Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frenkie
#1136377
Nou, vandaag voor het eerst een beginners maaltijd gegeven aan de hondjes :) Om wat te wennen had ik kippenekken en wat lams afsnijsels gegeven. Wieke slikte de eerste nek in een keer door maar bij de 2e had ze door dat ze er eerst even op moest kauwen (helemaal trots op m´n meid). Timo daarentegen vond de nekken helemaal niet lekker...hij trok zijn neus ervoor op :( De lams afsnijsels gingen er bij allebei wel goed in.

Het lijkt wel alsof Timo niet zo van goed bevleesde botten houd, een eendenek vind hij bijvoorbeeld ook helemaal niks terwijl een haaskarkas of kipkarkas juist wel goed gegeten wordt door hem.

Helaas heb ik geen karkas in de vriezer liggen (waren uitverkocht :() dus krijgt Timo maar wat meer afsnijsels.
Door Cathelijn
#1136515
Eend vinden veel honden ook gewoon niet lekker, dus dat kan het ook zijn bij Timo.
En soms moeten ze gewoon even wennen.
Komt wel goed  ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#1136560
Rustig aan doorgaan. Theemuts had in het begin ook liever kaal bot, denk dat ze dat ook meer herkende van vroeger als ze een runderknie kreeg om te kluiven (was ruim voor 't barf tijdperk, kookte ze ook nog sorry). Nu maakt het haar niets meer uit. Maar dat heeft toch echt wel een aantal maanden geduurd.
Door frenkie
#1136879
Net toch nog wat haaskarkassen kunnen scoren, heeft Timo morgen toch nog z´n botjes :).

Ik heb ze vandaag 2% van hun lichaamsgewicht gevoerd, maar na hun eten stonden ze nog in de keuken te wachten of ze niet nog wat meer kregen. Krijg helemaal het gevoel alsof ik ze te weinig geef :-\
Door frenkie
#1136930
Ik heb een kruising Cocker Spaniel van 4 jaar oud en een Hovawart van bijna 2 jaar oud. Ze krijgen een gemiddelde beweging.

Maar ik denk dat ik al weet waarom ze niet voldaan zijn...ik heb de hoeveelheid over 2 maaltijden per dag verdeeld en de meesten hier voeren 1 keer per dag ;)
Door Nynke
#1137214
ik voer ook 2 keer per dag, maar dat alleen omdat er medicijnen gegeven moeten worden.  Je zou ook 1 kleine maaltijd 's ochtends kunnen geven, zeg 1/5 van de dagportie en 's avonds 4/5  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door