Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1336506
Nynke F schreef: op die site die Eddy en Benjy aangeeft kun je ook een filmpje bekijken over messen slijpen, heel handig  :) :) :)
DANK!!!  :-* :-* :-* :-* wat een supergoeie filmpjes! Nou snap ik het eindelijk *ooitblontwas*  :biggrin2:
Ik ga gelijk watersteentjes kopen. Hoeven geen Japanse te zijn toch? Ik heb wel een nep-Japans mes van AH maar da's zo nep, dat moet het ook maar met een nep-steen doen  :D
Gebruikersavatar
Door nova
#1337126
Eddy en Benjy schreef: Ik ga voor de bijl  ;D Het langere handvat is inderdaad erg handig om meer kracht te zetten!
Hier ook hakken van karkassen en grote stukken vlees zoals laatst de runderstrotten.
En als je gaat hakken, zorg wel dat er een stuk hout onder het botwerk ligt, anders sla je scherfjes uit de bijl. Is zonde en wordt ie bot van.
Wil je laten horen hoe dat bijltje bevalt als je het hebt,?  ik ga m ook halen, maar heb even andere prioriteiten  ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1337134
Mevroi Kruim schreef: Een echte Sabatier, en dan gebruiken voor de barf  :o laat koekje het maar niet lezen  :sofa:
:P

het is geen broodmes wat gebruikt wordt om rollen kvv mee te zagen.
Door Benjy en Misty
#1337282
nova schreef: En als je gaat hakken, zorg wel dat er een stuk hout onder het botwerk ligt, anders sla je scherfjes uit de bijl. Is zonde en wordt ie bot van.
Wil je laten horen hoe dat bijltje bevalt als je het hebt,?  ik ga m ook halen, maar heb even andere prioriteiten  ::)
Ik heb de bijl al in huis! Vandaag ga ik een hakken. :biggrin2:  Ik laat weten hoe het gaat!
Door Benjy en Misty
#1337634
Nou, vandaag stond er eendenkarkas op het menu. De eend was nog lichtjes bevroren toen hij in 2 delen werd gehakt. Het bijltje mag blijven  :biggrin2: want hij heeft zijn werk goed gedaan en de jongens hebben gesmuld van hun eerste eendenkarkas. Blijf wel merken nog dat Benjy er toch wel wat moeite mee heeft om alles verwerkt te krijgen maar hij eet altijd ook de Smuldier vrij langzaam op. Zo'n bijltje zal voor hem dan ook wel goed van pas komen.  ::)
Door Mevroi Kruim
#1337668
Eddy en Benjy schreef: Nou, vandaag stond er eendenkarkas op het menu. De eend was nog lichtjes bevroren toen hij in 2 delen werd gehakt. Het bijltje mag blijven  :biggrin2: want hij heeft zijn werk goed gedaan en de jongens hebben gesmuld van hun eerste eendenkarkas. Blijf wel merken nog dat Benjy er toch wel wat moeite mee heeft om alles verwerkt te krijgen maar hij eet altijd ook de Smuldier vrij langzaam op. Zo'n bijltje zal voor hem dan ook wel goed van pas komen.   ::)
Wel uitleggen dat hi er voorzichtig mee moet zijn hoor  :o



:D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door