Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1284622
hoi hoi,

onze pups zijn ondertussen 16 dagen, drie maal daags geven we ze pupymelk bij zodat ze zeker niets te kort komen ;)
nu vroeg ik mij af vanaf wanneer de pups geitenmelk mochten, gewoon rauwe van bij de boer?

groetjes sofie
#1285419
Ik zou zelf niet teveel melk geven, tenzij mams niet genoeg melk geeft (maar dan zou ik dus puppy melk geven en geen rauwe geitenmelk). Haar melk is namelijk voedzamer en beter dan rauwe geitenmelk. Vanaf een week of 3/4 kun je natuurlijk wel melk bij gaan geven.
#1285449
Ik heb nog nooit puppy's bijgevoed. Tot de 3 weken alleen moedrmelk en als ze goed in gewicht aan komen tot ongeveer 4 weken. Ik begin dan de voeding langzaam op te bouwen dus puppy melk en daarna KVV (carnibest) gemengd en langzaam ga ik dit verder uitbereiden met barfvlees. Als de puppymelk op is ga ik vanaf de 4 weken geitenmelk toevoegen.

Pup die niet goed aankomt leg ik extra aan.

Heel veel succes.
#1286125
de moeder geeft niet zo veel melk als andere jaren, vandaar dat we de pups 3 maal daags een papflesje geven met pupymelk, er is echter een pupje dat blijkbaar niet tegen de pupymelk kan want dan krijgt deze diaree. Dus hem geven we geen pupymelk meer maar hij is toch heel wat lichter dan de andere, dus ik dacht hem dan geitenmelk bij te geven. Ik ga dat een keer proberen, eens kijken of zijn darmpjes daar tegen kunnen, als hij er ook diaree van krijgt dan zal het enkel moedermelk worden, als hij het wel verdraagt hebben we geluk en kan hij ook tutteren aan de fles
#1340779
Lizzy schreef: Ik zou zelf niet teveel melk geven, tenzij mams niet genoeg melk geeft (maar dan zou ik dus puppy melk geven en geen rauwe geitenmelk). Haar melk is namelijk voedzamer en beter dan rauwe geitenmelk. Vanaf een week of 3/4 kun je natuurlijk wel melk bij gaan geven.
Geiten en schapenmelk is het dichtsbijkomende van  honden en katten moedermelk.

Ik zou ook geen melk bijvoeren als de moeder genoeg heeft en vaak willen mensen vette pups dus worden ze gewoon overvoerd.

Vanaf 4 weken zou ik ook geen melk gaan bijgegeven maar zou ik langzaam aan met vast voer gaan beginnen.



Rauwe geiten of schapenmelk mag je eigenlijk al vanaf dag 1 geven



( we hebben het dan wel over geiten/schapenmelk van een geit of schaap die lammers heeft, niet een geit die al lang gemolken wordt voor consumptie )
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 19 aug 2009, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door