Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#1178582
ridgeweiler schreef: ....mmar als er losse veren in de tuin liggen van als ik een levende kip heb laten lopen laten ze die wel liggen dus om het lekkere doen ze het nie..
maar zou het kwaad kunnen?
:o
Ik zeg maar niks.... :-X
Door pallas
#1178592
ik zou me er ook zeker niet lekker bij voelen als mijn honden aan "zelf bediening" zouden doen :-\

Wat ze eten krijgen ze van mij, ze halen het niet zelf van het veld af of pakken een loslopende kip. Vind ik ook gewoon niet kunnen!

Moet er niet aan denken als ze op het idee komen om achter een kudde schapen aan te gaan :-X :-X :-X

"Puur natuur" gaat wel bij mij tot zover en niet verder!
Door kojak
#1178606
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nelis2
#1178623
ik denk dat mijn honden een kip sneller en pijnlozer doden als hoe ze ze afmaken aan de band bij het abbatoir en bovendien gaan ze nooit zonder toestemming achter beesten aan, ze komen de vangst eerst bij de baas brengen  en mogen het pas eten als we weer thuis zijn. schapen hebben ze vandaag nog bij gelopen die zien ze meer als wollige speelkameraadjes en doen ze dus ook niks behalve een beetje pesten hoef je niet bang voor te zijn als je ze er tijdens de opvoeding voldoende kennis mee laat maken
bovendien genietten ze van een verse prooi honderd keer meer als een ingevroren beest en waarom is een kat die muizen en vogels vangt gewoon en bij een hond zou je er wakker van moetten liggen?
ik niet...
Door nelis2
#1178633
en onze buurman waar we regelmatig komen heeft toevalig 2 chihuahua's dus daar ben ik nie zo bang voor dat ze zo iets zouden doen ze kunnen trouwens met de meeste andere honden wel goed..
Door sandrra
#1178859
Persoonlijk zou ik liever niet mijn honden op hun eigen eten laten jagen. (volgens mij is Khami daar ook te stom voor aan gezien die alles liever hapklaar krijgt)
Maar goed hele prooidieren voer ik (nog) niet. Binnenkort wel konijn zonder jasje...Ik ben benieuwd hoe ze t vindt. ( er eet er maar eentje konijn)
Door tieneke
#1178881
Angelique schreef: Ja hoor...zat. (en ik hoor er op de hele sardien na niet bij ;D)
;D ;D ach je probeert het in ieder geval  :P
Door robbiekomvoor
#1178914
ridgeweiler schreef: ik denk dat mijn honden een kip sneller en pijnlozer doden als hoe ze ze afmaken aan de band bij het abbatoir en bovendien gaan ze nooit zonder toestemming achter beesten aan, ze komen de vangst eerst bij de baas brengen  en mogen het pas eten als we weer thuis zijn. schapen hebben ze vandaag nog bij gelopen die zien ze meer als wollige speelkameraadjes en doen ze dus ook niks behalve een beetje pesten hoef je niet bang voor te zijn als je ze er tijdens de opvoeding voldoende kennis mee laat maken
bovendien genietten ze van een verse prooi honderd keer meer als een ingevroren beest en waarom is een kat die muizen en vogels vangt gewoon en bij een hond zou je er wakker van moetten liggen?
ik niet...
      en wat voer je als er geen prooi in de buurt is?
Door Laura2004
#1178990
ridgeweiler schreef: bovendien genietten ze van een verse prooi honderd keer meer als een ingevroren beest en waarom is een kat die muizen en vogels vangt gewoon en bij een hond zou je er wakker van moetten liggen?ik niet...
Een hond kan meer schade aanrichten dan een kat, een grote hond kan flinke schade aanrichten bij grote dieren, mensen en kinderen  ;) En daarbij is het in NL gewoon niet toegestaan dat honden zomaar kippen en andere dieren doden. De natuur, die al niet goed in balans is dankzij de mens, raakt nog meer uit balans als mensen hun honden gewoon laten jagen......

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een hond die dus blijkbaar zelf mag jagen en doden nooit een vergissing zal maken en nooit een dier zal doden die eigenlijk niet gedood had moeten/mogen worden.

En ook vraag ik me af of het wel zo is dat de dood van deze dieren minder pijnlijk is dan in een abbatoir.....
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 14 feb 2009, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1178991
Ik moet er overigens bij zeggen dat ik het dus ook niet eens ben met het feit dat katten zomaar allerlei dieren doden, laatst heb ik een documentaire gezien waaruit bleek dat in delen van de VS vogels met uitsterven bedreigd worden door de grote hoeveelheid katten die daar vrij rondlopen en allerlei vogels doden, vaak niet eens om ze op te eten, want ze hebben thuis een bak brokken staan.....
Door Laura2004
#1178993
En ik vind het in deze discussie onzin om dit soort gedrag te rechtvaardigen door het te vergelijken met de bio-industrie. De bio-industrie is heel erg, dus mogen mijn honden lekker op dieren in de natuur jagen, want dat is minder zielig dan die dieren in de bio-industrie....
Door pallas
#1178999
ridgeweiler schreef: ik denk dat mijn honden een kip sneller en pijnlozer doden als hoe ze ze afmaken aan de band bij het abbatoir en bovendien gaan ze nooit zonder toestemming achter beesten aan, ze komen de vangst eerst bij de baas brengen  en mogen het pas eten als we weer thuis zijn. schapen hebben ze vandaag nog bij gelopen die zien ze meer als wollige speelkameraadjes en doen ze dus ook niks behalve een beetje pesten hoef je niet bang voor te zijn als je ze er tijdens de opvoeding voldoende kennis mee laat maken
bovendien genietten ze van een verse prooi honderd keer meer als een ingevroren beest en waarom is een kat die muizen en vogels vangt gewoon en bij een hond zou je er wakker van moetten liggen?
ik niet...
Als je je honden zo goed onder controle hebt zou dit dus ook niet hoeven hè.
Wat een ander "alleen maar pesten "noemt kost een schapenhouder som wel heel wat lammeren.
Verder vind ik je argument voor de bio slachterij maar een zwakke om je honden toch te laten jagen.
Honden met katten vergelijken is  trouwens net als appels met peren vergelijken.

Maar eigenlijk zijn we al weer veel te ver off topic.
Als je mensen zoek die vaak of hun hele menu vullen met hele prooidieren zijn en nog wel andere fora, misschien daar eens je vraag neer zetten?
Door nelis2
#1179046
mijn honden kosten de schapen houder helemaal niks denk ook niet dat hij het dan goed zou vinden dat ik tussen zijn schapen zou lopen met de honden wat dus wel het geval is..
en nogmaals mijn honden gaan nergens achteraan zonder mijn toestemming
ze gaan zelfs niet verderals 5 meter uit de buurt wanneer ze los lopen..al lopen er 100 eenden als ik mijn toesteming niet geef gaan ze niet
en ze gaan pas na toestemming met andere honden spelen katten ed hebben ze nog nooit lastig gevallen
en doden van de prooi is binnen 1 seconde gebeurt waarna ze de prooi bij mij brengen en als we weer thuis zijn mogen ze ervan eten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door