Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door m008
#1373275
hoi,
mijn honden hebben gister voor het eerst kippennekjes gegeten.
Heb ze hierbij geholpen, omdat ik niet wist of ze dit goed konden eten, dus het vastgehouden terwijl ze dit aten.
het verbaasde me hoe makkelijk ze het botje konden kauwen en het ging goed.
Dus gaf ze daarna zelfstandig een nekje.
Jessie kauwde netjes, maar Puck (een kleine jackrussell) slikte de hele nek gewoon door.
Ze hefet haar lever daarna wel gewoon gegeten en niet raar lopen slikken of braken. Ik had zelf niet het idee dat ze er last van had, maar toch wil ik even weten of het kwaad kan. Ze heeft nu een botje van een cm of 6 denk ik in haar buik en vraag me af of dat gewoon verteerd kan worden naar buiten kan zonder alles te beschadigen.

Nogmaals... ze lijtk er geen last van te hebben en eet en drinkt goed.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1373286
Nee hoor kan helemaal geen kwaad.
Het gaat gewoon verteren.
Mocht je hetzelf wat eng vinden dat ze het zo heel doorslikken, idd of vasthouden of zo groot geven dat dit niet kan.
Door **Jolanda**
#1373877
Hihi, die angst had ik ook toen 1 van de honden iets ongekauwt of nauwelijkt gekauwt afslikte. Nou hij leeft nog en heeft de dag erna netjes gepoept, dus maak je niet al te veel zorgen  ;)

Kippennekken platslaan of de hond van een afstandje in de gaten houden. Sommige honden eten wat sneller als je er naast blijft staan en kauwen dan dus niet goed of niet.
Door Lizzy
#1373911
De meeste honden slikken kippennek in 1 keer door. Daarom is het ook alleen maar leuk om een hond te wennen aan het verteren van bot. Kauwtechnisch hebben ze er niks aan.
Door m008
#1373963
bedaknt voor alle reacties, Puck heeft nog steeds geen last gehad en poept ook gewoon goed, denk dat het dus wel in orde is!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door