Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MIDO
#1202182
Hallo

Bedankt voor jullie snelle reacties
Nu ik hier toch ben >>>>graag wat tips .

Wat kan ik mijn pup het beste geven om het barfen aan te leren
Ik dacht zelf van een botmix en wat slap spul zoals eende/kippenekken
Naast zijn dagelijkse KVV

MvG
Ben
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1202193
Laat die botmix maar weg, daar leert ie niets van ;). Maar die kippennekken en eendennekken is wel een goed plan! Daarna eens een kippenvleugeltje, of karkas. Of een half haantje of een hele afhankelijk van de grote van je hond, daarna haaskarkas, parelhoenkarkas, konijn etc. Een zalmkop krijgen pups ook al snel makkelijk weg en is ook een mooie aanvulling op kvv.
Door willzo
#1202937
Bowie schrokt in de keuken zijn barfhapje op, van de week al de heimlich? greep op hem uitgeprobeerd, hij stikte bijna in een kippennekje. :-\
En Floyd eet buiten, hij eet zijn kippennekjes graag op het gras op, in alle rust. Weer of geen weer het maakt hem niks uit om buiten te eten zijn vacht is dik zat.
Door Fynn
#1203048
In principe eten ze buiten ze zijn met ze'n 3en en ik wil toch wat afstand onderling tijdens het eten.
Maar is het echt beesteweer zoals vandaag eten ze in de bijkeuken.
Ik heb geen afdakje buiten dus in de regen eten vind ik zielig.
Ik dweil daarna de bijkeuken en klaar is kees  ;)

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani.
Door Suri&Bohdi
#1203064
hier eten als het effe kan ook buiten, bij regen heb ik zo'n plastic tafel laken die je per strekkende
meter bij de blokker kunt kopen,na afloop doekje erover en klaar..

Ik ben ook begonnen met de kippenekken en vleugels later ook de eende nekken en allerlei verschillende karkassen..
Hoe de botmix eruit ziet en hoe dat werkt weet ik niet...
Door Hertog
#1203379
Toen ik begon met barf geven heb ik Hertog eens een zalmkop in de woonkamer gegeven..............We hebben de hele avond in de lucht gezeten. Nu lust ik ook graag zalm maar dit was echt teveel van het goede. Ik heb een stenen vloer en geef meestal gewoon eten in de kamer. Hij zoekt met de "prooi" zijn "plaats" op en veegt na afloop de vloer zorgvuldig aan. Pens en zalm worden in de tuin gegeven. Goed de weerberichten in de gaten houden en daar het voedingsschema op aanpassen.
Door Chubby
#1203865
De hond eet haar orgaan en spiervlees uit haar bak, het bottenwerk eet ze in haar mand. Twee keer per week dekentje verschonen is oke, ze ruimt zelf al veel op.

De katten eten hun orgaan en spiervlees op onze eettafel van een bord, doekje erover na afloop en klaar. Het botwerk is lastiger, want daar slepen ze mee. Heb de gang en bijkeuken al geprobeerd, maar dat vind die nakert te koud en dan eet hij dus niet..

De bijkeuken moet nog worden verbouwd tot hond- en kattenverblijf. Dan komt er een stevige radiator en zal het wel beter toeven worden voor de katzels. De hond wil ik straks richting tuin bonjouren. Het is nog ff wennen allemaal sinds de verhuizing..
Door Nyncke
#1203871
Mambo in de tuin ( anders pikt ie het eten weg van iedereen. )

Doortje, Binkie en Salsa op de koelkast. Die verdelen zelf hun eten zonder gevecht, als ze genoeg hebben laten ze het staan.

Barrik in de huiskamer.
Die loopt als een vrolijke pup van bakje naar bakje, dat gaat een keer fout.

Cadiz op de gang, als die Barrik ziet dan gaat hij vreselijk schrokken en die pikt ook alles wat los en vast zit.
De knaag-dingen krijgt hij buiten en dan gaat Mambo ook in de huiskamer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door