Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1368014
Henkje schreef: Ik vind het ook heel erg gevaarlijk dat je je honden rauw voert
:biggrin2:
Wat je zegt! Ik heb weliswaar geen flauw idee wat er allemaal in mijn brokken zit en nog minder van wat een hond allemaal aan voedingsstoffen nodig heeft en hoe die die verwerkt, maar rauw vlees en botten? Nee, dat kan écht niet!  :D
#1368067
Borke schreef: Zelf krijg ik over het algemeen alleen maar positieve reacties, misschien heeft het te maken met de stelligheid waarmee je zelf het Barfen verkondigt?


Het valt me op dat in dit onderwerp de opmerkingen over het krijgen van nare reacties komen van mensen die nog niet zoveel berichten hebben ingezonden naar Barfplaats, ik weet niet of dat betekent dat ze nog niet zo lang Barfen en er dus ook nog niet zo zeker van zijn in hun uitlatingen?
Of zit ik nu in te vullen op speculaties die volkomen onterecht zijn  :biggrin2:
Wellicht speelt dat ,n rol maar ik plaats ook niet veel berichten, ben voornml meelezer hier en krijg net als jij zelden echt vervelende reacties...of het moet de incidentele betweter zijn die zowiezo alles beter denkt te weten, maar daar heb ik dan weer geen boodschap aan :biggrin2:
Ik maak er nooit ,n geheim van dat ik geen brok voer en vertel daar vervolgens ook graag over als iemand meer wil weten. En vooral bij bekende klachten als huid/maag/darm problemen begin ik er zelf over. Niet op ,n drammanier maar gewoon...als meedenker. Prima toch?
En ik vind het altijd extra leuk als ik iemand geintresseerd heb gemaakt zoals af en toe op het DHforum waar, viel me laatst op, de laatste 2 jaar opvallend veel versvoerders bijgekomen zijn . Geweldig toch? 8)
Door Borke
#1368073
petra-amsterdam schreef: Wellicht speelt dat ,n rol maar ik plaats ook niet veel berichten, ben voornml meelezer hier en krijg net als jij zelden echt vervelende reacties...
Leuk onderschrift heb je trouwens  :biggrin2:
Gezellig dat je mee discussieert en je hebt natuurlijk gelijk, niet iedereen die weinig post hoeft kort te Barfen en/of er onzeker over te zijn  8)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1368088
Tsja ik kom inderdaad wel eens rare reacties tegen, maar ook hele leuke. Blijkt opeens de trimster fervent voorstander te zijn van barf.  :biggrin2:
Overigens reageren mensen niet alleen zo raar op voeding. Ik vertelde een keer een dame met mooie langharige hondjes (weet het ras even niet meer) dat ik het haar voor de ogen van mijn hondje weg knip. Ze draaide zich tijdens het gesprek om en negeerde me.  ;D
De verzorging van je hondje is voor veel mensen een gevoelig onderwerp en sommige mensen kunnen blijkbaar niet goed omgaan met mensen die het anders doen. Eigenlijk praat ik liever met mensen die niet direct een ander veroordelen. 8)
Door Hertog
#1368253
Op de markt bij de visboer geïnformeerd of hij ook zalm graat dan wel kop had. Hij ging er eerst vanuit dat ik soep ging maken. De kop kreeg ik daarom niet omdat er bij het koken giftige gassen vrij zouden kunnen komen. Toen ik hem vertelde dat het niet alleen voor de hond was maar ook nog rauw gegeven werd vroeg hij wat voor hond ik dan wel niet had. "een zeehond".  :D :D :D De lolbroek. Er was geen sprake van dat ik iets van hem zou krijgen. Geen kop en ook geen graat. Gek mens. Tja.  :'( andere keer beter.
#1368310
Hertog schreef: Op de markt bij de visboer geïnformeerd of hij ook zalm graat dan wel kop had. Hij ging er eerst vanuit dat ik soep ging maken. De kop kreeg ik daarom niet omdat er bij het koken giftige gassen vrij zouden kunnen komen. Toen ik hem vertelde dat het niet alleen voor de hond was maar ook nog rauw gegeven werd vroeg hij wat voor hond ik dan wel niet had. "een zeehond".   :D :D :D De lolbroek. Er was geen sprake van dat ik iets van hem zou krijgen. Geen kop en ook geen graat. Gek mens. Tja.  :'( andere keer beter.
Heeft jouw visboer een hekel aan geld verdienen? Nou goed, ga je gewoon naar de volgende!

Mijn visboer in Spanje geeft je de kop en graten standaard in een apart zakje mee, zonder iets te vragen. Hij vindt het niet meer dan normaal dat je er soep van gaat maken! En hij en z'n vrouw hebben het smoordruk - allemaal klanten die weer bij hem terugkeren nadat ze zijn bijgekomen van de giftige gassen.  :D ;D ;D ;D

Steengoeie mop trouwens, die van die zeehond...  ::)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 23 sep 2009, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1368341
Hertog schreef: Op de markt bij de visboer geïnformeerd of hij ook zalm graat dan wel kop had. Hij ging er eerst vanuit dat ik soep ging maken. De kop kreeg ik daarom niet omdat er bij het koken giftige gassen vrij zouden kunnen komen. Toen ik hem vertelde dat het niet alleen voor de hond was maar ook nog rauw gegeven werd vroeg hij wat voor hond ik dan wel niet had. "een zeehond".   :D :D :D De lolbroek. Er was geen sprake van dat ik iets van hem zou krijgen. Geen kop en ook geen graat. Gek mens. Tja.  :'( andere keer beter.
Dan zou ik toch eens een zalmkop van elders meenemen en je hond die laten oppeuzelen voor zijn winkel en zeggen:"kijk dit is dan mijn zeehond"  ;D
Door sandrra
#1368530
Hier werd ook gevraagd of ik soep ging maken toen ik tijdens een schooluitje meteen zalmkoppen ging ophalen.
Nee is voor de honden. En de visboer vroeg wel of ik t dan eerst ging koken. Nee hoor ze krijgen t zo en even uitgelegd waarom. Hij vond het wel interessant. Hij wist dat meer mensen ze komen halen en nu weet hij ook t hoe en waarom mocht er iemand voor zalmkarkassen voor de hond komen.
Mensen die achterlijk gaan lopen doen als ik vertel dat ik rauw voer ben ik zo mee klaar. Einde gesprek en als je normaal tegen me kan doen kunnen we een ander onderwerp aansnijden.
Door m008
#1368532
lacota schreef: Ze kunnen aan de dunne raken en of zelfs wormen krijgen. enz...
tja... je moet toch al ontwormingskuurtjes geven, kun je netzogoed alle risico's opzoeken, heb je ECHT waar voor je geld :P
Door Tyndareus
#1368588
Had ik afgelopen weekend nog toen ik vertelde at ik rauw voerde (kvv weliswaar, maar toch...), kreeg ik als reaktie "je bent gek, daar worden honden hartstikke agressief van. Nooit rood vlees geven aan je hond".....duhh.  ::)
Ik heb nog even geprobeerd uit te leggen dat dit een fabel is en waarom, maar dat was onbegonnen werk. Er was maar een waarheid en dat was de hare  :o.
Nah ja....klaar d'r mee dacht ik toen.

Ik zoek het gevaar ook maar op dan, heb de bijt mouw al klaar liggen voor het geval dat....ohoh ;D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1368735
Of de boer die mij verteld dat ik geen lam moet geven aan m'n border collie, stel dat hij de schapen gaat opeten..... ;D
Zijn toch wel grappige reactie's.
Al is de waarheid erachter minder fraai, de meeste mensen zijn dus wel zo gehersenspoelt dat brokken echt als het voer voor honden gezien wordt  :-\
Door sandrra
#1368774
Tyndareus schreef: Had ik afgelopen weekend nog toen ik vertelde at ik rauw voerde (kvv weliswaar, maar toch...), kreeg ik als reaktie "je bent gek, daar worden honden hartstikke agressief van. Nooit rood vlees geven aan je hond".....duhh.  ::)
Ik heb nog even geprobeerd uit te leggen dat dit een fabel is en waarom, maar dat was onbegonnen werk. Er was maar een waarheid en dat was de hare  :o.
Nah ja....klaar d'r mee dacht ik toen.

Ik zoek het gevaar ook maar op dan, heb de bijt mouw al klaar liggen voor het geval dat....ohoh ;D
Ja kijk maar uit als ze eenmaal bloed geproefd hebben dan... :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door