Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#1192296
Ik heb overlaatst de eerste Dogshapebestelling gehad, en alles gewoon in kilo's de vriezer in gestoken.
Bevalt ons veel meer dat een hele avond (met 2 hijgende honden ::)) en een vermoeid rothumeur alles in porties te verdelen!
#1192520
Iris73 schreef: Ik heb altijd geleerd dat je ingevroren vlees na ontdooien niet meer kunt invriezen, dat het niet alleen ten koste van de kwaliteit van het vlees gaat, maar dat het zelfs schadelijk kan zijn (bacterieën). Ik heb dus wel overwogen om bij Herby te bestellen, maar twijfel, omdat het meeste als een klomp aaneengevroren vlees geleverd wordt (nagevraagd bij Herby).
Ik twijfel dus of het wel gezond zou zijn voor de honden om twee keer ontdooid vlees te voeren, zeker als ik dat regelmatig zou doen.  :-\
Moet je eens kijken hoe het bij de supermarkt gaat. Daar wordt ook bevroren vlees ontdooid en in de schappen gelegd en thuis vries je het ook weer in.... Zo wordt het dus ook 2x ontdooid.
Gebruikersavatar
Door nova
#1192521
Iris73 schreef: Geen van mijn honden (en ik heb al mijn hele bijna 36-jarige leven honden) heeft tot dusver aan kadavers ge(vr)eten.

Weet je wel zeker dat je echte honden hebt gehad ? ;D ;D.
Ik heb ook al 35 jaar honden, en nog geen ertussen gehad die nooit aan wat gevreten heeft wat in staat van ontbinding was. Ze hebben het altijd overleeft. ::)

@ yuki;
Ik mik ook alles meteen in de vrieskist als wordt geleverd. Alleen een hele pens  maak ik eerst kilo-verpakkingen van.
Verder hebben mijn honden ong een kilo per dag nodig, dus dat komt al goed uit.
Ook gooi ik wel eens wat met een harde smak op de vloer, karkassen breken dan makkelijk los van elkaar. ::) haas- parelhoen- en konijn karkas is hier heel geschikt voor.
Orgaan pakken laat ik eerst wat dooien , deel het in porties en doe het terug in de vriezer.
En doorgaans: hoe meer het stinkt, hoe lekkerder de honden het vinden. "Adellijk "zoals dat deftig genoemd wordt  ;D ;D.
Hoort zich aan alsof het peperduur is  ::) ::)
Laatst gewijzigd door nova op zo 01 mar 2009, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther11
#1199372
In het begin stond ik ook de bestelling te verdelen in porties ik deed dat zelfs iedere week. Nu haal ik eruit wat ik nodig heb laat het ondooien, verdeel net en gooi de rest terug in de vriezer.
Door Suri&Bohdi
#1199464
ik haal het ook per kilo eruit, maar moet wel zeggen dat ik die dan in ene keer ook geef,krijgen ze s'morgens gewoon minder kvv..
een grote schroeven draaier is trouwens ook heel makkelijk om de karkassen en eende nekken van elkaar te scheiden..
pas wel op voor je handen mocht je uitschieten.. ;D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1205418
Zo, was ik zo blij met onze eerste Barfbestelling bij Herby.....krijg ik nu toch een beetje twijfels.... ???
Hier lees ik altijd; als je zelf samenstelt weet je tenminste wat je geeft. Leek mij een plausibel argument.
Gisteren wild gegeven, vanmorgen kippen nekken...pak de bak op en hoor iets rammelen in de bak...ligt er een klein kogeltje in!!!  :-X  :-X
Dacht ik toch te weten wat ik gaf..... :-\  :(
#1205453
sumic schreef: een kogeltje?? daar zou ik toch even Herby voor bellen...! jeetje ik durf mijn wild vlees bijna niet meer te geven.. eerst maar eens goed onderzoeken  :-\
Hier ook af en toe een kogeltje, maar dat laten ze altijd liggen.
#1205464
marsieyenna schreef: Hier ook af en toe een kogeltje, maar dat laten ze altijd liggen.
Dat weet je toch niet, of ze dat altijd laten liggen?? Ik denk dat je er af en toe wat vindt en dat er dus net zo hard af en toe kogeltjes naar binnen gaan....het zal er wel weer uitkomen, maar gezond lijkt het me niet!!
#1205473
Vooral in haas zitten nog wel eens kogeltjes, en op de een of andere manier laten ze ze vaak in de bak liggen.
Het kan geen kwaad als ze het toch op eten, want het komt er inderdaad vanzelf wel weer uit.
Vroeger bevatten die dingen vaak lood, maar tegenwoordig niet meer, dus het kan geen kwaad!
Door kojak
#1205482
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door