Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1218093
Rovanna schreef: En niet iedereen die op Barfplaats zit, stelt zelf samen. :D
Ja nee, daar had ik natuurlijk al rekening mee gehouden en eerst gekeken naar de poll "hoe eten onze honden".
Door ands
#1218556
Maar anders hebt ge ook.  Kwam op wandeling een man met een labrador tegen.  Hij is al 11 jaar madam.  Ik wou dat mijn hond (flatcoated retriever) ook zou oud wordt.  Zolang ge niet van die vuile commerciele brokken geeft komt dat wel in orde was zijn antwoord.  Ik geef mijn hond al jaren paardenstoofvlees.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1218613
ands schreef: Maar anders hebt ge ook.  Kwam op wandeling een man met een labrador tegen.  Hij is al 11 jaar madam.  Ik wou dat mijn hond (flatcoated retriever) ook zou oud wordt.  Zolang ge niet van die vuile commerciele brokken geeft komt dat wel in orde was zijn antwoord.  Ik geef mijn hond al jaren paardenstoofvlees.
Als je alleen paardenstoofvlees voert, dan kun je denk ik beter brokken geven.  :-\
Door Guappo
#1220999
Lizzy schreef: Nee, ik denk dat het er meer zijn hoor. Niet iedereen die zelf samenstelt zit op Barfplaats!
En ik denk zelfs nog meer, ik alleen heb al 9 barfende honden  ;D
Door Antonia
#1221233
koekje schreef: het is wel zo dat menig kat een stuk moeilijker over te zetten is op vers. volgens mij worden er in kattenbrok en -blik veel meer smaakstoffen gedaan dan in hondenmeuk. dus is de kat ook meer verslaafd. en katten zijn bijzonder eigenwijs.
maar ik ben van menig dat iedere kat op een vorm van vers (of dit nu barf of kvv of alleen prooidiertjes) over te zetten valt. het kost alleen wel meer moeite en doorzettingsvermogen.
Ik zou willen dat ik die mening met je kon delen. Ik heb zes katten waarvoor er drie rauw eten (deels kvv/deels zelf samengesteld) en drie echt alleen maar brokken en kuipjes eten (en dan ook nog alleen maar van specifieke merken). Ik ben echt niet iemand die zich ergens makkelijk van af maakt en die snel opgeeft. De drie je-weet-wel-dames zijn hardnekking, bijna 12 en 13 jaar oud en ze verdommen het om rauw te eten. Ze vallen liever om van de honger!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1221414
eten ze wel gekookte kipfileetjes in stukjes? zoja, dat geven en de fileetjes steeds minder diep koken en uiteindelijk helemaal rauw geven. eten ze dat ook niet, kleine stukjes gekookte kipfilet mengen met natvoer (dat eten ze wel en dat is ook gekookt) en natvoer afbouwen en kipfilet opvoeren en deze uiteindelijk ook rauw geven.

ik heb ook eerst geprobeerd poet van 13 aan de cb te zetten. ze wilde het echt niet.
totdat ik er achter kwam dat ze cb niet te kanen vindt, maar zelf samengesteld wel.
Door moniqueo
#1221648
Heb hier ook 1 poes die rauw eten vertikt. Geen kipfilet,tartaar,zalm uit blik of rauw,kvv van alles al geprobeerd maar noppes. Gekookt
ongekookt ze wilt alleen brokjes en ook van een bepaald merk. ::)
Door Lizzy
#1221658
Antonia schreef: Ik zou willen dat ik die mening met je kon delen. Ik heb zes katten waarvoor er drie rauw eten (deels kvv/deels zelf samengesteld) en drie echt alleen maar brokken en kuipjes eten (en dan ook nog alleen maar van specifieke merken). Ik ben echt niet iemand die zich ergens makkelijk van af maakt en die snel opgeeft. De drie je-weet-wel-dames zijn hardnekking, bijna 12 en 13 jaar oud en ze verdommen het om rauw te eten. Ze vallen liever om van de honger!
Ik had er hier ook zo een. Die ging liever dood dan dat ze vers at. Tot ze nier problemen kreeg. Toen dacht die muts ineens "ik geloof dat ik maar beter dit kan eten, anders ben ik er zo geweest". En vervolgens heeft ze nog jaren goed op vers geleefd. Eigenwijze krengen, katten >:(. Mocht ik ooit nog een kat nemen: dan alleen een die vers afgespeend is! Dat gelazer met ze over schakelen als ze die gore smaakstoffen gewend zijn >:(
Door Henkje
#1221676
Mijn opvangkat wordt nu ook op rauw gezet.
Mijn god, ik moet wel weer wennen hoor! Hij eet dus niets, alleen Whiskasbrokken. Natvoer lust ie niet, kattenmelk ook niet... zucht...
Ik heb nu een ranzig CB prutje gemaakt en kan het nergens neerzetten omdat mijn eigen katten dit dus wel goddelijk vinden...

Bolle (hij is echt heel dik) eet nu alleen boven. Het liefst eet hij dus niets meer... Zijn toekomstige baasje ga ik dus echt wel overtuigen om rauw te gaan voeren... anders heb ik al deze hel voor noppes doorstaan... Als ik hem al zo ver krijg...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1221686
ot moest ook niets, behalve chemische brokjes. ik kwam er later achter dat ze wel heel graag kattenmelk lustte.
ik heb een beetje tartaar op mn vinger gedaan en ot in de houdgreep genomen en het ini haar bekje gesmeerd. ze proefde ervan en vond het lekker. sindsdien at ze heel graag tartaar en heb ik dat als smeermiddel kunnen gebruiken.
poet wilde ook niet, totdat ze vreselijk ziek en zielig was en met een kap rondliep vanwege gaten onder haar kin van de jeuk van voedselallergie. poet had honger, want met een kap kan je niet normaal eten.
ik heb haar rauwe dingen uit de hand gevoerd en sindsdien eet ze alles wat ik haar voorzet. zelfs rauwe vis, terwijl mn moeder altijd zei dat poet echt geen vis lustte.

bij sien is het zo makkelijk geweest, dus ik was ook een beetje verwend.
maar ik denk dat het met veel moeite (en de juiste manier voor de kat in kwestie) wel mogelijk moet zijn.

ot is trouwens ook relatief makkelijk te pillen. eerst pilletje onder dwang en in de houdgreep er in proppen, dan een snoepje. binnen 2x heeft ze het door dat ze als ze het pilletje goed heeft opgegeten, ze daarna een snoepje krijgt.
misschien kan je zoiets ook met vers proberen. eerst een klein beetje (bolletje gemalen spul of heel klein lapje) vlees en dan als beloning een snoepje (of chemisch brokje) er achteraan.
Door Antonia
#1222093
Ik zal je besparen wat ik allemaal geprobeerd heb en nog steeds probeer (want ik ben en blijf een volhouder), uiteenlopend van verleiden tot proberen voor de gek te houden en zelfs onder dwang (als ze al dagen niets hadden gegeten. Het enige resultaat: een gevecht waarbij de dames zich met hun nagels uitleven op mijn armen en handen  :-\.
Ik hoop dat het me ooit nog gaat lukken, maar mijn drie dames intussen kennend dan heb ik daar zo mijn twijfels bij.
Door Henkje
#1222608
Bolle eet dus boven en mag de kamer na een uur pas weer af.
Vandaag had mijn vriend zich verslapen en heeft ie hem pas 4 uur later vrijgelaten. Maar mijn CB-creatie was wel op :)
Volgens mij komt het dus wel goed!
Door Borke
#1223037
Het is wel mijn ervaring dat al onze (toen) 6 katten jong en oud met veel geduld en geprobeer over te zetten waren op vers i.p.v. brok en geloof me het is niet gemakkelijk geweest.
Onze katten lopen echter niet vrij buiten, dus wij zijn de enige leverancier van eten - of ze moeten zelf in de afgezette tuin een muis vangen en die opeten, maar dat is ook vers...

Realiteit is echter dat de meeste katten vrij buiten lopen en als de eigenaar ze dan geen brok geeft maar alleen vers, dan bietsen ze wel brokjes bij de buren.
Dan wordt het volgens mij een stuk lastiger om ze over te zetten...
Door sandrath
#1259501
Onze da was fel tegenstander van vlees. 'dan groeit hij te snel, krijgt niet alles binnen.. blabla'. Zijn toch vers gaan geven en als we er nu zijn, dan kan ze er niet over uit hoe super hij er uit ziet. Mooie glanzende vacht, mooi ontwikkeld! Echt leuk, stiekem  ;)!!

Mijn vriend heeft die neiging tot evangeliseren ook nog wel, vooral als we mensen spreken die maar klagen over de gezondheid van hun hond... Ik moet zeggen dat ik het vaak ook wel te vermoeiend vind. Als ze er naar vragen leg ik het  uiteraard wel uit en dan merk je wel of mensen er "open" voor staan of niet. 

Heb nog eens een leuk gesprek gevoerd met mijn pa. Die had heel vroeger Engelse bullen. Toen wij net onze James hadden, vroeg ik hem weleens wat hij zijn honden vroeger voerde en hij zei dat hij in elk geval nooooit brokken gaf. Al die gemodificeerde rotzooi en afval die ze erin proppen... nee hij stelde ook zelf samen (volgens mij iets minder trouw met schemaatjes zoals ik angsthaas), maar ik vond het zo super leuk om te horen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door