Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1160823
Ik zou ook geen totale maaltijd van alleen orgaan geven.
Je kan de lever of ander orgaan heel even koken zodat 't glibber er van af is.
Dat dan 4-7 x per week in kleiner hoeveelheid door andere voer doen.
Door Fynn
#1160872
Ik geef ze hier geen grote orgaan maaltijd want dan raken ze aan de dunne.
Dus ik verdeel het in 3x een beetje bij een bot/vlees maaltijd.
Groente vinden ze heerlijk gelukkig dat eten ze ook nog zonder vlees erbij als het moet.

Maar een paar dagen kvv is toch ook niet erg.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door tieneke
#1161171
Eef+doggies schreef: Lust ie ook geen pens?

Ik geef hier pens wel als 1 maaltijd, de rest van het orgaanvlees geef ik samen met vleesbot.
Hier geef ik pens ook als 1 maaltijd en nooit dunne ontlasting.
Door Borke
#1161174
Ik geef 1 dag per week orgaan en soms op een tweede dag nog een beetje lever naast vleesbot, 1 of 2 dagen spiervlees en de rest vleesbot. Ze zijn hier dol op orgaan en het geeft nooit problemen met de ontlasting!

Groente wil Borke niet eten en dat heb ik opgegeven bij hem, Sofi eet geen vis en krijgt visolie en Borke voor het gemak dan ook meteen. Borke is dol op zalmkoppen.
Sofi eet graag groente, maar krijgt het niet iedere week. Ik geef haar dan wat gekookte groent of groentensoep en dat vindt ze heerlijk, liever gekookt dan helemaal niets. Rauw en gepureerd is natuurlijk beter.
De laatste tijd ben ik echter zo druk met mijn eigen dieet, dat haar groentemix er wat bij ingeschoten is.

Misschien is dat wat bij Dian ook speelt?
Overigens, lever wilden ze hier nooit eten, totdat ik biologische lever gaf. Dus de kwaliteit van het orgaanvlees kan ook bepalend zijn!
Door *Natasja*
#1161182
Benthe eet ook geen orgaanvlees in BARF-vorm. Gebakken, gekookt, gemalen: alles heb ik geprobeerd. Ik kreeg toen de tip van Lizzy om haar als orgaanvlees de Rodi Pens & Hart te geven, dit is een KVV die alleen orgaanvlees bevat, en dan diverse soorten (ik meen pens, hart, nier en lever). Dit eet ze graag, en zo krijgt ze toch haar orgaanvlees binnen. Tussendoor heb ik het nog weleens geprobeerd met kippehartjes oid, maar die tuft ze net zo hard weer uit  :P
Door hetty2
#1161206
Hier geef ik 3 keer per week orgaan. Het gaat nooit echt van harte, behalve dan de pens natuurlijk. Wat ik vaak doe is sowieso s avonds pas voeren, dan is ze lekker hongerig... Vervolgens krijgt ze eerst het orgaan, dat knip ik dan in stukjes. Omdat ze hongerig is eet ze dan lekker het orgaan op. Daarna krijgt ze pas een lekker stuk vleesbot!
Door Huskymeisje
#1161246
*Natasja* schreef: Benthe eet ook geen orgaanvlees in BARF-vorm. Gebakken, gekookt, gemalen: alles heb ik geprobeerd. Ik kreeg toen de tip van Lizzy om haar als orgaanvlees de Rodi Pens & Hart te geven, dit is een KVV die alleen orgaanvlees bevat, en dan diverse soorten (ik meen pens, hart, nier en lever). Dit eet ze graag, en zo krijgt ze toch haar orgaanvlees binnen. Tussendoor heb ik het nog weleens geprobeerd met kippehartjes oid, maar die tuft ze net zo hard weer uit  :P
dat vind ik een super idee. het is hier ook elke keer hangen en wurgen met orgaan. Dit ga ik ook proberen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1161729
Hier gelukkig no probs met orgaan.
Lamshart doen ze een moord voor, kippenhartjes en maagjes idem, pens  wordt zeer gewaardeerd, en een verse runderlever van het slachthuis werd werkelijk overheerlijk gevonden door alle 3 mn honden. Ik had de lever alleen in hapklare blokken gesneden.
Ook long gaat hier goed erin. Konijneniertjes en wat rundernier ook schoon op.
Daarnaast krijgen ze wel eens een lamskop , of een zalmkop , en dat gaat er ook goed in , zit ook orgaan bij  :) :)
Heb ook eens kalkoenmaagjes gegeven, ook goed op gegaan, maar das zo prijzig :-\, dat doe ik niet meer ::)
Dus voldoende orgaan hier.
Eigenlijk het enige van orgaan wat niet zo goed gaat dat is schapenpens, ik denk dat ik ze op de droogmachine ga leggen
Door Red_Hunter
#1161828
Hier werkt het wel om het heeeeel klein te snijden. Flynn houdt ineens niet meer van lever. Eerst heb ik het een tijdje gebakken maar dacht daar altijd te laat en dan moesten ze wer wachten tot het afgekoeld was. Biologische lever was helaas ook niet gelukt, dus nu snij ik het heel klein en doe er een beetje olie bij, hup door de rest van de maaltijd en het gaat schoon op.
Nu begint hij tegenwoordig ook al te mutsen met nier, hij houdt gewoon niet van glibberig eten denk ik.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door