Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1279877
sylvi@ schreef: De konijnen/kippen enz. die ik verkoop worden meteen nadat ze gedood zijn op hoge temperatuur ingevroren (en dit gebeurt zeer snel), ook de dieren die voor All Animal gebruikt worden, worden meteen na het doden ingevroren.
Van All Animal zijn de producten na het vermalen getest en daar zitten geen schadelijke bacteriën of bv salmonella in.

Hoe het zit met het rottingsproces als de dieren pas na enige uren worden ingevroren met een normale vriezer weet ik niet.
Thanx Silvia voor je uitleg.

Ik begon te twijfelen omdat ik op het andere forum had gelezen dat ze bv zelf gevangen vis voor een aantal weken in de vriezer gooide en dat ze dat ook deden met gevonden prooidieren zoals konijn.
Maar helaas jij weet het ook niet
Door flin
#1279890
ulla schreef: Die prooidieren worden bij hele hoge temperaturen ingevroren.
Zo vernietig je verkeerde bacteriën.

ga je bij lage temperatuur invriezen dan kunnen bacterién overleven.

of het kwaad kan bij barf etende honden, vraag ik mij af. ;)
bacteriën gaan in de vries in slaap-toestand , dwz ze stoppen op dat moment met vermeerderen,( onafhankelijk van  hoeveel bacteriën er al zaten) word de temperatuur weer  hoger, beginnen ze weer te vermeerderen; doden gaat dmv verhitten

wat betreft gemalen vlees, dat zal sneller onderhevig zijn aan rotting/ bacteriën , dan niet gemalen; 't oppervlak is nml groter,; bacteriën hebben vocht, ideale temp en zuurstof nodig om optimaal te groeien

in 'n dood dier, wat al even langs de kant van de weg ligt (onder lekkere temperaturen) , zullen 'slechte' bacteriën heel snel de overhand nemen (en die zitten vooral in de darm) ...de 'goede' bacteriën worden niet meer aangevoerd, de 'slechte' vreten oa 't dier van binnenuit op

een gezonde hond of kat kan behoorlijk wat bacteriën verwerken, 't flink zure  maagzuur vernietigd veel, en daarnaast is de darm een stuk korter, zodat 't sneller uitgescheiden word....
Door flin
#1279892
*Nikki* schreef: Thanx Silvia voor je uitleg.

Ik begon te twijfelen omdat ik op het andere forum had gelezen dat ze bv zelf gevangen vis voor een aantal weken in de vriezer gooide en dat ze dat ook deden met gevonden prooidieren zoals konijn.
Maar helaas jij weet het ook niet
wurmen/eitjes kun je doodvriezen...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1280013
maar nu hebben jullie het over in het wild levende dieren. Deze (biologische) kippen hebben de hele dag op het erf gelopen.
In het verleden had ik wel eens eendkarkassen waar ook nog wel eens wat in zat wat leek op darm (??) en dit werd hier dus niet opgegeten.
Ook het (intacte) nijntje wat Didge met kerst "gevonden" heeft, heb ik 3 maanden in de vriezer laten bivakkeren, voor het hem te laten consumeren en is wel helemaal opgegaan.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1280301
De hele kippen die ik van GD heb gekocht zit nog alles in dus. Ivm Bacterieen zijn ze dus op hoge temperaturen ingevroren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door