Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1254504
Borke is wel kieskeurig, vis is een probleem behalve zalmkoppen, makreel en sardines soms wel en soms niet, dus die koop ik niet meer.
Testikels heeft hij een (principieel?) probleem mee.
Zuiglam van geit was hij niet dol op, maar eet hij uiteindelijk wel als ik doe alsof ik het wel/niet/wel af pak.
Verder is hij een luie eter, hij kauwt alles heel goed, maar eigenlijk is hem dat te veel werk. Misschien zou hij het liefste kvv krijgen, alhoewel hij dol is op lamsribben  ;)
Duif lust hij absoluut niet, hert idem.

Sofi is een vuilnisbak die tot nog toe alles eet, behalve fazant.
Ze heeft minder geprobeerd dan Borke, want ik koop in principe alleen zaken die beiden lusten en er blijft gelukkig genoeg over  ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#1255987
Duif heb ik nog nooit geprobeerd. Fazant bedankten ze ook alle 3 voor
Haas wordt wel gegeten, maar met lange tanden. Bindi kauwt er wel op, maar laat het daarna liggen .
Hertenier eten ze hier allemaal niet, en herten botten heb ik nog nooit gehad. Testen heb ik ook wel eens gegeven, maar  werd met enige tegenzin opgegeten
Wat ze wel krijgen en eten
Paard: spiervlees.
Kip  : alles behalve de kop en de loopvoeten
Rund  : spier, strot, nier, pens, lever , hart
zalm ; kop , karkas, spiervlees
eend  : nekken met kop ,  ruggen , hart, lever
konijn : lever, nier,  karkas en kopjes
kalkoen : nek, maag, hart, spier
sardien : helemaal
lam: kop, rib, spier, lever, long, testen, pens, strot
geit : zie lam
parelhoen : karkas
struisvogel : spier
hert : hart, spier
variatie genoeg lijkt me, daarom laat ik haas en en fazant  enz. voor wat het is
Laatst gewijzigd door nova op wo 13 mei 2009, 04:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door annielaumen
#1256101
Astrid eet geen duif met veren,schoongemaakt wel
Kabeljauwkop vindt ze ook niet te pruimen,de filet weer wel
Strotten ging in het begin ook niet al te goed
Heb ik ook een hele tijd niet gegeven
Nu eet ze die ook als het maar niet te vaak is
En voor de rest is ze een echte kliko
Door sandrath
#1256502
James lust bijna alles. Alleen moet hij altijd even wennen aan nieuwe dingen. Daar staat hij dan zuchtend en steunend naar te kijken, aan te trekken .. en dan komt hij je halen en moet je naast hem gaan staan en dan gaat hij uiteindelijk eten... Een tweede keer is dat toneelstuk voorbij en dan eet hij gewoon.

Wat hij vooral vies vindt is eigenlijk vel/vlies  :P Raar geval... dus als er een groot stuk vel zit aan bijvoorbeeld een eendenkarkas, dan vindt hij dat stukje vies. Ik heb nu grote problemen met hem met haas. Haasvlees eet hij wel, maar aan het karkas zaten de laatste keren nog vliesachtige stukken die leken op long of iets dergelijks... nou dat weigert hij te eten.  :o
Door java
#1256972
Onze Java lust alles, al wat er van voren in kan en achter uit kan wordt naar binnen geslokt. Zit het nog ingepakt géén probleem ze lust het met verpakking en al !!!

Haar dochter [Lady eet rustiger en lust ook alles.

Onze Belle eet goed maar zalm spuugt ze later weer uit. Belle is qua maag ook eerder van slag.

Het zijn hier goede eters en grote eters maar hier wordt dagelijks veel gewandeld en wekelijks flink gesport.

gr Will
Door Hertog
#1258840
Hertog eet geen long, geen hert en geen eend. Ook niet na vasten. Witvis vind hij wel lekker mits eerst door heel heet water afgespoeld ????? Wel kipkarkas, boekmaag, pens, hart, lever, nier, geit, schaap, zalm(kop), kalkoen en kopvlees. Ik kreeg een tip om nieuwe hapjes te "marineren" in penssap. Nog niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1259814
Ze kregen gisteren konijnenkop ,was niet echt een succes.

Ik moest het in hele kleine stukjes hakken en Donder gaf daarna alles weer terug,dus dat wordt van het menu geschrapt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1273471
Hier eten ze tot nu toe alles (al moet ik sommige stukken wat kleiner hakken voor de 'mini'  hier, oa. zalmkop)
oja en kabeljauwkop vonden ze niet zo'n succes, natuurlijke reactie was erin gaan rollen  :P
Door wendy71
#1296003
Vis willen ze hier écht niet helaas.
Vaak geprobeerd maar ze laten het standaard liggen , ook als ik het meerdere keren aanbied.
Van wild zijn ze ook niet echt wild, dat gaat vaak met lange tanden.
Uiteindelijk word het toch gegeten, maar niet van harte.
Door Hertog
#1300411
Hertog eet geen wild. Geen hert en eend dus. Witvis als ik flink aandring.
Wat hij niet lust wordt weggehaald en een 2e x aangeboden meestal de volgende dag. De witvis wordt gegeten als het (heel) heet is afgespoeld of "gemarineerd" is in penssap of kipbouillon.  :D Verwent nest die hond van mij. Hert en eend wordt onder geen beding gegeten. Dan heeft hij liever honger. Wel kwijlen en aflikken maar eten ho maar. Dit, en de witvis koop ik dan gewoon niet meer. Er blijft genoeg over. Zalm vind hij prima en haring ook.
Hertog
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door