Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sandrra
#1398433
*Natasja* schreef: Ow gruwel, Benthe liet ook altijd de ogen mét het bijbehorende flubbertje achter als ze zalmkop at (nu eet ze het niet meer, ik weet nog steeds niet waarom niet, want ze was er altijd dol op). Mocht ik ze uit het gras vissen, brrrrrr....

Ik moest er afgelopen donderdag weer aan denken toen ik Expeditie Robinson keek en de deelnemers een koeie-oog moesten (proberen te) eten  :-X
Ja bah nou ik heb me ff omgedraaid hoor :yucky:
Gebruikersavatar
Door nova
#1399081
Nova eet  eerst letterlijk het neusje van de zalm, dan de rest.  Alleen de binnenkant van de kieuwen laat ze vaker liggen. Dat  ziet eruit als een paddestoel aan de onderkant, allemaal van die baleinen
Door boris2009
#1399288
ik moet nog beginnen hier met zalmkoppen, dus als er dan wat blijft liggen in het gras is het geen knikker, ik zal ze hier even waarschuwen  :-\
leuke vooruitzichten weer  ;)
Door tiny
#1399290
Als ik dit zo lees hebben de meeste van jullie grote honden. Ik moet dus die zalmkoppen en 4en knippen. Als er iets goor is dan is het dat wel. Maar ze vinden ze heeeeerlijk! Dus heb ik dat er voor over. Er blijft geen graatje liggen op straat, zelfs die wordt afgelebberd.
Door Cathelijn
#1399317
tiny schreef: Als ik dit zo lees hebben de meeste van jullie grote honden. Ik moet dus die zalmkoppen en 4en knippen. Als er iets goor is dan is het dat wel. Maar ze vinden ze heeeeerlijk! Dus heb ik dat er voor over. Er blijft geen graatje liggen op straat, zelfs die wordt afgelebberd.
Ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen. Hier krijgen ze allebei een hele en die gaat schoon op, inclusief ogen en tandjes.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1399409
Ook hier is het een feest als er zalmkop op het menu staat. Baiko begint wel altijd aan de achterkant, het lekkere zachte visvlees eruit likken en peuteren en dan is de rest aan de beurt.

Trouwens, sinds ik ben begonnen met de zalm en sardientjes is hij totaal van zijn schilfers en droge huid af. Hij krijgt 1x per week een kop en om de dag een klein sardientje of een snijrestje zalm.
Door Peter79
#1399812
tiny schreef: Als ik dit zo lees hebben de meeste van jullie grote honden. Ik moet dus die zalmkoppen en 4en knippen. Als er iets goor is dan is het dat wel. Maar ze vinden ze heeeeerlijk! Dus heb ik dat er voor over. Er blijft geen graatje liggen op straat, zelfs die wordt afgelebberd.
Wij hebben een hondje van 6 kilo, dus een hele kop is voor haar ook te veel.
Wij snijden ze altijd in stukken met een vlijmscherp mes.
Gaat prima.
Door Mevroi Kruim
#1400403
Mijn katten eten ook zalmkop mits ik het ff voorknip; graat gaat er zo in (moeten de dikkerds zelf knippen  :D)
Door **Jolanda**
#1400454
Hier zijn de eerste zalmkoppen er goed in gegaan. Had ze wel voor de zekerheid, omdat het de eerste keer was, even met een mes onder handen genomen. De volgende keer (morgen denk ik) krijgen ze hem alle 3 gewoon heel.
Door Panda
#1400966
Goed nieuws, ik heb Panda nu een paar een klein stukje graat door haar 'gewone' eten gegeven en het is erin gebleven :)
Door Marlou-Kamiel
#1401028
hier aten ze het met graagte. eerder...
nu alleen nog maar als het gemalen is :-X

zo jammer want in eerste instantie vonden ze het echt SMULLEN en waren ze lekker bezig met zo`n kop en tis natuurlijk gezond.

ga binenkort weer eens sardines geven. proberen. kan me herinneren dat dat een beetje hetzelfde liedje was; eerst jammie maar later blehh..
Door Alba
#1401948
Zalm staat in Alba's top 3 van lekkerste eten, zowel graat als kop. Ze krijgt het eens per week (om de een of andere reden staat 't op zondag, dat ga ik maar eens veranderen want zalm is niet echt heel fijn om mee te nemen naar show heb ik gemerkt... :D).
Ik heb wel gemerkt dat zalm bij Alba eerder 'slecht valt' dan andere diersoorten. Ze heeft 2 keer iets terug opgegeven tot nu toe, beide keren zalm waarvan 1 keer 10 uur na het eten ervan en haar maag had bijna niets verteerd. Of het een slecht stuk was of dat het teveel/ te vet was voor haar maag weet ik niet maar ik let dus wel extra op op de visdagen.
Door Roef & Hidde
#1402015
roef weigert pertinent zalmkop,sardines en de zalmmix van meneerH. >:(ik krijg het er niet in bij hem,het enige wat hij heel graag lust zijn zalmfilets,maar dat vind mijn beurs niet zo leuk :-\
toch maar eens afzakken naar de Urker vis markt en eens zien of ik wat goedkoops kan scoren daar ;)
Door Marlou-Kamiel
#1402162
zalmfilet gaat mij toch ook te ver ja.. ;)
denk wel dat ze het zullen eten.. net als koolvis(uit een pakje ::); vinden ze ook lekker. maar dat vind ik weer te weinig `vis`. geen graat enzo..
Door mini
#1402666
hoe oud moet je hond zijn voordat ze aan de zalmkoppen mogen?
Ik heb gister 2 koppen gehaald maar vraag me af of mijn kleintje van 18 weken ookal zo'n grote kop mag hebben? kan ze niet stikken in de tanden/kaken/graat van die koppen?

En hoelang is zo'n kop houdbaar.
Ik had ze op de markt gekocht vandaag (rond half 4) en heb ze thuis in de koelkast gelegd. Maar door drukte vandaag hebben mijn honden vandaag alleen brok gegeten en de zalmkop niet meer.

Kan ik die morgen gewoon nog geven? of zijn ze dan al bedorven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door