Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1116058
Hallo Allemaal,

Morgen gaat mijn zus haar Border Collie puppy ophalen  :)

En ze wil hem ook over zetten naar vers. Nou voer ik Carnibest gecombineerd met Barf.
Ik vroeg mij af of ik de bio versie van carnibest ook aan een pup kan voeren?
En als beginnersbotjes de kippennekjes denk ik?

Heb haar al veel uitgelegd en verwezen naar het forum, dus gaat vast helemaal goed komen :)
Door dinnee
#1116581
Een pup heeft qua voedingswaarde het zelfde nodig als een volwassen hond, alleen de hoeveelheid tegenover het lichaamsgewicht is anders. Een pup eet in verhouding meer dan een volwassen hond, namelijk tussen de 5 en 10% van zijn lichaams gewicht. Een volwassen hond eet rond de 2% van zijn lichaamsgewicht. Als je je hondje dus vlees geeft en hem hierdoor optimaal voert, dan is dit voor een pup precies het zelfde.

In de brokken industrie wordt er wel verschil gemaakt tussen puppy en volwassen brok, omdat de brokken voor volwassen honden vaak nog minder bevatten dan die voor pups (en dat is al minimaal)... Een volwassen hond blijft immers langer in leven ondanks de tekorten die er ontstaan, dan een pup. Veel mensen denken hierdoor dat je een pup anders moet voeren dan een volwassen hond en dat fabeltje wordt helaas door veel voerfabrikanten en dierenartsen benadrukt.

Een wilde hond voert zijn pups ook het zelfde als hij zelf eet. Die denkt echt niet, oh mijn pups hebben vandaag iets te weinig calcium gehad, volgende keer maar wat meer vleesbot geven. ;)
Door Boez
#1118274
Hallo allemaal,

ik ben de zus  ;D.

Onze Cas loopt parmantig door het huis te boeven, en hij vindt de carnibest heeeerlijk! Cold turkey overgezet, geen problemen.
dinnee schreef: Een wilde hond voert zijn pups ook het zelfde als hij zelf eet.
Goed punt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door