele andere standen).
Yup heb ik ook,maar die ik nou heb gaat veel vlugger en veel heter dan me oudje
Maar ik zal de tip van het in warm water zetten onthouden.Gaat het sap dan niet verloren?
Als ik het gehakt een middag op het aanrecht laat staan, in een zakje wat in een bakje ligt, dan ligt er op het eind van de middag toch altijd wat sap in het bakje (sijpelt door het zakje, snap je het nog? ;D ).
Dat kan ik dan nog zo overgieten.
Maar dat lijkt me dus wat onhandiger als dat in het water terecht komt...
Wanneer je 't verpakt in warm water legt gaat het goed toch?
Of je zet 'n tupperware doos die helemaal is afgesloten en niet kan lekken in warm water,of ik doe die plastic zakjes met zo'n zip sluiting waar ook niks uit loopt.
Wanneer er 'n gat in de zak zit, dan zal er wel wat vocht in 't water terecht komen,maar dat kan je dan ook aan de hond als drinkwater geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door