Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1405074
Hoi Karin,

Hier ook een flinke schrokker. Br*kken werden nauwelijks gekauwt, kippennekken 1x kraken en dan doorslikken. Met de tijd en met bijv kipkarkassen word hij wat rustiger, al is hij nog altijd snel.
Ik was als de dood dat hij zou gaan proberen een kipkarkas in 1x zou proberen af te slikken, maar is nog altijd niet gebeurd.

Dus ga, zoals al eerder is gezegt, grotere vleesbotten geven en dan kan hij eigenlijk al niet meer schrokken.
Door Karin H
#1405166
Jol schreef: Hoi Karin,

Hier ook een flinke schrokker. Br*kken werden nauwelijks gekauwt, kippennekken 1x kraken en dan doorslikken. Met de tijd en met bijv kipkarkassen word hij wat rustiger, al is hij nog altijd snel.
Ik was als de dood dat hij zou gaan proberen een kipkarkas in 1x zou proberen af te slikken, maar is nog altijd niet gebeurd.

Dus ga, zoals al eerder is gezegt, grotere vleesbotten geven en dan kan hij eigenlijk al niet meer schrokken.
Hoi!

Ik had begrepen dat je moest beginnen met kippennekken,  maar ik heb ook 2 kwartels om te proberen in de vriezer zitten, dat is iets groter, maar het laatste stuk kan ie natuurlijk altijd nog gewoon doorslikken. Ik geef hem eerst nog een paar keer kippennekken, dan zullen we die kwartel proberen.
Ik weet dat iedereen hier zegt dat het geen kwaad kan als ze hele stukken doorslikken, maar het blijft toch een beetje eng en er zit zo'n 40 jaar oud ingeprint/"gehersenspoeld" stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat botten slecht zijn en dat het vast kan blijven zitten en hij erin kan stikken  :( 
Ik hoop dat dat stemmetje verdwijnt met meer eigen ervaring  ;)

groetjes
Karin
Door Nynke
#1405208
dat stemmetje verdwijnt echt wel  :) :) :)  en als je kipkarkasjes kunt scoren? die zijn net zo beginnersgoed als kippennekken, maar een stuk groter  :) :) :)
Door **Jolanda**
#1405243
Er word indd vaak gezegt te beginnen met kippennekken, en dat is ook helemaal niet zo slecht. Het zijn zachte botten dus ook makkelijker te verteren.
Misschien kun je een kippennekje de volgende keer eens vasthouden zodat ie er wel een stukje vanaf moet bijten.

Hier heb ik het nog niet meegemaakt dat een stuk karkas werd afgeslikt (of een poging daartoe) wanneer het stuk het niet toelaat.
Wel kraakt de schrokker de karkassen sneller en harder dan de andere honden.
Bij nieuwe dingen blijf ik dicht in de buurt, anders op een paar meter afstand. Nieuwe dingen zoals lamsribben houd ik dan even vast totdat ik er vertrouwen in heb dat het goed gaat (alleen de sint laat dat niet toe)

Ik weet niet of je er naast blijft staan als hij aan het eten is, ga anders eens een paar passen terug zodat je hem wat ruimte geeft. Hier geef ik ook meer ruimte aan de schrokker en dan gaat het er al wat rustiger aan toe.
En wat ik nooit verwacht had, laat de schrokker nu zelfs vleesbotten los als ik dat vraag.

En jouw hond zal natuurlijk in de loop van de tijd wennen aan het vlees en aan de botten waardoor hij misschien iets rustiger gaat eten omdat het niet nieuw meer is.
Door sandrra
#1406135
Karin H schreef:
Ik weet dat iedereen hier zegt dat het geen kwaad kan als ze hele stukken doorslikken, maar het blijft toch een beetje eng en er zit zo'n 40 jaar oud ingeprint/"gehersenspoeld" stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat botten slecht zijn en dat het vast kan blijven zitten en hij erin kan stikken  :(   
Ik hoop dat dat stemmetje verdwijnt met meer eigen ervaring  ;)

groetjes
Karin
Hier ook zo'n oud stemmetje. Nou ja dat stemmetje is van mening veranderd (leeftijd niet).
Ik heb /had hier ook een schrokop. Vroeger werden de br*kken naar binnen gezogen maar nu kauwt ze alles netjes. Ik moet wel op gepaste afstand blijven staan , want als ik een pas in haar richting maak wil ze nog wel eens proberen te  gaan schrokken.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1406175
Hoi Karin,

Ik ben een zogenaamde meelezer dus je zal van mij niet veel berichten zien maar omdat mijn pup ook 15 weken is wilde ik wel even reageren ;)

Hij is 15 weken dus en ruim 12 kilo ik voer hem 2x daags en krijgt dan in totaal rond de 850 gram. Dat schrokken had/heeft hij ook. Kippenekken werden in zijn geheel doorgeslikt nadat ik het eerste een paar dagen vasthield. Stukken spiervlees gingen ook zo naar binnen, ken je dat gevoel wanneer je zelf een te groot stuk doorslikt? Dat doet onwijs pijn in je slokdarm ter hoogte van het hart. Dat moest dus anders. Ik ben het spiervlees en orgaan zo groot gaan snijden dat het makkelijk naar binnen kon, de porties waren nl. nog niet zo groot dat het zo groot was dat hij wel moest kauwen. Het vleesbot ben ik gaan veranderen, hij is redelijk snel overgegaan op eendenruggen. Dit gaat echt perfect, hij krijgt nu dus eendenruggen, parelhoenkarkas en konijnenpoten en alles wordt keurig gekraakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door