Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dinnee
#1135369
Dat zou zo het verhaal van mijn pupje kunnen zijn. Hij heeft ook erg moeten wennen in het begin, en ik heb ook meer moeten voeren omdat hij wat schraal was. :) Leuk dat ik zo veel overeenkomsten zie!

En zoals mijn hondje er nu uit ziet, na 4 maanden BARF, echt super!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1135457
Wat een mooi verhaal en wat goed dat je deze ervaring met ons wilt delen. Overigens vind ik het ook leerzaam voor mijzelf want dit bewijst voor mij dat ik nooit meer een pup wil die brokken gekregen heeft bij de fokker.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1135494
Prachtig gezicht zo`n puppedup al lekker bezig te zien met al dat lekkers !

Maar toch even een vraagje over het vleesbotpercentage, ik dacht gehoord en hier gelezen te hebben dat de barfmaaltijd van een pup gelijk is als van een volwassen hond alleen het botpercentage moet wat lager zijn en het spiervleesgedeelte wat hoger.
Klopt dit of ben ik aan het dwalen ?
Door Golum
#1136288
[quote="de Meiden"]
Prachtig gezicht zo`n puppedup al lekker bezig te zien met al dat lekkers !

Maar toch even een vraagje over het vleesbotpercentage, ik dacht gehoord en hier gelezen te hebben dat de barfmaaltijd van een pup gelijk is als van een volwassen hond alleen het botpercentage moet wat lager zijn en het spiervleesgedeelte wat hoger.
Klopt dit of ben ik aan het dwalen ?
[/quote]

Ik denk dat dat per hond verschilt, gewoon kijken waar ze het het beste op doen. Gol kreeg (en krijgt) een lager botpercentage omdat haar ontlasting anders veel te hard word, ik zit op ongeveer 45% vleesbot.
Heerlijk om Huette zo te zien genieten!
Door Lizzy
#1136845
[quote="de Meiden"]
Prachtig gezicht zo`n puppedup al lekker bezig te zien met al dat lekkers !

Maar toch even een vraagje over het vleesbotpercentage, ik dacht gehoord en hier gelezen te hebben dat de barfmaaltijd van een pup gelijk is als van een volwassen hond alleen het botpercentage moet wat lager zijn en het spiervleesgedeelte wat hoger.Klopt dit of ben ik aan het dwalen ?
[/quote]

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar wat je aan een pup voert is gelijk aan wat je aan een volwassen hond voert. Ik voer mijn honden 50% vleesbot en dus mijn pup ook.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1136912
[quote="Rovanna"]
Wat een mooi verhaal en wat goed dat je deze ervaring met ons wilt delen. Overigens vind ik het ook leerzaam voor mijzelf want dit bewijst voor mij dat ik nooit meer een pup wil die brokken gekregen heeft bij de fokker.

[/quote]

Dat wou ik net typen  :)
Inderdaad dat ze na 4 weken brrrr*kken al zo lang nodig hebben om te wennen aan BARF zegt genoeg.
Door bas rouge
#1137158
[quote="Rovanna"]
Wat een mooi verhaal en wat goed dat je deze ervaring met ons wilt delen. Overigens vind ik het ook leerzaam voor mijzelf want dit bewijst voor mij dat ik nooit meer een pup wil die brokken gekregen heeft bij de fokker.

[/quote]

Mooi zo, dat was ook wel de bedoeling van mijn verhaal  ;) Als ik het idee heb dat het percentage vleesbot te veel wordt, stel ik het weer wat bij, no worries maar bedankt voor jullie zorgen om de kleine bijdehante tante. Ze weegt op het moment 17 kg en eet ruim 1200 gram per dag op het moment.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door