Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1270256
Bailey eet sinds een tijd boomschors. Soms knabbelt hij een van een grote stok af, maar vaak ook gewoon het schors wat op de grond ligt.
Vindt hij dit nu gewoon lekker, of komt hij iets tekort in zijn voeding?
Iemand een idee? :o
Door Lizzy
#1270317
Ik heb er hier ook hoor, die dol is op schors. Vooral dat beetje zachte verrotte schors. Dit is gewoon behoorlijk natuurlijk/normaal, dat honden dit eten. Tenzij het echt in extreem grote hoeveelheden is, dan zou het wat met gedrag te maken kunnen hebben, denk ik. Als je normaal vers/rauw voert en je voert voldoende afwisseling (en ook wat plantaardigheden), dan komt je hond niks te kort.
Gebruikersavatar
Door kira
#1270414
van welke boom is de schors? Beuk en vlier is heel gezond, de schors zeg maar, berk werkt pijnstillend.

Hier ook een schorseter, en aarde eter, ik maak me er nooit druk over, hou het tempo van lopen hoog zodat ze niet een kwartier staat te "weide".
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1270485
Oke, bedankt!
Ik had zelf ook al zo'n gevoel dat het niet echt kwaad kon, hij eet er ook niet echt veel van, een paar flinke happen, zeg maar.
Gras vindt hij trouwens ook heerlijk, 't is wat dat betreft een echte natuurhond..! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door