Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door trix
#1175111
2 v.m. honden eten geen vis. is dat te vervangen?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1175193
hier zijn ze vorig jaar ook gestopt met vis eten. Vele capriolen uitgehaald om ze aan het vis eten te houden, maar nada....niets!
Ik ben er mee gestopt. Er zijn meer honden die geen vis eten/lusten, en ik zou er geen probleem van maken.
Hier krijgen ze nu af en toe een visoliecapsule, en de zalmmix van Herby eten ze wel en dat krijgen ze ook af en toe. Maar vis heb ik verder uit het menu geschrapt ;)
Door Lizzy
#1175215
trix schreef: niemand?
Ja gut, midden in de nacht is het niet zo druk he, in deze categorie....

Je kunt blikjes vis proberen. Zalm, makreel, sardien, haring. Bijvoorkeur niet in zonnebloemolie maar in olijfolie of water. De meeste honden vinden dat wel lekker. Tonijn bevat wat meer kwik en kun je beter niet te vaak geven. Het bevat ook niet zoveel omega 3 als vettere vissoorten. Als ze dat ook niet lusten: indien mogelijk veel vlees van echt wild voeren. En gepureerde bladgroente, rauwe/gemalen noten, zeewier/spirulina/chlorella en als dat niet genoeg is om balans te brengen tussen omega 3 en omega 6: dan kun je ook visolie capsules geven.
Door Tanna
#1175469
Ik stoom een stukje zalm even in de magnetron, met een beetje olijfolie en oregano ::), en dat gaat er goed in, zelfs het vel.
Door spickenstef
#1175710
spickel eet hier dus ook geen verse vis maar de blikjes gaan er zo in hoor daar heeft ze geen probleem mee verder doe ik nog levertraan bij haar voeding en visoliecapsules en hier doet ze het prima op . Ik neem ook altijd blikjes met olijfolie
Door sandrra
#1176401
Hier eten ze liever geen vis. Khami eet wel zalmkarkassen met kop en
Haring gaat er soms ook nog wel in, maar ja dat is zo zout.
Maar sinds gisteren weet ik dat Mazoe wel de gemalen zalm van Herby lust, wat een tuttebel hè Oh ja en als ik gerookte makreel heb moet ik echt oppassen want dat vreten ze dan weer wel :-\ ::)
Ik geef dus 1 x per week een zalmkop/karkas en verder 1 a 2 x per week een scheutje levertraan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door