Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#1400606
Ik heb zojuist de restanten en karkas van een wilde gans gekregen. Ik heb de botten van de poten en vleugels nadat ik ze ontvleesd heb, weg geknikkerd, vond ze te hard en heb mezelf ook nog een snee mee in de vinger gekregen. Volgens mij was het een oude gans. Heb wel de nek en de lever, hart, maag en stukken spiervlees ervan afgehaald en in de vriezer gedaan. Moet al het wild eerst ingevroren zijn geweest voor je het geeft? En die nek kan wel gegeven worden , niet te hard?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1400734
Wij hebben regelmatig wilde gans. Ik voer alles van de gans aan mijn hond. Ook de botten van de poten. We knippen wel de poten eraf waar geen vlees meer aan zit. De nek is juist uitstekend om te geven. Vleugels met vlees, rug, noem maar op. Het ligt er natuurlijk wel aan of je hond de botten netjes kraakt.
Wij laten juist het vlees aan de botten en geven dit als vleesbot, zeker de poten, vleugels en nek. We gooien wel het borstbeen weg, dit neemt nogal veel plaats in in de vriezer. Nu krijgen wij de ganzen heel thuis en ook de filets krijgt onze hond, de bofferd.
Let wel op de lever dat hij niet groen ziet. Vaak is de lever niet meer goed omdat de galblaas kapot is gegaan. Het gal word dan door de lever opgenomen en je ziet dan een groene waas.

Barfplaats wordt gesponsord door