Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1114997
kan iets eenvoudigs zijn zoals....E 300 Ascorbinezuur Natuurlijke anti-oxidant,vitamine C

maar goed, ik zou het ook niet doen hoor ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1115222
Angelique schreef: Het gaat hiet niet over vlees voor dierlijke consumptie, maar voor menselijke consumptie en dan is €2,- voor een kilo rundergehakt erg weinig, zelfs in de aanbieding.
jaha.. dat snap ik..
maar tis nu toch voor dierenconsumptie bedoeld??
in vergelijking daarmee is t dus niet interessant om deze "aanbieding" aan te schaffen.. :P
Door hetty2
#1115260
AH gebruikt normaliter E300 en citroenzuur als anti-oxidant. Verder zit er dextrose in.
Ik kan me niet voorstellen dat AH risico neemt met een partij inferieur gehakt waar andere anti-oxidanten of ander troep in zit. De schade die dat je imago toebrengt is duurder dan wat de besparing je oplevert.
Door Lizzy
#1115416
hetty2 schreef: AH gebruikt normaliter E300 en citroenzuur als anti-oxidant. Verder zit er dextrose in.
Ik kan me niet voorstellen dat AH risico neemt met een partij inferieur gehakt waar andere anti-oxidanten of ander troep in zit. De schade die dat je imago toebrengt is duurder dan wat de besparing je oplevert.
Bij welke willekeurige gehakttest blijkt dat door rundergehakt paard, schaap, kip en vooral varken door wordt gemengd. Ik spreek dan van inferieur, hebben we het over gehakt dat niet in de aanbieding is. De vleeshandel kent vele donkere en schimmige kanten.
Door mcSnurk
#1115424
Lizzy schreef: Bij welke willekeurige gehakttest blijkt dat door rundergehakt paard, schaap, kip en vooral varken door wordt gemengd. Ik spreek dan van inferieur, hebben we het over gehakt dat niet in de aanbieding is. De vleeshandel kent vele donkere en schimmige kanten.
huh.... ik snap het niet helemaal, tis nog vroeg :-[. Bedoel je nu dat uit tests is gebleken dat er wel eens paard, schaap, kip en varken in rundergehakt zit? :o
Gebruikersavatar
Door koekje
#1115431
dat lees ik er ook uit.

dextrose is toch suiker? dat wil je toch niet in je hond? (ik iig niet in mn katten)
Gebruikersavatar
Door pike
#1115437
Ik ben ook een zeikerd. Ik zou het dus laten liggen, zowel voor mezelf als voor de honden.
Door Lizzy
#1115455
gemmaa schreef: huh.... ik snap het niet helemaal, tis nog vroeg :-[. Bedoel je nu dat uit tests is gebleken dat er wel eens paard, schaap, kip en varken in rundergehakt zit? :o
Ja hoor, met regelmaat. In alle consumentenprogramma's is al eerder voorbij gekomen dat rundergehakt niet alleen rund bevat. Zelfs bij het biologische rundergehakt van de groene weg zat een jaartje of wat geleden paard. Natuurlijk bevat het grotendeels rund, maar dus kleine delen varken, paard, kip. Jammie. Ik geef mijn honden gewoon standaard geen gemalen handel. Want gemalen handel is oncontroleerbaar (en bovendien is gemalen vlees eigenlijk lichterlijk ongeschikt voor honden). En daar houd ik niet van. Maar, ik ben een zaikerd ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1115466
Aan een stukje rundvlees kan natuurlijk ook wat mee gedaan zijn,maar ik vroeg verleden week aan de islamitsche slager hier om rundergehakt voor ons zelf ,dat moest hij nog draaien en dat werd van een lap rundvlees gedaan,zo dat was lekker en ik merkte wel verschil met de grill er kwam bijna geen vet van af en normaal moet ik er een schotel onderdoen :)

Ik lees eigenlijk nooit van een pakket rundergehakt wat er in zit,ik nam altijd aan alleen rundergehakt ,maar dat is dus niet zo.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit vlees of kip koop bij AH.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1115643
spreeuwtje schreef: jaha.. dat snap ik..
maar tis nu toch voor dierenconsumptie bedoeld??
in vergelijking daarmee is t dus niet interessant om deze "aanbieding" aan te schaffen.. :P
Ja, maar ik wil zeggen dat je voor €2,0 de kilo kwalitatief best goed vlees voor de hond kunt kopen, maar vlees wat geschikt moet zijn voor menselijke consumptie en dan voor €2,- de kilo, kan volgens mij niks bijzonders wezen en als die onbijzonderheid van enkel het vetgehalte zou afhangen, dan zou het me nog roesten, maar het is al vaker gebeurd dat na onderzoek bleek dat er varken/paard of wat dan ook door de gehakt gedraaid zat. Het blijft gewoon gemalen handel en dat blijft altijd een raadsel voor ons qua samenstelling. Neem daarbij de fijne "vleesschandaal"verhalen die we regelmatig vanuit Polen e.d. horen en ik ben blij dat ik barf en de spullen enkel bij zelfslachtende slagers koop.

Iederen mag dit van mij natuurljk aanschaffen en aan hun hond voeren, maar Ts vroeg of dit gehakt een goed idee was en IK en die andere zaikers, vinden dat gehakt geen goed idee.
Door mcSnurk
#1115652
Angelique schreef:
Iederen mag dit van mij natuurljk aanschaffen en aan hun hond voeren, maar Ts vroeg of dit gehakt een goed idee was en IK en die andere zaikers, vinden dat gehakt geen goed idee.
daarom vroeg ik het ook ;D ;D ;D. Ik luister toch ook wel naar zaikers hoor ;)

Bovendien eten wij zelf regelmatig bio-gehakt en ik wil helemaal geen paard eten, dus zit nu uit te zoeken hoe ik zelf gehakt kan maken 8)
Laatst gewijzigd door mcSnurk op wo 10 dec 2008, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#1115694
Gewoon rundvlees in je keukenmachine fijnmalen. Of in een lekker ouwerwetse porkert of alexanderwerk ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1115709
jalukrifa schreef: Gewoon rundvlees in je keukenmachine fijnmalen. Of in een lekker ouwerwetse porkert of alexanderwerk ;).
Gelukig zijn er ook nieuwerwetse vleesmolens ;D Maar zo maak je volgens mij gehakt ja.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1115714
gemmaa schreef: daarom vroeg ik het ook ;D ;D ;D. Ik luister toch ook wel naar zaikers hoor ;)

Bovendien eten wij zelf regelmatig bio-gehakt en ik wil helemaal geen paard eten, dus zit nu uit te zoeken hoe ik zelf gehakt kan maken 8)
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door