Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door java
#1274253
Onze drie honden eten altijd buiten op het gras...gewoon 2 meter van elkaar. Ze maken hier nooit ruzie tijdens het eten. Ieder heeft zijn eigen bak en op is op. Hier blijft geen kruimel liggen, zelfs het grasveld wordt heel zorgvuldig afgelikt.

Hier is een duidelijk rangorde onder de honden, daarom hebben wij tijdens het eten (waarschijnlijk) nog nooit één schermutseling meegemaakt.

groetjes Will en haar doggy's
Door Anthraciet
#1274279
Hier is het heel verschillend, een aantal eet binnen en een paar nemen de grote dingen wel eens mee naara buiten.

Verder doe ik niet zo aan hygiene, het regelt zichzelf over het algemeen wel ;D
Wat de een niet oplikt, doet de ander wel en als het echt smerig wordt, haal ik er een doek overheen.

Ik doe ook nooit handschoenen aan, dat vind ik vreselijk werken, water en zeep is er goed voor 8)
Door *loes*
#1274281
Hier eten de honden binnen, een bak in de keuken in standaard andere bakje op de grond.
apart plankje en mes, handen goed wassen, als ik er aan denk handschoentjes aan, aanrecht afnemen met desifecterend middel.
Buiten zitten de vliegen er al op terwijl die nog kluift en dat vind ik erg goor.
Door Anthraciet
#1274285
Waarom neem je het aanrecht af met een desinfecterend middel?
Doe je dat ook als je je eigen eten bereid??



Wel leuk te zien dat er zoveel verschil in mensen zit ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1274294
[quote="Anthraciet"]
Waarom neem je het aanrecht af met een desinfecterend middel?
Doe je dat ook als je je eigen eten bereid??




Wel leuk te zien dat er zoveel verschil in mensen zit ;D
[/quote]

Minder, maar een krop sla of een speklap ziet er ook wat minder "bacteriëel" uit als een lap vuile pens die een dag ervoor nog in een koe zat:-X

Hier overigens wel handschoenen, niet zozeer voor de bacteriën, maar meer om de pens/zalmlucht tegen te gaan die ik ondanks 85 keer handenwassen bleef ruiken :-X

Verder eet alles binnen, verspreid door het huis en als er ergens een rommeltje van gemaakt wordt dan loop ik er met een mop achteraan.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1274306
Hier eet het hele spul buiten, behalve als het met bakken uit de hemel komt. Dan eten ze in de garage. Ik moet er tegenwoordig wel bij blijven, i.v.m. de onvoorspelbaarheid van de jongste. De andere drie konden altijd gerust "zonder" toezicht blijven en ik hoefde me nooit ergens zorgen over te maken. Blijven er kleine restjes liggen, dan ruimen de katten uit de buurt het spul ´s nachts wel op als de eksters, mussen en duiven dat overdag nog niet gedaan hebben  :D :D ;D ;D
Door Marije
#1274308
Ik maak het eten altijd klaar met handschoenen aan.
En ze eten buiten, kvv ook wel binnen maar het grotere werk buiten. Ajana wil ook nog wel eens haar eten mee nemen in Myra haar mand en het dan gaan begraven in het dekbed  :o
Myra eet het altijd op de deurmat op.
Door Juul
#1274413
Verder doe ik niet zo aan hygiene, het regelt zichzelf over het algemeen wel
Wat de een niet oplikt, doet de ander wel en als het echt smerig wordt, haal ik er een doek overheen.

Ik doe ook nooit handschoenen aan, dat vind ik vreselijk werken, water en zeep is er goed voor 
Hier idem, met dit verschil dat er maar 1 hond is. Die alles eigenlijk best goed in zijn bak laat liggen en alles heel goed schoon likt ;) Hij eet in de keuken, eens in de zoveel tijd gaat er een dweiltje doorheen.

Ik doe het aanrecht en handen af en toe wel af met een desinfecterend middel, vind ik toch een frisser idee, als ik na de pens of zo mijn eigen rauwkost sta te husselen ;)
Door sandrath
#1274722
;D ;D ;D.. ik ben wel blij dat jullie eigenlijk allemaal wel heel relaxed zijn over de hygiëne. Ik ben dat zelf ook, maar soms vraag ik me dan weleens af of dat eigenlijk geen kwaad kan. Zelf gebruik ik altijd een diepvrieszakje bij het snijden van pens, dat vind ik wel heftig ruiken (vooral 's morgens vroeg ::)).En als ik heb staan rotzooien op het aanrecht gebruik ik een chloordoekje. 

We zullen in de nieuwe tuin wel zoeken naar een geschikt plekje om te voeren, zodat we inderdaad makkelijk een emmer sop erover kunnen gooien. Da's wel de makkelijkste oplossing! Mijn vriend begon al over putjes maken en dat soort gedoe, maar dit is zeker zo eenvoudig! James heeft ook netjes geleerd om op dezelfde plaats te eten, dus dat moet straks ook lukken in de tuin  :).
Laatst gewijzigd door sandrath op vr 05 jun 2009, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bulldelicious
#1274754
onze bullen zitten overdag buiten, drie afsluitbare rennen  met elke nachthok en nog een mand met dekentjes in het het eten begint in staanders en wordt dan naar de mandjes gesleurd om op te peuzelen, eens ze gegeten hebben mogen ze samen in hun speelbos, maar tijdens het eten strikt gescheiden. Als het overdag vriest gaan ze niet buiten en eten ze in hun bench met een dekentje er over ander hangt heel de muur vo  :P
Ik doe hier alles zonder handschoenen aan, snij 1 keer op de maand als ik een verse lading vlees haal, zodat ik enkel maar hoef te ontdooien, na het versnijden desinfecteer ik het aanrecht. Ik ben dochter van een beenhouwer dus heb wel wat gezien vroeger dus vind er eigenlijk niets vies aan, okee pens stinkt wel maar handen wassen met een lekker bloemzeepje en tis weer weg  ;)
Laatst gewijzigd door bulldelicious op vr 05 jun 2009, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1274918
Hier wordt over t algemeen buiten gegeten. Mocht er iets achterblijven dan gaat er even een emmer water / sop overheen. Alleen als t heel erg regent of vriest mogen ze binnen eten en eten ze netjes in de keuken en haal ik een sopje over de vloer als ze klaar zijn.
Pens en zalm eten ze dan in de garage op een plastic zak die ik meteen na gebruik de container ingooi. Pens en zalm komen bij mijn t huis niet in.
Ik gebruik geen handschoenen, daar heb ik water en zeep voor en evt een metaalzeepje voor als ik pens of zalm aan mijn handen heb gekregen.
Laatst gewijzigd door sandrra op za 06 jun 2009, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1275258
ik heb alle tips niet gelezen, alleen je vraag zelf, maar ik heb een goedkoop tafellaken van plastic gekocht bij de Blokker en daar eten ze op, binnen en buiten.
Door *Natasja*
#1275566
Hier eten de honden in principe buiten. Alleen als het regent, of als het in de zomer heel warm is, dan eten ze binnen. Beau in de keuken op een oud dekbedovertrek, Benthe in de bijkeuken op de deurmat, waar ik dan een oud badlaken op leg. Na het eten gooi ik de kleden meteen in de wasmachine op een kort programma, eens in de zoveel tijd was ik de kleden op 90 graden.
Door rob w.
#1275641
mijn hunde eten in schuur, na eten ik schrob vloer schoon ob spuit.met water ik mach dat niet chemisch gutje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door