Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1460608
De dierenwinkel heeft ze vaak een beetje verstopt. Daar zul je dus naar moeten vragen. Hier heb ik een winkel die het niet heeft, maar wel wil bestellen.
De jumper (dierenwinkel) heeft ze wel, maar die liggen ook een beetje verstopt. Veel mensen vinden het niet zo'n prettig gezicht, zo'n zak dode kuikentjes.  :-\
Mijn kindjes weten al precies hoe het zit. Die zijn blij voor de kat als die zijn kuikentje krijgt.
#1464440
Dierenwinkel wil het wel bestellen maar dan moet ik het gelijk ophalen en kan alleen vanaf 3 kG.
Maarja weet niet of ze het lusten dus wil eigenlij keerst 2 losse eendagskuikens om te kijken of ze in de smaak vallen. (anders ook zo zonde van die 3 kg)

maar kan dus nergens aan 2 losse eendagskuikentjes komen :(
#1464489
mini schreef: maar kan dus nergens aan 2 losse eendagskuikentjes komen :(
Vraag het even in de Bar en zet er je woonplaats bij, dan is er vast wel iemand die je kan en wil helpen.
Als ik ze had dan kreeg je er zo 2 van me, maar ik heb nooit kuikentjes, veel te klein voor onze honden  :biggrin2:
#1464532
mini schreef: Dierenwinkel wil het wel bestellen maar dan moet ik het gelijk ophalen en kan alleen vanaf 3 kG.
Maarja weet niet of ze het lusten dus wil eigenlij keerst 2 losse eendagskuikens om te kijken of ze in de smaak vallen. (anders ook zo zonde van die 3 kg)

maar kan dus nergens aan 2 losse eendagskuikentjes komen :(
Als je in de buurt woont kun je van mij wel kuikentjes krijgen hoor.  :biggrin2:
Weet ik direct een winkel voor je.  ;)
#1464806
Ik koop van die diepvriesworstjes van Farmfood, zijn 110 gram en 9 stuks in een doosje.

Er zijn compleet versvlees en pensvlees compleet.

Op Farmfood staan verkoopadressen, nie tiedere dierenwinkel verkoopt het, zelf ben ik er erg tevreden over en mijn hondje ook, eet het tenminste met heel veel smaak op.

Ik had eerst ook Carnibest, maar ineens werd dit met veel minder smaak gegeten, soms helemaal niet, maar die lie tik net als hierboven al beschreven een uurtje of 2 ontdooien en sneed er dan plakken van, meestal 10 stuks en vroor die per stuk wee rin en haalde zo er uit wat ik nodig had per stuk.

Succes met zoeken verder voor je hondje.
#1464916
Ik ga zoveel mogelijk met mensen mee bestellen. Mijn hondje weegt 3 kilo en heeft dus ook maar weinig nodig. Mijn slager heeft nu 1 kilo kippennekken voor me en de poelier wil de nekken, lever, magen en hartjes ook per 1 kilo voor me bestellen. Verder, omdat kip niet zo gek veel voedingswaarde heeft begreep ik, loop ik dus gewoon te bedelen bij anderen. Zo heb ik vandaag bij iemand via internet een kilo parelhoen, een wilde eend en een kilo lams en geitenstrotjes gehaald. Kreeg er nog een half zakje kuikens bij voor nop. Nu loop ik nog te leuren om een lamspensje.
In Breukelen zit een slachthuis waar je kleinere hoeveelheden kunt krijgen, wist mijn man nog van de periode dat onze Argentijn Barf kreeg (hij kan tegen heel veel spul niet vandaar dat hij nu op KVV staat).
#1464961
@Anubis je zou voorlopig ook bv smuldier pens kunnen geven [bakjes van 400gr] en bij sommige dierenspeciaalzaken hebben ze soms zakken diepvriespens [hier bv bij de Jumper]

Ik doe t [met 2 katten] net als jij :af en toe meeliften met een bestelling en dat vul ik aan met kipdingen van de markt [ruggen, vleugels en orgaan] kwarteltjes ,een duifje en vis.
Lam, geit  en kalkoen zijn bij de islamiet enigszins betaalbaar, met een pondje kom ik alweer een heel eind  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door