Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1160105
[quote="Paula de Koe"]

Stel je bewaard je vlees in Tupperware (sluit immers goed af!) Echter, de bacteriën die op rauw vlees en verse vis zitten gedijen het beste in een zuurstofarme (!) omgeving. Of te wel in een anaërobe omgeving en gaan zich dus enthousiast vermenigvuldigen. Doe je het rauwe vlees of de vis dus in een rond bakje waarvan het deksel luchtdicht sluit dan bederft je vlees dus sneller!!!

[/quote]

Geld dit dan ook voor het vacuum ( met puntjes op de u ) verpakken?? want dan is het dus helemaal zuurstofvrij ( als het goed is). Of vermeningvuldigen bacterien dan als nog sneller dan bij een zuurstof rijke omgeving?
#1168996
Je hebt van die bakjes bij de ikea daar zit een ja hoe noem je dat een dingetje dat je in kan drukken zodat je het ook kan verwarmen in de magnetron ,zodat de stoom kan ontsnappen,dus komt er ook lucht bij.

Je kan ze ook gebruiken om in te vriezen maar dat neemt nogal wat ruimte in,maar daarin laat ik het altijd ontdooien.

ikea

Is dat iets waar je het wel kan in ontdooien?

Ik laat bijna nooit vlees ontdooien voor 2 dagen omdat ik alles per dag voor 2 honden verpak als hebtvlees binnen komt.
#1176701
Hallo,

Hier een beetje late reactie van mij op jullie vraag over vacuüm. (ben zo druk met alle info verwerken over barfen dat ik mijn bakkies verhaal alweer vergeten was en dus ook vergeten om te kijken wat jullie reacties waren) :-[

Ik denk dat vacuüm wel kan, want volgens mij doen slagerijen dat ook wel, op verzoek vlees vacuüm verpakken. Maar om het 100% zeker te weten zou je dat bij een slager moeten navragen.

Zo'n bakje met een ontluchtingsventiel die je open kan zetten, voldoet ook prima, er kan immers lucht bij! En IKEA mag natuurlijk net zo goed als Tupperware!  ;)

Zelf ontdooi ik het barfmateriaal in het serveerwonder van .....juist ja....Tupperware! Het is dubbelwandig en het binnenste deel is een vergiet en door de gaatjes in het vergiet heb je minder drukpunten op het vlees en verlies je veel minder vleesvocht. Dit in tegenstelling tot ontdooien op een bord of in een bakje, dan ligt het vlees te midden van veel vleesvocht. Ik ontdooi 's nachts voor de komende dag en heb het serveerwonder gewoon op het aanrecht staan en dus niet in de diepvries. Na de laatste maaltijd even afwassen en de portie voor de volgende dag er weer in!

Wil je ook zo'n serveerwonder, kijk dan eens op marktplaats, daar word zat aangeboden voor weinig geld. ( een nieuwe kost namelijk € 29,95) :yeah:

Groetjes Paula
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door