Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#1383585
De meeste jagrs zullen je graag aan karkassen helpen, zeker als ze veel schadebestrijding hebben. Soms schieten ze dan wel 25 eenden per dag, ze halen over het algemeen de borstfilet eruit en de rest maken ze soms soep o.i..d. van.

dat het er ruw aan toe gaat is niet echt mijn ervaring, wel een echt mannenwereldje dat wel.  De meeste jagers zijn erg blij als er iemand oprecht geintereseerd is in hun jachtpraktijken. Meegaan moet meestal niet zo'n probleem zijn. (kun je als wilddrager mee ;-) )

Tja en wat betreft de reactie van Liz, je blijft nou eenmaal mensen hebben die erg tegen de jacht zijn , begrijpelijk maar schadebestrijding is nu eenmaal nodig in Nederland.  Ik neem aan dat je zelf geen vlees eet en geen leer draagt Liz? Anders zou het wel heeeeel dubbel zijn. Er wordt gestreefd om zo weidelijk mogelijk te jagen wat heel kort inhoudt dat het dier in een keer dood moet zijn.

Succes met de jager, ben wel benieuwd!

gr. Nicole
Door **Jolanda**
#1383588
Nee, de een zijn dood is de ander zijn brood.
Als je op de info site's kijkt wat met jagen te maken heeft zul je misschien bepaalde dingen beter begrijpen.
Want als er niet gejaagt word zitten we binnen no-time met een mega aantal konijnen bijv.
Jagers mogen een dier niet onnodig laten lijden, niet schieten als hij het dier niet goed genoeg kan raken en daardoor alleen maar verwond ect ect er zijn dus heel veel regels die bij het jagen hoord.
Door Boez
#1383592
Liz schreef: Vinden jullie dat dan echt niet erg voor die dieren door afgeschoten worden? :-[
Hoe wil je anders aan vlees komen? Daar zullen toch dieren voor dood moeten. De manier waarop en de leefomstandigheden tellen bij mij dan weer wel, maar dat ze dood gemaakt worden daar zit ik niet mee. Zo werkt het nou eenmaal.
Door **Jolanda**
#1383610
Ps nicole; leuke hond!!! Zo 1 loopt hier in de buurt ook rond. Milo en Milo is cool!  :D ;D
Is ook de enige die ik van dit (voor mij onbekend) ras ken  :D
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#1383729
Ik ben blij te lezen dat er steeds meer mensen komen die de jacht een beetje snappen, meestal is het onwetendheid. 

En inderdaad Ben is een superleuke hond die ook lekker mee op jacht gaat als we de kans krijgen (het is een bracco Italiano trouwens)
Door Xada
#1383939
In het verleden was ik ook falikant tegen jagen. Totdat ik op een nieuwe manege kwam, waarvan de eigenaar ook jaagde. Na wat gesprekken ben ik me erin gaan verdiepen en dan krijg je toch een hele andere kijk op de jacht.
In de "echte" natuur zou jagen geen functie hebben, alleen dan jaagt men voor het vlees. In de "cultuur natuur" in Nederland is jagen een noodzakelijk kwaad. Het stikt nu al van de vossen in Nederland, wat zou er gebeuren als er helemaal niet meer op gejaagd mag worden? Vossen eten weidevogels, konijnen, hazen etc. Die zouden dan geen kans meer krijgen om te leven. En de vijanden van de vos hebben wij mensen al verdreven. Cultuur moet in stand gehouden worden, dus is de jacht noodzakelijk.
Door **Jolanda**
#1384773
Helaas gaat het voorlopig nog niet door met wild.
Meneer de jager jaagt in duitsland in een gebied waar nu varkenspest heerst en daarom moet hij zijn geschoten wild afgeven bij een soort van slachthuis, daar word gegeken of het wild hiermeer besmet is ect ect. Hij mag het nu dus niet zomaar meenemen.
Wanneer hij dit wel doet kan/moet hij zijn jachtvergunning inleveren en dat is het hem natuurlijk niet waard.

Over een poosje ga ik nog eens langs om te kijken of de varkenspest is verdwenen.
Door Too
#1384816
Heeft ie geen contacten die in Ned 'werken' ?
Als t ze alleen om de borstfile gaat zullen ze met plezier de rest afstaan.

Ik werd vorig jaar door kennissen de kelder ingestuurd om iets te halen.. daar lag een haas dood te zijn.. t was ws de bedoeling dat ik zou schrikken.. duhh.."als je niks doet met kop, maag,hart, lever. :D.."
Door **Jolanda**
#1384890
Dat ben ik helemaal vergeten te vragen :-[ :(. Ik zal de volgende keer daar wel aan denken.

Wat dacht je? Ik vraag als ik boven ben gelijk of ik die haas mag hebben?
Door Bennie
#1384898
Volgens mij wel, ik wil daar binnenkort ook eens induiken, zowel voor het vlees voor m'n dierenboel als ook voor m'n eigen vlees :).
Door Too
#1384903
Jol schreef: Dat ben ik helemaal vergeten te vragen :-[ :(. Ik zal de volgende keer daar wel aan denken.

Wat dacht je? Ik vraag als ik boven ben gelijk of ik die haas mag hebben?
Weet je... met 2 katten die matig gevoerd worden en anderhalve vriezerlade.. soms ben ik zo blij dat ik er niet eens over na
ga denken  :D...
Knijnen-/ kwartelkoppen van de poelier zijn cadeautjes.. ontweien ed is voorlopig een stap te ver... geef mij de left-overs maar  :biggrin2:
Door Liz
#1385441
Hmmm...denk dat jullie mij nogal verkeerd begrepen... Ik weet wat het nut is van jagen en heb dus ook niks tegen het jagen op zich. Maar zelf zou ik niet met een jager mee kunnen gaan en vrolijk toekijken hoe zo'n mooi dier afgeschoten wordt. Lijkt me vreselijk. Maar goed, misschien ligt dat wel aan mij^^. Daarom heb ik waarschijnlijk ook een asiel waar de dieren niet ingeslapen worden^^.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#1385447
Dat begrijp ik helemaal, is ook niet leuk om een dode eend of fazant te zien, een konijn of hert of ree is nog moeilijker vind ik. Maar klinkt heel stom, het went..... Maar ja waarom zou je er aan wennen als je niet met je hond mee wil op jacht?
Door Bennie
#1385454
@Liz, ik vind het vergelijk dat je maakt op z'n zachts gezegd vergezocht, maar dat terzijde.

Zelf ben ik van mening dat als ik vlees eet, ik ook in staat moet zijn om zelf voor vlees te zorgen en dat ik er anders maar vanaf moet zien. Ik denk dat in ieder mens een jager zit, mits die genoeg honger heeft.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#1385461
Ik begrijp alleen de vergelijking met je asiel niet....??? Heeft  niets maar dan ook niets met jagen te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door